Snelheid netwerk trager naarmate dieper in boomstructuur?

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 15:14
Beste mensen,

Na de FAQ te hebben doorgelezen, te hebben gegoogled en tweakers.net te hebben doorzocht, is mij nog steeds niet duidelijk geworden of het écht waar is dat: :+

- de snelheid waarmee je bestanden van je interne netwerk afhaalt naar beneden gaat naarmate je dieper in de boomstructuur komt 8)7

Waarom? Op mijn werk werken wij veel vanaf een server, en moeten wij vaak grote (+15mb) bestanden openen hier vandaan. Nu lijkt het, dat naarmate ik een bestand open wat diep in de boom zit (bv: Z:\\bla\oewoe\aka\xx\123\etc) langzamer opent dan wat hoog in de boom zit.. (Z:\)

Voordat ik nu alle mappen ga omgooien, is dit wel waar? Of ligt het tóch aan mijn verbeelding? :+

Alvast dank voor het antwoord! _/-\o_

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35

BHQ

Lijkt me vrij onzinnig, maar waarom probeer je het niet? DU Meter of een ander tooltje ernaast en dan een ISO image kopiëren ofzo, eentje gewoon direct in een gesharede dir en eentje die ver weggestopt is.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28

Onbekend

...

Zou in principe bijna niets uit moeten maken.

Misschien staan er veel meer bestanden in die map dan meteen op station Z: wat dus iets langer duurt.
Maar misschien lijkt het ook wel lang te duren omdat je moet navigeren. Immers, je bent 5 mappen aan het doorlopen terwijl de server wel alle indexdata naar jou computer stuurt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, het benaderen is (een fractie) trager, omdat voor dieper gelegen subfolders ook bijv. rechten telkens geenumereerd worden.
Filetransfer an sich is niet langzamer.

Ook nog iets mafs: Access DBs presteren slechter als je ze erg diep in een subfolder hebt zitten of over een heel lang UNC pad gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2007 23:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 15:14
Merci!

Het scheelt dus een fractie, maar ik ga het gewoon uitproberen met twee projectmappen tzt.. Mocht ik hele rare bevindingen hebben laat ik het natuurlijk weten! :)

Mijn dank is groot! _/-\o_