Wegenbelasting stopzetten zonder vrijwaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb mijn oude auto ingeruild bij een officiële BMW dealer. Nu heb ik dus een andere 2de hands wagen gekocht. Maar nu kon ik mijn eigendomsbewijs niet vinden van de auto die ik heb ingeruild. Maar zonder dat eigendomsbewijs zei dat dealer dat hij de auto niet voor mij kon vrijwaren. En dat mijn wegenbelasting dus niet automatisch wordt stopgezet. Hoe kan ik in hemelsnaam de wegenbelasting stopzetten van die ingeruilde auto? Bij de belastingdienst en RDW krijg ik geen duidelijk antwoord.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:24

Part

Helemaal niets.....

Papieren vinden en als dat niet lukt opnieuw aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30

SeatRider

Hips don't lie

Zonder dat eigendomsbewijs kan die auto niet eens ingeruild worden/zijn, want hij is niet over te schrijven. Jij blijft dus de eigenaar van de auto totdat de nieuwe eigenaar met het eigendomsbewijs deze op zijn naam overschrijft (bv op postkantoor) hetgeen tevens het vrijwaringsbewijs oplevert.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ok vreemd, want ik heb die auto al 3 weken niet meer. ik heb de verzekering al overgezet en heb ook de nieuwe auto al in mijn bezit. De dealer zij echt op een normale toon "dat het wel handig zou zijn als ik die even terug kon vinden" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30

SeatRider

Hips don't lie

Je kunt het eigendomsbewijs vinden, de auto als gestolen opgeven en zeggen dat je hem in die-en-die garage hebt zien staan. Heb je 2 BMW's! >:)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:27

4x2

lộn xộn quá

Dat gebeurt nog best vaak volgens mij :P

Maarre, nieuwe papieren aanvragen bij de RDW, kost iets van 30 euro, moet je volgens mij ook meteen nieuwe kentekenplaten laten maken met een 1tje d rop (a 25-30 euro schat ik).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens leaseplan hoef je tegenwoordig geen 1tje meer op je kentekenplaat te maken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

4x2 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:55:
Dat gebeurt nog best vaak volgens mij :P

Maarre, nieuwe papieren aanvragen bij de RDW, kost iets van 30 euro, moet je volgens mij ook meteen nieuwe kentekenplaten laten maken met een 1tje d rop (a 25-30 euro schat ik).
Inderdaad, das nou niet bepaald slim van die garage houder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bij het postkantoor kan je 'n formulier halen, heb je in 2-3 weken nieuwe papieren.
Of je moet naar de RDW in Veendam, dan kan het ineens binnen 3 dagen.

Kosten 29,50 geloof ik.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Glashelder schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:48:
Volgens leaseplan hoef je tegenwoordig geen 1tje meer op je kentekenplaat te maken.
Dat zou vreemd zijn. Dat zou fraude wel in de hand werken dan als iemand je platen jat. Er was dan tenminste onderscheid tussen gestolen platen etc etc

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

ElmarNieser schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:47:
Ok vreemd, want ik heb die auto al 3 weken niet meer. ik heb de verzekering al overgezet en heb ook de nieuwe auto al in mijn bezit. De dealer zij echt op een normale toon "dat het wel handig zou zijn als ik die even terug kon vinden" :?
Het komt erop neer, dat als er nu een verkeersovertreding met de auto plaats vindt, jij de boete door de deur krijgt, met de bewijslast dat jij het niet was. Wat ik vreemd vind, is dat die dealer dit niet meteen gevraagd/geregeld heeft toen je je oude auto wegbracht.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb net bij de RDW nieuwe kenteken papieren aangevraagd (za in huis). ik heb zelfs nog een sleutel van de ingeruilde bmw. en hij staat daar gewoon voor de deur :P Ik zou hem eigenlijk gewoon op moeten halen en voor de deur bij mij zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38
Gunner schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:56:
[...]

Dat zou vreemd zijn. Dat zou fraude wel in de hand werken dan als iemand je platen jat. Er was dan tenminste onderscheid tussen gestolen platen etc etc
Zal je moeten opzoeken bij de RDW. Voor auto's die voor een bepaalde datum (AFAIK was dat januari 2003, maar kan er naast zitten) op kenteken gekomen zijn, hoef je niet nieuwe kentekenplaten te slaan. Voor auto's die na die datum op kenteken gezet zijn moet je nieuwe platen laten slaan met de juiste duplicaatcode erop.
Pagina: 1