Toon posts:

Waar haal ik de MB temp vandaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik zou een proggie willen maken waarbij ik de mainboard temp nodig heb en meer van dit soort wetenswaardigheden.

Waar zou ik dan moetten zoeken en heeft iemand toevallig een kleine demonstratie in delphi of pascal somewhere???

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Why bother als je MBM hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Effe deze draad weer naar boven plaatsen
en nee ik wil geen gebruik maken van andere programma's anders zou ik niet een demo vragen in delphi of.....

Verwijderd

De grap is dat je de temp uitleest op een IO adres dat je onder 9x/NT/2k niet zomaar mag/kan benaderen je zal daarom 2 zaakjes moeten onderscheiden. Een kernel driver (of zo je wilt een VXD onder 9x) en een applicatie om met je kerneldriver te praten. Je kan ook kiezen voor MBM en gebruik maken van de interface die deze beste man hierop gezet heeft. Je installeert dan wel de MBM software maar leest het 'shared memory object' uit. Zie de readme's aldaar.
Deze laatste optie kan ik je aanraden als je weinig tijd hebt. Wil je echt lekker klussen, pak dan het kernel driver frameworkje van de MSDN site en kijk eens naar de LPT driver bijvoorbeeldje bijvoorbeeld...

Verwijderd

Topicstarter
thnx m8 :)