Toon posts:

Vaag probleem als pc stresst!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas geleden aantal onderdelen vervangen (geheugen en HDD). Nu heb ik telkens als de pc stresst of veel moet doen gaat ie heel langzaam doen en hapert heel het systeem.

Mijn config:
Intel Pentium D 935 3,2Ghz
GeiL 2048MB (2x1024) PC6300 667Mhz
Asus P5N-E SLI - 650i chipset
Western Digital SE 250GB 16MB cache SATA2
Nvidia Geforce 6800GT 256MB pci-e

Wat ik gedaan heb: Windows XP Home, professional, professional 64bit, vista home premium 32 bit en vista home premium 64bit geinstaleerd. Geheugen van blankjes gewisseld. HDD veranderd van sta poortjes. Allerlei drivers (zowel van asus als van nvidia)

Kort om: Als ik de pc opstart draait alles goed zoals het moet, maar zodra ik iets opstart (bijv. spelletje) als stresst het hele systeem en gaat het heel irritant haperen (ook geluid en beeld).

Tijdens het typen hiervan heb ik er nu ook last van -.-

Iemand hetzelfde probleem of wat anders?

Ik ga nu even memtest draaien!

MVG,

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Al eens memtest86 gedraaid? Wat voor voeding zit er in je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
voeding is pas nieuw,

Coolermaster Extreme power 650watt,

ja geen typefout 650 watt, overkill maarja.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wordt je CPU niet te warm waardoor deze gaat throttlen? CPU gaat dus langzamer loper - PC amper vooruit te branden.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heb je de harde schijf al eens gecontroleerd met tooltje van fabrikant? anders SATA controller eens updaten. Evt harde schijf op andere controller aansluiten of op SATA1.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga is een ide-schijf er aan koppelen.

@Exorcist, ik heb wel een nieuwe cooler erop gezet (Arcitic Freezer 7 pro) en een chipset koeler (zalman, een blauwe) maar ik weet bijna wel zeker dat deze goed zitten en er zit koelpasta tussen.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Meld je temperaturen es tijdens een test. In Everest kan je testen uitvoeren en als je Speedfan ernaast laat draaien, kan je zien of de temperaturen dan drastisch oplopen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ide-schijf eraan gezet en mijn sata-schijf afgekoppelt, ik ga even alle drivers instaleren en jullie horen het nog!

@MelvinB: mijn pc staat heel vaak aan, draait als ik hem niet gebruikt als servertje maar dan wordt de temperatuur niet hoger dan 30 en als ik hem stresst ook iets van 30... Ik ga denk even de cooler er af halen en de CPU opnieuw plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de heatsink van mijn chipset eraf gehaald en nu draait hij volgens mij goed,

toen ik mijn geheugen, hdd enzo kocht had ik ook een heatsinkje voor mijn chipset omdat hij aardig warm werd. maar ik had hem denk verkeerd opgezet zodat hij nog warmer werd.

Ik ga hem vanmiddag eens aan een grote stresstest onderwerpen

• Darkhell
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-12-2025
kej laat je het wel weer even weten dan

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds hetzelfde, ik mijn hdd testen en cpu herinstaleren denk ik.

EDIT: Nadat ik dit typte is het opeens weer goed maar daarna zal het vast wel weer komen. Ik denk dat ik ermee moet leren leven totdat ik nieuwe cpu heb (E6600) en graka (Geforce 8800)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 16:28 ]

Pagina: 1