DVI->VGA->SCART probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-02 13:18
Het leek mij dus wel leuk om films vanaf mijn pc te bekijken op mijn tv terwijl ik in bed lig ipv op mn tft terwijl ik op bureaustoel zit.
Dus heb ik bij de media markt een tijd geleden een vga->scart snoer gekocht en later een 10M lange vga verleng snoer. Deze zit dus verbonden met mijn 7600gt via een dvi->vga connector.
Nu heb ik verschillende resoluties en vernieuwingsfrequenties geprobeert mar ik krijg geen beeld op mijn tv, het enigste verschil is dat nu ook de gewone tv-kanalen storen 8)7.
Ik dacht eerst dat het mischien aan de storing zou liggen van de 10m verleng kabel sinds die samen met audio, lan, stroom, en tv kabbels verstopt lag :P.
Maar zelfs als ik alleen een dvi->vga conector en de vga->scart veloopkabel gebruik heb ik geen beeld:?.
Zelfs bij de tv van mijn broertje( net zo'n klein goedkoop kut ding) is er geen beeld.

Weten jullie mischien waar het aan ligt?

Is het mischien omdat mn video-kaart alleen dvi output's heeft?,of mijn dvi->vga connector brak is?, heeft de media markt me weer eens opgelicht?, kunnen goedkopen tv's dit gewoon niet???

Alvast Bedankt :)

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-01 18:34
Antwoord is simpel, direct vga naar scart gaat gewoon niet. Ligt volgens mij aan voltage verschil, zoek maar eens rond op dit forum was ergens een topic over om zelf zo'n kabel aan te passen.

• MAXed_out
Dus volgens jouw heeft de media markt me dus idd opgelicht omdat vga->scart niet bestaat/kan.
Dit lijkt me onwaarscheinlijk maar als het wel zo is is het iig wel klote, was een best dure kabel :( .

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Direct VGA naar SCART werkt ook niet altijd. Da's een heel ander signaal. Staat wel wat over in de FAQ van VB en werkt volgens mij alleen echt goed met een ATI :)
Voor een normaal signaal heb je gewoon een TV-out nodig. Ik kan alleen vanaf hier niet zeggen of jouw videokaart dat heeft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAXed_out
Ja ik lees nu ook in andere forum's dat het idd niet altijd lukt, was gewoon vanuit gegaan dat het iets anders was dan dit. Anders had ik me wel meer verdiept in de mogelijk dat gewoon kwalitatief goede onderdelen van een bekende winkel gewoon NIET werkt |:( .
Eigenlijk wel idioot, maar iig bedankt allemaal.
Ik ga maar eens opzoek naar een goedkopen s-video kabel van 10 meter, want dat heeft mijn video-kaart ook.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk is de kabel ook niet vga->scart, maar scart->vga. Mijn beamer accepteert bijvoorbeeld zo'n beetje ieder signaal wat je je maar voor kan stellen, maar hij heeft alleen maar een VGA en een composiet aansluiting. Met de juiste verloopkabels kan ik vervolgens alles op die VGA aansluiting aansluiten. Waarschijnlijk heb je een kabel daarvoor te pakken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

bij de Paradigit heb je 10m s-video voor 10 euro! http://www.paradigit.nl/info.php?group=18&art=10009064 (en deze kan ook van pas komen: http://www.paradigit.nl/info.php?group=18&art=10003077)
Pagina: 1