Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iemand ervaring met het opvoeren van een studieschuld? Ik kom niet verder dan de volgende tekst:
Schulden in box 3
Het gaat bijvoorbeeld om:

schulden voor consumptiedoeleinden, zoals voor een auto of een vakantie;
schulden voor de financiering van aandelen (behalve aandelen die behoren tot een aanmerkelijk belang), obligaties of rechten op periodieke uitkeringen;
schulden voor de financiering van de tweede woning of andere onroerende zaken;
schulden volgens de Wet studiefinanciering.
De schulden geeft u aan naar de waarde in het economische verkeer. Vermeld alleen de schulden die niet in box 1 of box 2 vallen. Vermeld de schulden op de peildatums 1 januari 2006 en 31 december 2006.

En als ik nu het aangifteprogramma erbij pak kan ik die schuld nergens kwijt. Iemand suggesties?

Groeten,

PP

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Schulden hebben alleen invloed als je vermogen boven de belastingvrijstelling valt, je kunt de schulden namelijk van je belastbare vermogen aftrekken waardoor je minder vermogensrendementheffing hoeft te betalen.
Heb je geen vermogen, dan heb je ook niets aan schulden (belastingtechnisch dan :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 27-03-2007 22:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zie aangifteprogramme IB2006, in het menu bij BOX 3: sparen en beleggen, de eerste vraag. Als je daar "JA" op kunt beantwoorden, kun je bezittingen en schulden opgeven.

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 28-03-2007 19:14 . Reden: Verduidelijkt ]

LinkedIn WoT Cash Converter