[Netware 6.5] Client PXE -> Server reboot

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
Door een scholengemeenschap zijn wij gevraagd om een Netware server op te zetten speciaal bedoeld om clients te imagen dmv. PXE boot, alles ging voorspoedig.

Netware 6.5 SP6 geïnstalleerd & ZEN desktop Management 7.1 met PXE ed.
Er waren nog wat problemen doordat de DHCP server en de imaging server op dezelfde machine gehost worden, maar dit is dmv het aanpassen van een config opgelost. (Novell how-to)

Clients ontvangen een IP, Gateway, TFTP server ip ed. en het PXE boot menu word geladen Maar zodra je kiest voor de optie ZEN boot en de client opzoekgaat naar een file op de tftp server en deze laad crashed de Server! om vervolgens opnieuw te booten.
We maken gebruik van het standaard PXE bootmenu, ingesteld via console one -> Dump image on next boot.

De server geeft echter nog heel kort (~50ms) een error weer alvorens hij reboot, deze error wordt echter nergens gelogged en verdwijnt te snel om te kunnen lezen :(

Op GOT & Google is niets tot weinig te vinden met de combinatie: PXE en crashende server. (wel een aantal exploits/buffer overflows)
Nu laat ik de bak vannacht memtesten om een geheugen probleem uit te sluiten.

Mijn vraag is: Heeft iemand een soortgelijk probleem meegemaakt ? of heeft er iemand misschien suggesties ?

My favorite programming language is solder.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Puch-Maxi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:59:
Door een scholengemeenschap zijn wij gevraagd om een Netware server op te zetten speciaal bedoeld om clients te imagen dmv. PXE boot, alles ging voorspoedig.

Netware 6.5 SP6 geïnstalleerd & ZEN desktop Management 7.1 met PXE ed.
Er waren nog wat problemen doordat de DHCP server en de imaging server op dezelfde machine gehost worden, maar dit is dmv het aanpassen van een config opgelost. (Novell how-to)

Clients ontvangen een IP, Gateway, TFTP server ip ed. en het PXE boot menu word geladen Maar zodra je kiest voor de optie ZEN boot en de client opzoekgaat naar een file op de tftp server en deze laad crashed de Server! om vervolgens opnieuw te booten.
We maken gebruik van het standaard PXE bootmenu, ingesteld via console one -> Dump image on next boot.

De server geeft echter nog heel kort (~50ms) een error weer alvorens hij reboot, deze error wordt echter nergens gelogged en verdwijnt te snel om te kunnen lezen :(

Op GOT & Google is niets tot weinig te vinden met de combinatie: PXE en crashende server. (wel een aantal exploits/buffer overflows)
Nu laat ik de bak vannacht memtesten om een geheugen probleem uit te sluiten.

Mijn vraag is: Heeft iemand een soortgelijk probleem meegemaakt ? of heeft er iemand misschien suggesties ?
Set restart after abend = off intikken op je console en kijken wat voor module er in een abend schiet. Heb je al Support Packs gedraaid?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Puch-Maxi
Bedankt voor je reply, ik kan het helaas morgen pas uittesten (server hangt ergens in een rack achter een deftige vuurmuur) Ik heb geen aanvullende SP's gedraaid omdat ik ervanuit ging dat SP 6 de nieuwste was.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Puch-Maxi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:20:
Bedankt voor je reply, ik kan het helaas morgen pas uittesten (server hangt ergens in een rack achter een deftige vuurmuur) Ik heb geen aanvullende SP's gedraaid omdat ik ervanuit ging dat SP 6 de nieuwste was.
Ik bedoelde dan ook meer ZENWorks Support Packs en Post Support Packs voor zover van toepassing.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Puch-Maxi
déjà vu, Het geheugen is brak 47 fouten gevonden. En Abend geeft aan dat er wss een fout in het geheugen zit, dit klopt dan wel :P
Eerst maar eens nieuw geheugen regelen 8)7

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat dat ding daar dan niet al eerder last van heeft gehad. PXE-servertje opzetten is nou niet iets wat je even doet volgens mij, zou verwachten dat ie dan al eerder gebokt zou hebben.

offtopic:
Tot zover mijn algemene Novell-kennis :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 28-03-2007 10:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Puch-Maxi
We hebben nieuw geheugen tot onze beschikking gekregen & enkele losse patches geinstalleerd oa:

LIBC Update NetWare 6.5 SP6 9.00.05
Rec. libcsp6a.zip 9 Mar 2007

Portal.nlm patch for v65.sp6 to fix a few abend situations 4.02.00
Opt. portal.nlm 14 Feb 2007

Winsock update for NetWare 5.1 and 6.x
Opt. wsock6k.exe 12 Jan 2007

Updated LIBC & DSAPI libraries
Opt. nwlib6j.exe 8 Jan 2007

CONFIG.NLM for NetWare
Opt. fconfig15.exe 12 Dec 2006

En daarna was het probleem verholpen :? Deze patches hadden voor zover wij weten niet echt iets te maken met PXE/Loader.nlm maar ze hebben het probleem wel opgelost !, op naar het volgende :9

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

De winsock en libc update kunnen er wel wat mee te maken hebben.

Pagina: 1