[WRT54GL] Geen draadloze verbinding in 'switch'-modus

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Weledelgewaardeerde mede-tweakers 8)

Ik woon sinds een paar weekjes op mezelf en heb hier voor internet een draadloos router gekocht, de Linksys WRT54G-L wel te verstaan.

Het internet wordt hier gedeeld met 4 personen in de woning door middel van een router. Het probleem is dat ik in deze router zelfs niets in kan stellen (heb het wachtwoord er niet van en dat ga ik, zelfs met lief vragen, ook niet krijgen).

Nou heb ik al heel wat topics hier op GoT afgestruind en ben al een heel stuk verder (en wijzer) dan in het begin. Ik zal de configuratie even uitschrijven:

Router 1 (waar ik dus verder niet in kan)
IP-adres: 192.168.1.1
Range: 192.168.1.10 - 192.168.1.49 (zeker weet ik dit niet, maar hij deel ip-adressen van x.x.x.10 en x.x.x.13 en dergelijke uit dus zit redelijk in de richting :P)

Heb de kabel waar internet op binnenkomt (vanuit Router 1 uiteraard) in de eerste switch-poort van mijn Linksys router gedaan, werk dus in switch-modus (niet via WAN).

Router 2 (mijn Linksys WRT54G-L)
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
Static DNS: 192.168.1.1
DHCP Server: Disabled (ik krijg dus gewoon de IP-adressen door van Router 1)

Het internet werkt bekabeld als een zonnetje, doet het perfect. Probleem is echter dat ik via wireless de router wel vind en kan proberen te connecten, maar ik krijg maar geen IP-adres.

Ik moet en zal mijn PC wireless werkend krijgen :P En volgens mij moet het wel kunnen in switch-modus, maar zou niet weten hoe. Tevens niet onbelangrijk om te vermelden dat ik onlangs de Tomato-firmware heb ingeladen (had met originele firmware zelfde probleem, alleen vind ik de Tomato-interface een heel stuk fijner).

"It's about time you showed up Fox!"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zit er geen DHCP Helper/agent mode op?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• speek1984
alt-92 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:14:
Zit er geen DHCP Helper/agent mode op?
Nee, er zit helaas geen dergelijke funcie op :( Heb nu deze firmware:
http://www.polarcloud.com/tomato

Overigens zat er bij de originele linksys firmware ook geen DHCP helper oid.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Volgens dit hier moet het wel mogelijk zijn.

http://blogs.ittoolbox.co...client-to-a-gateway-15058

Misschien daar eens naar kijken?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• speek1984
hayate666 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:58:
Volgens dit hier moet het wel mogelijk zijn.

http://blogs.ittoolbox.co...client-to-a-gateway-15058

Misschien daar eens naar kijken?
Ik geloof dat ik gisteren voor een conflict heb gezorgd met mijn router en de 1e router :P
Heel het blok hier zat zonder internet :+

Anyhoe, omdat ik geen wachtwoord van die router had kon ik het zelf niet herstellen. Een kerel van hiernaast heeft dat zojuist gedaan. Heb toen wat gekloot en werkt nu wel in 'switch'-modus, ook wireless! _/-\o_

Toch superbedankt voor je search! Heb de link opgeslagen, mocht er ooit iets fout gaan kan ik daar mooi naar kijken :) Hmm.. weer heerlijk online :D

[EDIT: het is ook mogelijk met deze router om je config op te slaan, die heb ik mooi als backup op mn pctje gezet 8) ]

[ Voor 7% gewijzigd door speek1984 op 28-03-2007 15:26 ]