[IE7] FTP links

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
He Allemaal!

Ik vond het moeilijk een juist forum te vinden, maar ik denk dat het hier het beste in de buurt komt.

Voor enkele websites maak ik gebruik van een soort opslag-systeem op FTP. Gebruikers kregen op de site een link in de vorm ftp://user:pass@site.nl/ , klikten daarop en konden direct in IE bestanden uploaden etc.

Sinds IE7 is dit echter niet meer mogelijk. Eerst moet op "pagina" worden geklikt en vervolgens op "FTP site openen in windows verkenner". Dat is nog niet het ergste, maar dan word ook nog eens de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord vergeten!

Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste oplos, zonder dat iemand de gebuikersnaam en wachtwoord uit zijn hoofd hoeft te leren. Een idee dat ik tot nu toe heb bedacht is gebruik maken van een of ander activeX script dat zorgt voor een FTP programma in IE7, maar of dat bestaat... Een andere mogelijkheid, maar ik weet niet hoe dat te doen en of het kan, is direct explorer.exe aanroepen. Dan opent immers de verkenner en die kan wel FTP sites in met alle functies. Echter, hoe roep je in een website direct iemand's verkenner aan? Er mag best een beveiligingswaarschuwing komen.

Best vervelend dat ze dit hebben aangepast, een hoop van mijn pagina's leveren nu problemen op bij mensen. Ik hoop dat jullie misschien een handig idee hebben om dit op te lossen, google heeft ook nog geen oplossingen helaas ;(

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
geen 100% zekerheid of dit werkt.. maar na dit te posten misschien wel: [url]explorer.exe ftp://user:pass@site.nl[/url] werkt natuurlijk wel alleen in windows..

edit: hmm als je dit in de run box typt werkt het wel, maar hier kennelijk niet..

[ Voor 20% gewijzigd door donzz op 28-03-2007 02:24 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij is die functionaliteit er in een servicepack voor IE6 al eens uitgesloopt door Microsoft.
Je zou natuurlijk een alternatieve browser kunnen aanraden ;)

Intentionally left blank

• pierre-oord
crisp schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 07:54:
Volgens mij is die functionaliteit er in een servicepack voor IE6 al eens uitgesloopt door Microsoft.
Je zou natuurlijk een alternatieve browser kunnen aanraden ;)
Daar had ik idd ook aan gedacht, maar het probleem is dat het ook word gebruikt in een netwerk op een groot aantal "dichtgetimmerde" windows clients. Het is geen optie om daarop aparte software te installeren. Ik denk ook dat actieveX daarop niet werkt.

Is er met javascript misschien een mogelijkheid om op de een of andere manier explorer.exe te kunnen aanroepen? Ik maak dan gewoon 2 links in de website, 1 voor non-windows en IE6 en een aparte voor IE7.

• pierre-oord
Ik heb zojuist een kleine oplossing bedacht, al is het niet alles.

Ik laat een batch file downloaden met de volgende inhoud:

@echo off
explorer.exe ftp://user:pass@site.nl/

Ik geef bij de gebruikers aan dat ze de download op "run" moeten klikken en niet moeten opslaan. Maar sowieso wijzigt het FTP wachtwoord bij mijn applicaties na 2 uur.

Als iemand nog betere alternatieven heeft hoor ik die natuurlijk graag!

Verwijderd

pierre-oord schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:28:
Ik heb zojuist een kleine oplossing bedacht, al is het niet alles.

Ik laat een batch file downloaden met de volgende inhoud:

@echo off
explorer.exe ftp://user:pass@site.nl/

Ik geef bij de gebruikers aan dat ze de download op "run" moeten klikken en niet moeten opslaan. Maar sowieso wijzigt het FTP wachtwoord bij mijn applicaties na 2 uur.

Als iemand nog betere alternatieven heeft hoor ik die natuurlijk graag!
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Laat php dat batch bestand maken en je hebt voor nu een goede workaround.
Pagina: 1