[Casema]Internet valt uit. (Omgeving Breda)

Pagina: 1
Acties:

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi daar.

Hier in Bavel is vorigge week een woensdag bliksem ingeslagen.. Waardoor bij ons in de straat de helft geen internet meer had.
Nu hebben we het probleem dat er om de minuut onze verbinding eruit klapt waardoor we voor 5 á 10 min. geen internet hebben. (dit probleem is er al vanaf zondag middag.) Om op de modem te komen lukt niet. Heb met een of andere idioot 40 min. aan de telefoon gehangen die er uiteindelijk een grote melding van heeft gemaakt.
Maar nu is mijn of er meer mensen hier last van hebben hier in de omgeving. Of het echt onze straat alleen is.
En hoe meer mensen dit probleem hebben hoe sneller ze het maken en hoe sneller een monteur langs komt voor het te repareren :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door carlino op 27-03-2007 21:54 ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je niet op je modem kunt geraken, is ie misschien opgeblazen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• carlino
Snakiej schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:55:
Als je niet op je modem kunt geraken, is ie misschien opgeblazen?
:/ mja ik zit nu wel weer online dus opgeblazen is ie iig niet. de modem staat gewoon aan alle lampjes blijven branden maar rond een bepaalde tijd hebben we gewoon geen internet meer en kan ik ook niet meer op de modem komen..
Ik en mijn buren zitten nu al te wedden hoe snel hij er nu eruit ligt :X

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
carlino schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:58:
[...]

:/ mja ik zit nu wel weer online dus opgeblazen is ie iig niet. de modem staat gewoon aan alle lampjes blijven branden maar rond een bepaalde tijd hebben we gewoon geen internet meer en kan ik ook niet meer op de modem komen..
Ik en mijn buren zitten nu al te wedden hoe snel hij er nu eruit ligt :X
Als je casema eruit ligt kan je naar 192.168.100.1 en kom je in de modem. Hierin kan je kijken waarop hij geen verbinding krijgt.

• carlino
VerkerkSander schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:59:
[...]

Als je casema eruit ligt kan je naar 192.168.100.1 en kom je in de modem. Hierin kan je kijken waarop hij geen verbinding krijgt.
Ja die wist ik al.. Maar als ik er nog eens niet naar kan pingen als ie eruit ligt.. En de lampjes nog steeds blijven branden 8)7 snap ik er ook niks meer van :p

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
carlino schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Ja die wist ik al.. Maar als ik er nog eens niet naar kan pingen als ie eruit ligt.. En de lampjes nog steeds blijven branden 8)7 snap ik er ook niks meer van :p
als dat niet meer kan zit het toch in de modem...
de modem meot namelijk ten alle tijden aanroepbaar zijn.

kan ook zijn dat je pc nog je normale ip adres vasthoud. probeer anders eerst een renew zodat je die 192.168.100.101 krijgt.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Bij gebruik router rekening houden met sync problemen, eerst ip release/renew op router, dan naar 192.168.100.1, daar kijken bij status, als daar Online staat is er verbinding met de DHCP van Casema.

Staat daar iets anders, kan je de logfiles na lezen, als hier veel T3 staat, kan het duiden op een probleem, mits het veel voortkomt NA het herstarten van het modem.

Verwijderd

Mathizsias schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:45:
Bij gebruik router rekening houden met sync problemen, eerst ip release/renew op router, dan naar 192.168.100.1, daar kijken bij status, als daar Online staat is er verbinding met de DHCP van Casema.

Staat daar iets anders, kan je de logfiles na lezen, als hier veel T3 staat, kan het duiden op een probleem, mits het veel voortkomt NA het herstarten van het modem.
Mijn hele logfile staat vol met T3 time-outs, maar mijn verbinding draait al weken zonder onderbreking. Dit duidt meestal op het feit dat de CMTS (kabel internet centrale) een beetje te druk is, en op dat moment het verzoek van je kabelmodem niet kan beantwoorden. Het modem probeert het dan meestal na een aantal minuten weer.

Hier onder een uitleg over deze melding van de Cisco website (http://www.cisco.com/univ...ble/cab_modm/ubcmerrs.htm).
%UBR900-3-T3_TIMEOUT_I: R02.0 No Ranging Response received, T3 timeout

Explanation The cable modem sent a Ranging Request (RNG-REQ) message as part of its initial ranging process, but did not receive a Ranging Response (RNG-RSP) message from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will adjust its upstream transmit power and send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts, or until it reaches the maximum transmit power level. This error message is DOCSIS event message is R02.0, Ranging Request.

Recommended Action No action is needed because it is normal for a cable system to occasionally lose MAC-layer messages, especially when multiple cable modems transmit RNG-REQ messages at the same time.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 13:06 ]

• carlino
Zoals ik al een de ts heb gezet ik ben dus niet de enige met dit probleem. Mijn buren hebben dit probleem ook. En dit is nu al bijna 2 weken aan de gang. Tussen 6 en 8 uur in de avond ligt mijn internet verbinding eruit. Na de bliksem inslag van een paar weken geleden blijft dit zo bezig. En het probleem lijkt echter nog steeds niet verholpen te zijn. Daarom had ik dit topic geopend om te vragen of mensen hier in Bavel ook dit probleem heeft. Zodat ik casema weer kan bellen en zorgen dat iemand dit probleem gaat verhelpen :Y)

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 16:34
knipperd er een us/ds lampje op je modem wanneer je geen int.verbinding hebt kan de oorzaak zijn dat je de modem niet kan bereiken namelijk.
of als het bij uitval int. gewoon herhaardlelijk gewoon melden en kunnen ze een monteur sturen voor het controleren van de signaal/eindcentrale. bij herhaardelijk of dagelijkse probleem doen ze dit.

• carlino
teksetter schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:12:
knipperd er een us/ds lampje op je modem wanneer je geen int.verbinding hebt kan de oorzaak zijn dat je de modem niet kan bereiken namelijk.
of als het bij uitval int. gewoon herhaardlelijk gewoon melden en kunnen ze een monteur sturen voor het controleren van de signaal/eindcentrale. bij herhaardelijk of dagelijkse probleem doen ze dit.
nope alles al getest alles al geprobeerd. dit probleem ligt echter bij casema. dus ja :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[edit]laat maar, gezien latere reacties :)

[ Voor 88% gewijzigd door Marzman op 03-04-2007 19:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:01:
[...]

Mijn hele logfile staat vol met T3 time-outs, maar mijn verbinding draait al weken zonder onderbreking. Dit duidt meestal op het feit dat de CMTS (kabel internet centrale) een beetje te druk is, en op dat moment het verzoek van je kabelmodem niet kan beantwoorden. Het modem probeert het dan meestal na een aantal minuten weer.

Hier onder een uitleg over deze melding van de Cisco website (http://www.cisco.com/univ...ble/cab_modm/ubcmerrs.htm).

[...]
Ik zei kan, zeg niet dat het het geval is, als iemand 38000 timeouts binnen 48uur krijgt dan is er echt wel iets aan de hand als de buren er geen last van hebben, daarentegen als er 10staan over 120dagen hoeft er niets aan de hand te zijn. Ik zeg ook als de T3 timeouts voorkomen na het opstarten (opzetten verbinding met node/cmts) kan het probleem in de upstream/downstream zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mathizsias op 05-04-2007 13:16 ]

Pagina: 1