[PPT] hoe synchroon aansturen presentaties op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214018

Topicstarter
ik zit met hetvolgende probleem, hoop dat iemand hier een mogelijke oplossing voor kan bedenken.

wij zijn bezig een soort CAVE te bouwen, en hebben de beschikking over 5 pc's (XP en in lokaal netwerk) welke aan 5 beamers gekoppeld zijn. De projectie schermen staan in een circel zodat een 360graden beeld onstaat. Voor presentaties draaien we powerpoint, echter we proberen nu te achterhalen hoe we ervoor kunnen zorgen dat alle slideshows synchroon kunnen aansturen. Wat we nu hebben werkt nl niet lekker (is tijdelijke oplossing), zijnde 5 remote desktop windows naast elkaar draaien en als de slides moeten veranderen, alle remotedesktops afgaan en per remote desktop in powerpoint op 'next slide' klikken.

Het zou perfect zijn als we op de een of andere manier alle 5 slideshows kunnen aanspreken en deze vanaf 1 centrale plek tegelijkertijd kunnen aansturen. Ik heb in powerpoint geen 'send network message' of iets dergelijks kunnen vinden, dus in office zit deze optie niet.

Dus als iemand suggesties heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken, vele malen dank

(als ik dit beter bij netwerk topic kan plaatsen, laat het dan ff weten)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 214018 op 27-03-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit met programmeren van doen heeft tenzij je zelf aan het programmeren wil slaan? Ik zou het eerder zoeken in OFF.

PRG >> OFF

Daarnaast zou ik voortaan als ik jou was er even niet van uit gaan dat iedereen weet waar je mee bezig bent; een 'CAVE' zei mij in eerste instantie helemaal niks. Daarnaast is "vraag" als topictag natuurlijk...euh...nogal loos ;)

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 27-03-2007 17:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 13:03
bij ons op school hebben ze een programma dat ''teacher'' heet (volgens mij). dan is er een hoofdcomputer en via t netwerk stuurt ie de rest van de data door naar de andere pc's, waardoor wij allemaal mee kunnen kijken op ons schermpje. ik heb het een keer gebruikt en vond het erg handig, alleen levert het netwerk (in mijn geval iig) niet genoeg bandbreedte om een filmpje oid af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:32
Wellicht is 't juist een idee op de clients met beamer een remote desktop sessie (view only) naar de 'hoofd pc' te zetten, zodat je maar 1x op 'volgende' hoeft te drukken. Kans is wel dat er vertraging optreed, maar dat heb je handmatig zeker.