Newby: Whatever. Hoe installeer ik Apache > win98

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik wordt hier ondertussen helemaal debiel.

Ik wil van ASP nu maar eens PHP gaan leren.

Ik dacht ik download ff Apache, dan kan ik zo gaan beginnen.

Ik heb apache_1_3_12_win32.exe gedownload.

Ik installeer hem ok, allemaal fijn en aardig enzo.

Dan krijg ik in het start menu een paar icoontjes, en ik begrijp dat ik voor start apache moet kiezen.

Dan zie ik heel ff een dos popup scherm en die is in 1sec weer weg.

Dan denk ik: dan maar via dat lame dos.

Ik draai apache.exe en krijg vervolgens de volgende erg ophelderende tekskt *not*

D:\Apache>apache
APACHE.EXE: cannot determine local host name.
Use the ServerName directive to set it manually.

Hier begint het verlangen naar een normale win interface om het zooitje in te stellen maar met goede herinneringen aan het goede DOS tijdperk besluit ik toch maar verder te gaan.

op 1 of andere manier vind hij mijn hostname niet.

ServerName directive zegt mij helemaal geen reet dus daar heb ik ook niks aan.

Dan maar eens een help erop naslaan.

Ik ga ik de dir: manuel windows.html bekijken.

Ik blader fijn naar running apache for windows.
To run Apache from a console window, select the "Start Apache as console app" option from the Start menu (in Apache 1.3.4 and earlier, this option was called "Apache Server"). This will open a console window and start Apache running inside it. The window will remain active until you stop Apache. To stop Apache running, either select the "Shutdown Apache console app" icon option from the Start menu (this is not available in Apache 1.3.4 or earlier), or see Signalling Console Apache when Running for how to control Apache from the command line.
Hier wordt mij fijn verteld dat ik 'Start Apache as console app' moet opstarten.

Waar staat dat godverdomme icoontje? Nergens te vinden die shit.

Geweldig!!! Nou, dan van ellende maar die service geinstalleerd.

Dat werkt ook van geen ene tering. Aangezien ik in mijn control panel geen nieuw icoon aantref.

Ligt het nu aan mij of is dit nu gewoon een gvd zaad pakketje.

Wat is dit voor een lame zooi? Waarom kan ik niet gewoon ff installen en de hele shit instellen via een Windows menu waar alle opties gewoon netjes te zien zijn?

Als iemand hulp weet graag!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Het is niet lame hoor, je moet gewoon de handleiding er ff op na slaan en tot de conclusie komen dat al je instellingen (in een uitgebreid gecommente) httpd.conf file staan. Hier zijn zelfs wat 3rd party programmas voor, zodat je het via een gui kan configureren, hoewel het bestand uitstekend voor zichzelf spreekt.

Hoe dan ook, apache voor win32 staat nooit meteen 'goed' ingesteld, je moet op z'n minst een paar instellingen wijzigen in httpd.conf voor je draait.

Read The Fine Manual :] !

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Na wat gezoek ik de Fucking Asked Questions vond ik de oplossing en die was zo simpel dat mijn uitdrukking was:

:o

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

nevermind :)