[PS3] Externe USB Schijf niet herkent?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer net mijn externe USB schijf aan te sluiten op mijn PS3 maar er gebeurd niks. Het is een WD Schijf van 250 GB met Externe voeding. Kan op internet nergens iets erover vinden. Misschien iemand die ermee heeft getest en het wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171353

Anoniem: 114729 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:38:
Hoi,

Ik probeer net mijn externe USB schijf aan te sluiten op mijn PS3 maar er gebeurd niks. Het is een WD Schijf van 250 GB met Externe voeding. Kan op internet nergens iets erover vinden. Misschien iemand die ermee heeft getest en het wel is gelukt?
Ben ook wel benieuwd, die van mij, een freecom 20g usb mini hdd krijg ik ook niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actreon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2024
Volgens mij ondersteunt de PS3 alle USB Mass Storage devices. Zorg ervoor dat de stroom is ingeschakeld. Ik heb een gelijksoortige externe harde schijf. Dus ik zal ook even kijken of het bij mij werkt. Probeer ook op driehoekje te drukken in XMB in een media categorie dan kun je wellicht alle bestanden op de externe hd laten vertonen..

[ Voor 25% gewijzigd door Actreon op 27-03-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

FAT32 geformateerd of NTFS? Dat laatste ondersteunt de PS3 niet

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210681

Ik heb een LaCie 80G USB drive aangesloten (USB powered) en werkt prima. Hij is FAT32 geformatteerd, NTFS werkt idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hmm weird, mijn iAudio X5 30Gb (FAT32, Mass Storage Device) wordt helaas niet herkend door de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

mijn Ipod Nano herkent hij perfect. En ook mijn 60Gb 2.5" external en mn 2Gb flashdrive. Morgen ga proberen Linux op mn flashdrive te zetten en kijken of ik lunix kan booten vanaf mn flashdrive. Je moet hem echt op FAT32 formatteren anders herkent hij hem niet. Ik gebruik nu mijn 2.5" external als backup voor mn PS3.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 06:09
Ik heb een Packard Bell Store & Save van 500G en die wordt ook niet herkend of het zou moeten zijn dat ik verkeerd keek. Wanneer ik backup wou nemen kwam hij in elk geval zeggen dat ik geen bestemmingen had voor de backup en vroeg om een geheugenkaart oid in te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Twixie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:05:
Ik heb een Packard Bell Store & Save van 500G en die wordt ook niet herkend of het zou moeten zijn dat ik verkeerd keek. Wanneer ik backup wou nemen kwam hij in elk geval zeggen dat ik geen bestemmingen had voor de backup en vroeg om een geheugenkaart oid in te pluggen.
Je moet de HDD formatteren als Fat32. Wat ik aanraad is je schijf een formatteren met je pc naar Fat32 en daarna met je PS3 nog eens formatteren. Dan heb je ook gelijk alle Mappen.

Als je bepaalde bestanden wilt vinden die niet in de standaard mappen van de PS3 staan, moet je ff bijv. als je in de muziek sectie bent van de XMB, op driehoek drukken en alles weergeven selecteren. Dan geeft hij ook bestand weer die niet in de standaaard mappen staan.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 06:09
Je moet de HDD formatteren als Fat32. Wat ik aanraad is je schijf een formatteren met je pc naar Fat32 en daarna met je PS3 nog eens formatteren. Dan heb je ook gelijk alle Mappen.
Die was idd als NTFS geformatteerd. Een probleempje: er staat momenteel al 150G op en die krijg ik niet zomaar snel ergens anders.
Dan maar een relatief oude Conceptronic portable cardreader/disk geprobeerd. Die is wel FAT32 geformatteerd, wordt gewoon herkend door Windows, maar weer niets met de PS3 :(.

PS: eindelijk gelukt. Had nog een oudere X-Drive, en die herkent hij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 29-03-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215106

Ik wilde een backup maken voordat ik de interne schijf verwisselde, maar mijn iRiver iHP140 (40 GB MP3 speler met USB 2 aansluiting) wil de PS3 ook niet pikken, ondanks dat het ding toch echt FAT32 geformatteerd is en volgens Windows machines een doodnormale externe schijf is. Je ziet de disk niet eens verschijnen in het menu.

Ik heb gisteren een merkloze USB 2.0 externe doos voorzien van een oude Hitachi 40 GB 2,5" schijf, en die combinatie werkt weer wel. Ik moest eerst de bestaande NTFS partitie vervangen met een FAT32 partitie en toen vond de PS3 het ding okee.

De PS3 is dus toch een beetje kieskeurig met welke USB mass storage devices het ondersteunt. Jammer van de iRiver. Muziek uitwisselen met de PS3 was wel tof geweest. Nu heb ik nog steeds een PC nodig als tussenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Komt er geen update voor dePS3 waarbij hij Fat32 zal ondersteunen? Of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Twixie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:05:
Mmm check deze website eens: http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1820

Er staat: "if the volume you wish to format is larger than 32GB, FAT32 will not be one of the options available to you in the drop-down box. You will have to create multiple partitions if you want to format a large drive as FAT32."

Ik heb er een van 500 en een van 250 op NTFS, een update zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
Probeer eerst deze site eens : Limitations of FAT32 File System en Description of the FAT32 File System in Windows XP
(> 32GB is alleen niet te kiezen bij de install van XP)
FAT32 is tot 2 TB.
De enige lastige limiet is de 4G/file limiet.

Verder zijn er een paar tools die een disk van NTFS naar FAT32 kunnen converteren zoals bijvoorbeeld partition magic.

[ Voor 24% gewijzigd door Sentry23 op 08-04-2007 12:21 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Wel balen dat Fat32... wil wat hd films op HD zetten... maarja allemaal meer dan 4 GB natuurlijk...
dan maar in stukjes hakken.... hoop dat Sony in de toekomst toch wel NTFS ondersteund...
Pagina: 1