Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag mbt koop nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mooie auto op t oog die ik wil kopen (al wa getuned ook)
Is een Mazda 323F BG uit 1993

Alleen dan 1 vraag
Het is bekend dat de remblokjes voor ver op zijn (versleten)
Kan dit een soort rammelend geluid geven onder de motorkap als je wegrijd? (soort van: krggt), als je op weg bent valt mee, ma hoort ook als je stil staat

Of kan dit iets anders zijn?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

als je aan het rijden bent, moet je niet remmen, komen de klauwen, al dan niet puur metaal [zoals met mijn vorige auto... ijzer op ijzer :X ] niet tegen je schijven aan... dus kunnen ze niet schrapen.

De Nederbelg !

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Schijfremmen lopen altijd aan...

.

• Jellabie
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Met mijn vectra hoorde ik toch echt niets als ik gewoon reed, enkel toen ik remde begon het te knarsen, maar remmen ho maar :P

edit: en daarbij, hij zegt ook dat hij het heeft dat hij stilstaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Jellabie op 27-03-2007 22:02 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Kan t niet miss de V-snaar of een aandrijfriem/hoes zijn?

Wil wel ff weten wat het is voor ik em koop natuurlijk

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Remblokken kunnen volgens mij onmogelijk geluid maken als je stil staat :D Dat ze altijd aanlopen is idd normaal, maar dat hoort geen geluid te maken. (In ieder geval niet zoveel dat je het kunt horen als de motor loopt)

Stomme vraag misschien, maar vraag de verkoper zelf wat dat geluid is? Ik hoorde bij mijn auto een rammeltje rechts achter als ik over een drempel ging, dat gingen ze uitzoeken (kon een schokdemper zijn bijvoorbeeld). Garage kan dat makkelijk uitzoeken op de brug.

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 28-03-2007 08:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Als het de remblokken mochten zijn let dan op dat ze niet zover versleten zijn dat je je complete remmen inmiddels kan vervangen. Als je namelijk te lang wacht met dit probleem kost dit aardig wat reparatiekosten.

Ken toevallig iemand die zijn auto maar naar de sloop heeft gebracht omdat een andere 2e hands auto goedkoper was dan de remmen nog vervangen :p.. Toen hij de auto kocht was de auto zelfs goedkoper dan nieuwe remmen kosten(bij hem 1200).

Ik had verschillende keren met hem meegereden en je kon niet horen dat de remmen versleten waren 'ondanks dat ik altijd van mensen hoor dat je remmen dan gaan piepen' (ijzer op ijzer) wanneer je gaat afremmen bij het rijden.

Mijn advies is doe een raampje open en probeer te kijken of je de remmen hoort schuren\piepen.

Succes igg met de eventuele aankoop

[LTS][MTS][HTS]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 14:25

SeatRider

Hips don't lie

En als je twijfelt, rij er dan even mee langs een (Mazda) garage, zij kunnen je beter adviseren met de auto op de brug dan wij vanachter onze computers ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39
En check het forum van de Mazda 323fclub voor deze auto, daar zitten mensen die er veel ervaring mee hebben.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met omschrijvingen van geluiden kom je er niet.
Praktisch alle techniek van 'n auto zit onder de motorkap, dus een 'krggt' geluid dat onder de motorkap vandaan komt...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

Een geluid van onder de motorkap terwijl je stilstaat? Dan komt het dus zeker niet van de remmen af ;)

Verder met Hydraulik-P 8) ^^

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Heb zelf ook pas gekraak gehad, leek ook onder de motorkap vandaan te komen, en er werd van alle kanten geroepen dat het wel eens de homokineet/homokineten (hoeveel van die dingen zitten er eigenlijk in een auto?!?) zouden kunnen zijn.
Bleek in mijn geval uiteindelijk om een iets losgelopen wiellagermoer te gaan, maar goed.
Misschien dat het zoiets is.
Ik sluit me wat dat betreft aan bij Seat-Rider, en wat Hydraulik-Phunk zegt: Ga er mee naar een garage, het geluid omschrijven helpt niet echt. Zeker een vakgarage weet vaak binnen een paar minuten wat er aan de hand is...

Systemspecs

Verwijderd

Als de remmen rammelen als je stilstaat is er wel wat meer loos dan alleen remblokjes. Vraag gewoon aan de huidige eigenaar wat er rammelt. Als hij zegt "remmen", of met 1 of ander wazig verhaal aankomt of het niet weet: Niet doen!
Wordt dit je eerste auto?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik zou persoonlijk de versnellingsbak zeggen, maar 't kan zoveel zijn :+

Overigens is het i.m.o. niet verstandig om een auto te kopen die al getuned is, om 2 redenen:

Vaak zijn ze al helemaal gaar, als ze hem verkopen

Zelf tunen is toch leuker? 8)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
Zal ook wel eerst langs garage gaan

Volgens degene waar ik em van wil kopen (maat van me btw) zegt dat dit de V-snaar kan zijn, die is laatst vervangen maar niet goed gesteld (te strak of te los dus)

Ma goed, langs de garage er mee zowiezo wel

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Emiel1984 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:16:
Als het de remblokken mochten zijn let dan op dat ze niet zover versleten zijn dat je je complete remmen inmiddels kan vervangen. Als je namelijk te lang wacht met dit probleem kost dit aardig wat reparatiekosten.

