Toon posts:

Canopii antenne op d-link di-624 router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wou weten of je alle antennes kan gebruiken op een router ( de mijne is een d-link di-624).
Ik wil namelijk het draadloos bereik vergroten in mijn huis.
De antenne die er momenteel opzit is standaard ( zend 2 dBi uit denkik), diegene die ik wil kopen is van canopii (klik!) en die zend 12 dBi uit, weet iemand of deze antenne past op mijn router?
En misschien al iemand ervaring ermee?
Ow ja, dus als mijn routers zendkracht = 2dBi en de canopii = 12dBi
Gaat het bereik dan ook 6 keer zo groot worden of is dit niet waar?
Waar ik nu momenteel een goede verbinding wil hebben krijg ikl een sterkte van 17% ( op de playstation 3) Maar ik wordt soms ingelogt en ineens weer uitgelogd... Daarom wil ik een sterker signaal.

Alvast bedankt,

Jan

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Zolang de aansluiting klopt kan in principe elke wifi-antenne op elk-wifi-accesspoint.
Je standaard antenne is meen ik zo'n 6dbi. daarnaast werkt de decibelschaal anders. elke 3db meer is een factor 2, zeg maar. dus van 6dbi naar 12dbi is 2 x 3dbi meer, dus 2 x factor 2, dus factor 4 in z'n totaal.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.ciao-shopping....s_Xtreme_G_DI_624__302188
Hier staat bij antenne : toenameniveau: 2dBi

• basz

basz

Professioneel prutser

Ik zou d'r niet op rekenen... Heb een 9dbi rondstraler op het dak staan. Als ik met een originele antenne van 2 dbi pak m beet 200m haal, zou ik zonder extra versterking theoretisch meer dan 800m moeten kunnen halen met m'n rondstraler. bijna een kilometer dus. Ik kan je verzekeren, dat lukt niet.

Als ik één ding heb geleerd bij wireless, is het dat je niet op de getalletjes moet afgaan. De berekeningen zijn zo complex dat je nooit een alles omvattende theorie kan opstellen over jouw eigen situatie. Met getalletjes en theorie ben je niet geholpen, maar gelukkig voor jou hangen er toevallig juist op tweakers veel figuren met praktijkervaring in het draadloze segment rond. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door basz op 27-03-2007 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
basz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:07:
Ik zou d'r niet op rekenen... Heb een 9dbi rondstraler op het dak staan. Als ik met een originele antenne van 2 dbi pak m beet 200m haal, zou ik zonder extra versterking theoretisch meer dan 800m moeten kunnen halen met m'n rondstraler. bijna een kilometer dus. Ik kan je verzekeren, dat lukt niet.
maar zou de sterkte beter worden? Waar nu vb 20% is zou het dan 80% worden ofzo?

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:12:
[...]

maar zou de sterkte beter worden? Waar nu vb 20% is zou het dan 80% worden ofzo?
Dat is onwaarschijnlijk, maar wat is de situatie precies? Betonnen muren en vloeren gooien vaak veel roet in het eten... En dan kan je wel vermogen ertegenaan blijven gooien (betere antenne = meer vermogen), maar daar los je het feitelijke probleem niet mee op (en wellicht gaat het voor andere issues zorgen)

[ Voor 4% gewijzigd door basz op 27-03-2007 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tekening in paint gemaakt, hoe kan ik die laten zien?

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:21:
Heb een tekening in paint gemaakt, hoe kan ik die laten zien?
Even faxen? :+

Nee, serieus. uploaden naar suprfile.com bijvoorbeeld en linken maar!
wel ff jpg-en hè?

[ Voor 5% gewijzigd door basz op 27-03-2007 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
En een flatpanel zend die stralen uit naar overal of moet je echt mikken naar waar je het wil hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://suprfile.com/src/2/6iep4d2/naamloos.JPG
Rode kruis is de router, groen kruis is waar het signaal moet zijn, en het zwarte kruis is waar ik de antenne zou plaatsen(dmv een antennekabel)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 19:26 ]

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:23:
En een flatpanel zend die stralen uit naar overal of moet je echt mikken naar waar je het wil hebben?
Flatpanel straalt in een hoek van zo'n 120 graden meestal.

