Toon posts:

[XP] Problemen met toetsenbord instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de laatste tijd met geen mogelijkheid meer de instellingen krijgen die ik wil.

Het gaat om Windows XP Pro (Engels) met SP2 en alle updates. Wat ik probeer is de instelling te krijgen om doormiddel van ' en " accenten te plaatsen. Dus "+e = ë, '+a = á. Nou heb ik de volgende instellingen geprobeerd:

Engels + keyboard US
Engels + keyboard US International
Nederlands + keyboard VS International
Nederlands + keyboard Nederlands

In het verleden heeft dit altijd gewerkt, maar hij doet nu iets vreemds. De helft van de tijd wordt ' of " niet gepakt, en daardoor ontstaat 't gewenste leesteken niet. Ook als ik dingen typ als "z'n" pakt hij ' soms niet, en wordt het zn' => z + ' + n + spatie zou moeten zijn: "z'n ", maar hij slaat ' over en plaatst die pas als ik een spatie typ, met als resultaat: "zn'".

Ik zit nu dus de hele dag te backspacen en een aantal keer op ' of " te drukken voordat hij 'm pakt; erg irritant. Ik snap ook niet waarom bovenstaande instellingen niet werken, omdat ze in 't verleden altijd deden wat ik wilde.

Hoop dat 't probleem duidelijk is, en iemand enig idee heeft wat ik hieraan kan doen :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb hem dutch - US International. Volgens mij moet het met US International op deze manier altijd werken ongeacht de taal. Is het niet misschien dat het toetsenbord het zelf niet doet ;)
Je kunt ook eens kijken wanneer het niet werkt of de taal niet per ongeluk is veranderd dmv een sneltoets (l-alt+shift ofzo)

☻/
/▌
/ \

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In welke applicatie heb je dit, want het kan ook aan de applicatie zelf liggen ;)

VS Internationaal zou iig nodig zijn als je accenten wilt gebruiken, direct via het toetsenbord :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet de indeling eens op Engels - US. Neem notepad en type herhaaldelijk de ' en de ". Doe dit bijvoorbeeld 5x en kijk hoevaak het op het scherm nu staat. Bij Engels - US hoef je geen spatie te gebruiken om het teken te krijgen. Als het er niet 5x staat, dan is er mogelijk iets mis met je toetsenbord. Probeer het nog een keer maar druk dan wat harder op de toets, misschien is het contact vuil. Als het wel goed gaat, zet hem dan weer op Nederlands - US Internationaal, gooi de rest weg en herhaal de test met uiteraard nu aan het einde een spatie om de laatste aanslag te bevestigen. Werkt het nu nog niet na het uitsluiten van een defect/vuil toetsenbord, dan is mogelijk de instelling van de indeling corrupt. Pak de XP cd en voer in uitvoeren "sfc /scannow" uit om eventueel beschadigde systeembestanden te herstellen. Mocht daar niets uitkomen, probeer dan google met "fix keyboard layout" oid.

Commandline FTW