Ken toevallig iemand die zijn auto maar naar de sloop heeft gebracht omdat een andere 2e hands auto goedkoper was dan de remmen nog vervangen :p.. Toen hij de auto kocht was de auto zelfs goedkoper dan nieuwe remmen kosten(bij hem 1200).

....
Vraag me dan wel af wat voor exclusiefs hij rijdt,
remschijven + blokjes voor vervangen bij een peugeot 309 kost € 200,- als je het laat doen en
€ 50,- als je het zelf doet..

Als ook het hele abs systeem vervangen moet worden ja dan praat je over grote bedragen. maar als het alleen maar de remschijven en blokken zijn... vind ik € 1200,- heel veel geld..

[ Voor 10% gewijzigd door 2bmws op 02-04-2007 16:37 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
bedoel je trouwens gepimpt of getuned?

gepimpt: spoilers, stickers en ander opzichtig materiaal
getuned: motor afgesteld voor power evt met vervanging onderdelen

U vraagt, wij antwoorden.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Een te strak afgestelde V-snaar geeft niet zosnel lawaai (het zou me in ieder geval verbazen).
Een te losse V-Snaar geeft in de meeste gevallen een korte periode na het starten een gillend geluid.

Je remmen maken nooit geluid op 't moment dat je stil staat.

Het enige dat ik me zo kan bedenken, maar dan moet je het ook horen op 't moment dat je rustig rijdend bochten gaat draaien (gewoon om en om links / rechts, is zijn de homokineten (het zijn er 2, 1 per wiel) om BredeP gelijk maar even z'n vraag te beantwoorden), maar dat moet een tokkelend geluid geven.

BMW 535D

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus alleen de remmen die te horen zijn, gister even een echte goeie proefrit gemaakt op een lang stuk weg en ff getest

Als je rijd/stationair draait is er weinig te horen (wel de v snaar denk ik beetje)
Als je remt dan begint ie lawaai te maken, een beetje rammelend/schurend geluid

Dus word op zoek naar nieuwe remblokken denk ik (72 euro dacht ik, erin gemonteerd en al bij Profile)

Valt op zich dus nog best mee denk ik als dat t enigste is :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26
2bmws schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:35:
[...]

Vraag me dan wel af wat voor exclusiefs hij rijdt,
remschijven + blokjes voor vervangen bij een peugeot 309 kost € 200,- als je het laat doen en
€ 50,- als je het zelf doet..

Als ook het hele abs systeem vervangen moet worden ja dan praat je over grote bedragen. maar als het alleen maar de remschijven en blokken zijn... vind ik € 1200,- heel veel geld..
50E, geef mij het adres eens waar jij je schijven+remmen haalt :D

50E ben je namelijk alleen al zo'n beetje kwijt voor remblokken ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:13:
Het zijn dus alleen de remmen die te horen zijn, gister even een echte goeie proefrit gemaakt op een lang stuk weg en ff getest

Als je rijd/stationair draait is er weinig te horen (wel de v snaar denk ik beetje)

Dus word op zoek naar nieuwe remblokken denk ik (72 euro dacht ik, erin gemonteerd en al bij Profile)

Valt op zich dus nog best mee denk ik als dat t enigste is :)
en als je pech hebt is dat ding zo zwaar ingesleten en komen er nog een paar (geventileerde ?) remschijven bij, been there, done that :D

Iperf

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:13:

Ik zou gewoon iets met m afspreken over die remmen, want te lang doorrijden met versleten remblokken kost je je schijven.
Nou zijn die ook nog wel betaalbaar, daar niet van, maar het levert weer extra werk en extra kosten op.

En dat andere rammeltje wat je denkt te horen: zoek het ff uit, een te strakke v-snaar hoor je niet, tenzij die ondertussen de lagers van de waterpomp/dynamo oid heeft gemold.
Als je eea zelf kan vallen dat soort dingen wel te overzien qua kosten, maar arbeidsuren tikken gewoon hard aan :).
Zet dr iets van een goed merk op btw, heb je alleen maar plezier van (remt beter, harder en langer).

leeg

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ook wel al goeie blokken los gezien, alleen t monteren kan k net weer niet zelf das wel een nadeel

T is nog niet metaal op metaal dus de schijven zullen nog wel goed zijn dan neem ik aan
Zal nog even nakijken wat t allemaal is, als t niet meer is koop ik em en dan gaat ie ook gelijk retourtje garage wss om te laten maken

Moet natuurlijk ook niet te duur worden

• Bertus
  • Niet online
t Zijn wel je remmen natuurlijk... niet echt iets waar je op moet bezuinigen imo

Heeft ook een computer!

Pagina: 1