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:24:
[afbeelding]
[/quote]
Euh, nice... ;) Wat zijn het rode en het groene kruis?
optische illusie? als ik lang genoeg kijk zie ik volgens mij een konijntje...

Een antennekabel moet je zo kort mogelijk houden. Kabels hebben soms een demping van wel 0,5db/meter, met 2 meter dus al een db kwijt (om nog maar te zwijgen over de connectors)(tip2, zo weinig mogelijk connector en verloopjes)

Dat kamertje links van het zwarte kruis, is dat een berghok ofzo? If yes, zou ik dáár de router plaatsen.. Moet je eens kijken wat een verbetering dat geeft ;) (mits dat mogelijk is uiteraard en die muur niet de originele reden is geweest om op wireless te gaan.. :P)

[ Voor 37% gewijzigd door basz op 27-03-2007 19:36 ]

Verwijderd

Wel even een legende bij je tekening posten he ;) Maar ik neem aan dat het groene kruisje de huidge antenne is en dat je op het rode geen ontvangst krijgt ofzo? Moest dit zo zijn, nou dan heb je verbazingwekkend dikke betonmuren zou ik zeggen... Mijn buurvrouw kan ons signaal oppikken en dat moet duur drie muren, zonder problemen. Ik heb trouwens bij mijn oma ook zo een 624 met een weliswaar externe antenne geplaatst. Straalt moeiteloos een dikke 100 meter naar het huis van mijn tante extra. Als ik het bestelbonnetje terugvind kan ik je ook even de naam geven, maar ik meen me te herinneren dat die 19dBi als spec had.

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:29:
Wel even een legende bij je tekening posten he ;) Maar ik neem aan dat het groene kruisje de huidge antenne is en dat je op het rode geen ontvangst krijgt ofzo? Moest dit zo zijn, nou dan heb je verbazingwekkend dikke betonmuren zou ik zeggen... Mijn buurvrouw kan ons signaal oppikken en dat moet duur drie muren, zonder problemen. Ik heb trouwens bij mijn oma ook zo een 624 met een weliswaar externe antenne geplaatst. Straalt moeiteloos een dikke 100 meter naar het huis van mijn tante extra. Als ik het bestelbonnetje terugvind kan ik je ook even de naam geven, maar ik meen me te herinneren dat die 19dBi als spec had.
19dbi is de transmit power, da's vrij standaard voor een accesspoint. wordt ook weleens in milliwatts genoemd. dan is het 28mw. Heeft nog niks met de antenne te maken.

@Tattoo69
ps. ik zit as we speak op 50m van m'n accesspoint en het signaal gaat door een laag zand, 3 muren en een schuur heen en m'n ontvangst is ook 20% (en stabiel)... dus eigenlijk vraag ik me af of afstand en muren bij jou wel het eigenlijke probleem veroorzaken. Download netstumbler eens op de wirelesspc en kijk of er meer routers op hetzelfde kanaal zitten. Dat zou al e.e.a. verklaren...

[ Voor 19% gewijzigd door basz op 27-03-2007 19:38 ]

Verwijderd

basz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:32:
[...]

19dbi is de transmit power, da's vrij standaard voor een accesspoint. wordt ook weleens in milliwatts genoemd. dan is het 28mw. Heeft nog niks met de antenne te maken.
Vandaar ook "ik meen" :) Die antennetjes waren wel echt niet duur (via Ebay) dus je zou het er wel eens op kunnen wagen

Verwijderd

Topicstarter
Het hok links van het zwarte dikke kruis is het wc. ;)
Maar misschien kan ik een netwerkkabel kopen en vanaf de modem (ook rode kruis) naar het dikke zwarte kruis gaan en gewoon zo de wifi daar tegen de muur hangen.
Pagina: 1