CAIWAY storing tv tijdens VOIP en internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Hi,

Ik ben een "nieuw" probleem tegengekomen
ik weet zeker dat ik het in het begin niet had, maar goed hier de uitleg
ik had al een jaar internet en digitv van Caiway werkte perfect.
daarna VOIP er bij genomen, ander modem enz.
werkte ook goed (echt er toen ook al bevriezende tv beelden (1sec) gevolgd door 1sec zwart beeld)
maar nu met internetten en bellen, druk ik gewoon de tv van de band af...

de instellingen staan goed van de digitv, er is verder ook niet veranderd behalve dan dat de tv enorm stoort...
heeft iemand anders dit ook al gehad? ze zeggen dat m'n signaal te zwak is, maar 95% signaal lijkt me toch wel genoeg?

groet ijsbeer

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat er meerdere soorten signaal zijn. Geen idee wat je met "95%" bedoelt - wat voor modem heb je en wat zijn de daadwerkelijke signaalwaardes die je erop uitleest (192.168.100.1) :?

Gok 1:
Je hebt teveel splitters, versterkers en/of brakke kabel tussen aansluitpunt en modem. Daardoor kan het upstream signaal (dat niet meeversterkt wordt!) vanuit de modem slecht de centrale bereiken. Gevolg is dat de modem onredelijk hard uit staat te zenden, wat TV stoort.

Gok 2:
De coaxkabel tussen splitter en TV is slappe brakke meuk die makkelijk instraling vanaf de (te hard uitzendende) modem ontvangt.

Oplossing is gewoon kabels op orde brengen. Waarom nu pas problemen? Waarschijnlijk 'natuurlijke' verschillen in signaalniveaux - binnen normale grenzen zou je er geen last van moeten hebben, maar omdat de boel ws niet goed in elkaar steekt heb je dat wel...

Oslik blyat! Oslik!

• ijsbeer910
dion_b schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:28:
Hou er rekening mee dat er meerdere soorten signaal zijn. Geen idee wat je met "95%" bedoelt - wat voor modem heb je en wat zijn de daadwerkelijke signaalwaardes die je erop uitleest (192.168.100.1) :?

Gok 1:
Je hebt teveel splitters, versterkers en/of brakke kabel tussen aansluitpunt en modem. Daardoor kan het upstream signaal (dat niet meeversterkt wordt!) vanuit de modem slecht de centrale bereiken. Gevolg is dat de modem onredelijk hard uit staat te zenden, wat TV stoort.

Gok 2:
De coaxkabel tussen splitter en TV is slappe brakke meuk die makkelijk instraling vanaf de (te hard uitzendende) modem ontvangt.

Oplossing is gewoon kabels op orde brengen. Waarom nu pas problemen? Waarschijnlijk 'natuurlijke' verschillen in signaalniveaux - binnen normale grenzen zou je er geen last van moeten hebben, maar omdat de boel ws niet goed in elkaar steekt heb je dat wel...
Haai bedankt voor je reactie!

ik heb 1 splitter in het systeem zitten. vanuit de "muur" een splitter die gaat naar het modem 0.5m kabel. de andere kant van de splitter gaat de digitale tv kast in, via een coax van 7 meter...

ik zal nog wel ff gaan proberen met minder splitters, maar dit wordt lasting omdat de tv en internet via de coax gaan.... (aan het modem hangt een wireless router,maar de wireless wordt niet gebruikt via de vaste pc en dan stoort ie ook)
het signaal niveau wordt in de tuner zelf aangegeven van het digitv kastje en dat ziet er goed uit
dus IP.....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"95%" zegt dan iets over het downstream signaal (centrale naar TV/modem), dat staat los van hoe het retoursignaal (modem naar centrale) is. Lees nou gewon uit via 192.168.100.1 wat de modem je kan vertellen...

Verder kun je idd in die situatie weinig splitters weghalen. Kijk wel even naar die coax van 7 meter en de korte kabel tussen DTV kast en TV, die kunnen ook brak zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• ijsbeer910
het IP nummer heb ik geprobeer maar daar krijg ik niets op te zien (page cannot be displayed)
het probleem is er alleen tijdens het internetten, het internet doet het razend snel (1MB)
ik denk dat het probleem meer in het modem zit wat roet in het eten gooitde kabels die ik getroken heb zijn ongeveer 1,5 jaar oud en hebben nooit storing vertoont, (jah de eerste wel, die een scherm van 15 koperdraadjes had)
ik zal zo nog ff rommelen er mee ;)
dion_b schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:31:
"95%" zegt dan iets over het downstream signaal (centrale naar TV/modem), dat staat los van hoe het retoursignaal (modem naar centrale) is. Lees nou gewon uit via 192.168.100.1 wat de modem je kan vertellen...

Verder kun je idd in die situatie weinig splitters weghalen. Kijk wel even naar die coax van 7 meter en de korte kabel tussen DTV kast en TV, die kunnen ook brak zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de modem niet op 192.168.100.1 kunt uitlezen kun je het met de DocsDiag proberen:
http://homepage.ntlworld....sdiag/docsdiag.zip?030720

Zie hier voor instructies.

Oslik blyat! Oslik!

• ijsbeer910
kheb net alles losgehaald en weer vast gemaakt,
duurde dit maal lang voor het modem online is, en... er branden in eens een paar lampjes meer op het modem en geen storing meer..... kgeef toch de schuld aan het modem(webstar) voor zover
ben weer helemaal geholpen!!!!!!

ik zal straks het progje eens uitvoeren (moet nu weg....)
BeDANKT Dion
dion_b schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:04:
Als je de modem niet op 192.168.100.1 kunt uitlezen kun je het met de DocsDiag proberen:
http://homepage.ntlworld....sdiag/docsdiag.zip?030720

Zie hier voor instructies.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als kabels los- en vasthalen iets veranderde lag het *NIET* aan de modem maar aan de kabels en/of connectoren!

Geloof me nou maar dat die modem OK is...

Oslik blyat! Oslik!

• ijsbeer910
ik snap dan alleen niet waarom er nu meer LED's branden op het modem,
het zou toch moeten zijn dat het internet rotter zou moeten zijn? dat was niet het geval.
endaarbij het kabeltje wat er tussen zit samen met de splitter zijn "gesloten" je kan er niets aan knoeien.
maar goed kben blij dat het opgelost is!

in iedergeval bedankt!

(ps. het programma ziet het modem niet... of de router moet er tussen uit nog. probeer ik tzt )

[ Voor 13% gewijzigd door ijsbeer910 op 29-03-2007 08:38 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Router zou idd eea kunnen verklaren O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1