WMP 11 nare compressie...

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plark
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 11:25
Wat me opvalt aan wmp 11 is dat het alles 'compressed'. Soort volume afvlakking die aan staat, ook al staat het daadwerkelijk uitgeschakeld. Als VLC gebruik voor hetzelfde liedje, dan klinkt het zoals het hoort en gelijk ook veel harder. Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt? Ik heb alles standaard staan trouwens, alles in het midden, om het zo maar eens te zegen...

• Plark
Even omhoog schoppen. Echt helemaal niemand opgevallen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Kijk even in Extra > Invoegtoepassingen, daar staat iets over volumeafvlakking...

We are shaping the future

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
de volume schuif in wmp is niet dezelfde als de mastervolume, of wav volume schuif van 'dat luidsprekertje in je taakbalk'. Dus misschien dat je dat verwachtte, en het daarom zo zacht klinkt? Want als je volume in wmp ook op half zet, is het idd zachter dan andere programma's (dus met daarbij ook nog eens master volume en wav volume op half).

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 13:44

Str1ngS

Boe!

elmertje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:55:
de volume schuif in wmp is niet dezelfde als de mastervolume, of wav volume schuif van 'dat luidsprekertje in je taakbalk'. Dus misschien dat je dat verwachtte, en het daarom zo zacht klinkt? Want als je volume in wmp ook op half zet, is het idd zachter dan andere programma's (dus met daarbij ook nog eens master volume en wav volume op half).
Dat geld ook voor VLC player, dus dan zou VLC ook zachter moeten klinken bij de TS.

TnI 4 Life

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:01
Als je in WMP 11 je library update is er de optie om het volume van alle bestande gelijk te trekken... misschien heb je dit aangezet??

@iMartien

• Plark
Alex) schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:29:
Kijk even in Extra > Invoegtoepassingen, daar staat iets over volumeafvlakking...
Ja idd, echter heb ik deze juist niet actief staan.

@Martien: Ook hierbij heb ik dit inactief staan. het gaat in ieder geval om het zogenaamde compressen. Als er een harde slag van bijvoorbeeld een snaredrum of een extra harde, lage noot van de basgitaar klinkt dan hoor je dat wmp11 dit weg druk. terwijl je met vlc het gewoon hoort zoals het moet, direct en niet gecompressed.

In de geluidsstudio wordt deze techniek toegepast om iets consistent te laten klinken en dus ook juist harder. wmp11 laat alles juist zachter klinken, alsof de voorversterking te heftig is oid, maar ook met de eq van wmp11 alles zacht(-14) blijft je het horen. zet je alles hard dan wordt het nog erger(wat eigenlijk bewijst dat er een continue compressie toegepast wordt die niet uit te schakelen valt, terwijl je bij vlc gekraak hoort als je de eq helemaal max zet, wat logisch is.

Nou geef ik zelf al antwoord, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben ondervonden. Ik vind wmp het fijnste programma qua interface, maar als ik dit niet kan verhelpen zal ik toch met een alternatief aan de gang moeten gaan. Misschien dat ik eens het register in moet gaan.

groet.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
WMP11 heeft ook optie Dynamiek Afzwakken, heb je dat dan misschien aan staan? (zit in de buurt van de equalizer)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me iets wat specifiek is voor MediaPlayer zelf.
Irritant genoeg gebeurt dat ook met MCE omdat daar WMP als API wordt gebruikt...

Overigens: compressie is wat anders dan demping of auto-leveling.

Ik verplaats dit topic naar Client Software Algemeen omdat het niet persé aan een Windows versie gebonden is, en wellicht iemand daar ook nog een idee heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Plark
alt-92 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:56:
Lijkt me iets wat specifiek is voor MediaPlayer zelf.
Irritant genoeg gebeurt dat ook met MCE omdat daar WMP als API wordt gebruikt...

Overigens: compressie is wat anders dan demping of auto-leveling.

Ik verplaats dit topic naar Client Software Algemeen omdat het niet persé aan een Windows versie gebonden is, en wellicht iemand daar ook nog een idee heeft.
Ja dat lijkt er helaas wel op. Ik moet zeggen dat ik wmp 11 heel erg prettig vind, de interface dan. Ik heb nu Winamp, VLC, Realplayer, wmp 10 en Musicmatch geprobeerd en de enige die de compressie lijkt toe te passen(ik heb het echt over compressie en een hele slechte ook, heb inmiddels heel wat uren in studio's door gebracht...) is wmp 11. Ik ben inmiddels fan geworden van Winamp, maar heb net wmp 10 weer eens geinstalleerd(moeilijk te doen) en ga dit maar eens checken. Het blijft een beetje moeilijk verhaal en ik zou het liefst de 2(10 en 11) naast elkaar willen proberen en de registers met elkaar vergelijken maar het is me nog niet gelukt om de 2 op 1 pc te hebben staan. Mocht ik het vinden dan laat ik het weten. Bedankt in ieder geval voor het mee denken.

Groets!

[ Voor 3% gewijzigd door Plark op 01-06-2007 22:08 ]

Pagina: 1