Met laptop in de zon werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94458

Topicstarter
IK ben van plan een laptop aan te schaffen. Ik wil ermee buiten, zeker met dit weer, in de zon werken. D.w.z. ik in de zon en het scherm van de laptop tegen de zon in gekeerd.
Nu weet ik heeeeeeel weinig van laptops , dus mijn vraag is : Heeft iemand ervaringen ermee met het in de tuin liggen met de laptop terwijl het zonnig is?
Ik verwacht wel dat het scherm minder zichtbaar zal zijn, maar hoeveel??

En ................. als ik er een koop waar moet ik op letten i.v.m helderheid van scherm??

Bij voorbaat dank

Traffic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Als eerst leef ff de policy's, regels en faq's door voordat je iets post ;) Je hoeft bijv. niet te groeten..

Maargoed, volgens mij gaat het niet, behalve met een dikke handdoek over je hoofd en het beeldscherm heen, of in ieder geval iets over het beeldscherm heen ofzo.. Voor de rest zou ik het niet weten, ben eigenlijk ook wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Met heldere zon: niet leesbaar. In de schaduw, mja zoals vandaag zou nog net gaan, maar vol in de zomer lijkt me niet.

Met die nieuwe schermen met clear bright technologie etc, geen idee, maar ik verwacht er van dat het niet veel beter is, al dan niet omdat het zo sterk reflecteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 27-03-2007 20:22 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie in ieder geval niets meer op het beeldscherm van mijn laptop. Met mijn Asus nu (WXGA glare panel geloof ik) is het wel beter dan met Acer, maar het blijft turen. In de schaduw geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is idd niet leesbaar. Maar wat ik wel eens heb gedaan is de windows-instellingen op 'high contrast' zetten en dan het scherm in een bepaalde positie houden zodat je nog een beetje de tekst kunt lezen. Maar ideaal is het niet ;) Vooral omdat je in de zon ook vaak een zonnebril ophebt die het zicht weer extra beperkt...

Al kun je natuurlijk wel op een mooie zomeravond als de zon weg is lekker buiten blijven laptoppen en prima zicht hebben ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 27-03-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Mijn ervaring is dat het scherm echt vaak onleesbaar is.
Wat ik dus altijd deed was zorgen dat de laptop zelf in de schaduw stond en ik in de zon.
Misschien hebben anderen hier andere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met veel zon is het scherm amper leesbaar. Het enige wat dan werkt is een kartonnen omhulsel erom heen maken. Maar echt profi staat dat niet (tenzij je in je eigen achtertuintje zit).

Edit: dank aan Daandegoeiste

Afbeeldingslocatie: http://be.gizmodo.com/comp%20shade.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 27-03-2007 20:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Is een heel speciaal topic aan besteed! Zal 't even voor je opzoeken!

[Ervaringen] Glanzende Laptopschermen

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 27-03-2007 20:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Microkid schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:24:
Met veel zon is het scherm amper leesbaar. Het enige wat dan werkt is een kartonnen omhulsel erom heen maken. Maar echt profi staat dat niet (tenzij je in je eigen achtertuintje zit).
http://be.gizmodo.com/comp%20shade.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 22:21
Nu moet ik zeggen:

Vandaag weer eens buiten gezeten met mn laptop. Ik heb dan noch zo'n fijn spiegelscherm ook.. Dus ik met zo gekeerd dat de zon vol op mijn scherm viel. Brightness helpte bar weinig. Tot ik mn backlight uitzette. Ik kon gewoon vanuit een bepaalde hoek alles goed zien en prima internetten. Het bespaarde dus nog stroom ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 21:20
Met mijn laptoppie met CrystalBrite scherm zie ik ook erg weinig in de zon. Met het contrast op de hoogste stand is het wel te lezen, maar erg vermoeiend turen. In de schaduw gaat het uiteraard prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94458

Topicstarter
Halo mensen..

Dank U allen voor het meedenken .
Ik denk dat ik de laptop in de schaduw zet en zelf ernaast in de zon ga liggen.... Kan ik toch een beetje werken.
Ik ben heel erg blij met de ( verschillende) antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Met een glanzende scherm zie je echt totaal niks. Laptop in de zon = zon op je beeldscherm. laptop tegne de zon in = weerspiegeling van een uber overbelichte (door de zon) weerspiegeling van je shirt/vest/whatever.
Pagina: 1