Opzoek naar een nieuwe brander / problemen met ND3520A

Pagina: 1
Acties:

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hey guys(and girls!)
Allereerst excuses voor de misschien wat n00berige en dubbele titel.

Waar het om gaat: welke nieuwe brander moet ik kopen?

Ik zal mn situatie kort toelichten: Ik heb al een jaar of 3 een ND3520a en ik heb het vermoeden dat deze de geest begint te geven. Reden is dat DVD+RW media, allemaal van Philips worden opgegeten.
Oude media die ik heb 1-4x heb ik destijds zonder problemen gefikt. Als ik er nu eentje probeer lijkt de burn in Nero goed te gaan, maar bij het verifyen blijft de drive steken en vertraagt het proces enorm.
Naderhand verschijnen de files wel in de windows explorer maar het daadwerkelijk uitlezen van de files zelf gaat niet wegens read errors. Ook een nieuw setje Philips 8x DVD+RW gaven direct dezelfde fout.

Windows Eventviewer heeft het ook aan:

Event Type: Error
Event Source: Cdrom
Event Category: None
Event ID: 7
Description:
The device, \Device\CdRom2, has a bad block.

Een vriend van me kan deze nieuwe schijfjes wel branden en ik kan ze hier gewoon lezen.
Ik ben de frustratie en tijd die het kost zat en wil een nieuwe brander gaan aanschaffen.

Ik heb op dit moment een lading MCC DVD+R's liggen om vooral fansubs enzo op de fikken en een aantal Philips DVD+RW's om overige veranderlijke data op op te slaan.

Wat is op dit moment een leuke DVD+/- brander voor weinig geld die lang meegaat?
Hij hoeft geen kei te zijn in het rippen van schijfjes, puur het branden moet snel en op zoveel mogelijk media gebeuren. Blu-ray/HDdvd writers hoeven voor mij nog niet, pas als ik een nieuwe pc ga samenstellen.

De pricewatch staat vol leuke prijzen maar ik word er helaas niet wijzer uit welke nou echt degelijk is.
Wie kan me helpen?

It's always DNS...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47

Yucko

One clown to rule them all !

zelf heb ik hier ook een ND-3520a en ik ervaar veel problemen bij het branden van audiocd's. Alles wat ik brandt doe ik verifyen en telkens vind hij geen fouten, maar zodra ik ze af probeer te spelen hoor ik steeds hickups en glitches. Ik brand nu noodgedwongen al mijn audiocd's op mijn laptop met mijn Sony brander :')

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay