[Acer Aspire 1642] Accu zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 1642 (laptop) en nu stuit ik op het volgende probleem: Zodra ik de laptop opstart met de accu erin dan werkt het toetsenbord en touchpad niet. Start ik hem op zonder accu erin dan werkt de laptop wel naar behoren. Blijkbaar ligt het dus aan die accu. Windows geeft aan dat hij 0% is en ik zie ook niet dat hij laadt. Accu is 1,5 jaar oud.

Zijn er dingen die ik kan proberen met die accu? Of kan het ergens anders aan liggen?

Thnx

Groet,
Beyond

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ehmmm combinatie

accu = toetsenbord werkt niet
netstroom = toetsenbord werkt
accu + netstroom = geen toetsenbord????

Hoe kom je op die 0%? Heb je de accu in de laptop gestoken nadat je hem op stroom hebt opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Ik start m net op, alleen met de accu en dit gaat nu wel goed. Lijkt alsof het alleen niet werkt als de laptop gestart wordt op netstroom met de accu erin. Zal m straks nog eens restarten....

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beyond schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:57:
Ik start m net op, alleen met de accu en dit gaat nu wel goed. Lijkt alsof het alleen niet werkt als de laptop gestart wordt op netstroom met de accu erin. Zal m straks nog eens restarten....
>:) dat zou het idd wel wat completer maken :)

Accu = alles werkt
Netstroom = alles werkt
Accu + Netstroom = wordt nog getest dus?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Hmmm..
Het is echt heel wisselend.

De ene keer start hij wel goed op met alleen de accu, andere keer weer niet.
Een combinatie van netstroom/accu gaat soms goed/soms niet.

Alleen netstroom gaat tot nu toe elke keer goed......

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehmm misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het met het vermogen van de accu als die het wel/niet doet..? Misschien dat hij wel functioneerd als je accu vol is en niet als je accu leeg is en dat hij op een of andere manier het accu opladen en typen elkaar in de weg staat :-/

Dat zou wel erg raar zijn though, alsof de energie in de laptop niet goed wordt verdeelt... Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Hij heeft het altijd goed gedaan. Hij laadt trouwens ook niet meer op.... zijn er tools beschikbaar om die accu te testen?

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218236

Ben je er al achter wat het probleem preceis is? Ik heb een acer2310 met zelfde probleem, als accu erin zit bij opstarten doet keyboard en touchpad het niet, met alleen de voeding kabel erin alles ok, dan kan je de accu ook insteken en werkt het, maar bij een coldstart met accu met of zonder voeding helaas. Alles geprobeerd, nieuwe software/windows(2 of 3 nieuwe installs na full format),drivers etc niets heplt, duurde overigens een tijdje voor ik doorhad waar het probleem zit/zat. In veilige modus doet hij het ovrigens wel ook met accu vanaf coldstart. Moet alleen nog testen of met nieuwe/andere accu probleem er ook nog is want dat is nog iets wat ik niet geprobeerd heb. Iemand een idee ??,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb hier ook een laptop van Acer een 2313LCi deze geeft ook precies hetzelfde probleem! Nieuwe installaties helpen niet. Zonder accu geen probleem, maar met accu werkt het toetsenbord niet, ook de poweroff toets ingedrukt houden om af te sluiten werkt ook niet! Aangezien er verlengde garantie op de laptop zit is mijn vraag ligt het aan de accu (deze valt nl. niet onder de garantie) of ligt het aan de laptop?

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208601

Nou, om het nog maar een beetje aan te vullen, aan deze kant dus hetzelfde verhaal.
Een Acer Aspire 3000, die dus hetzelfde probleem heeft,
Ben wel erg blij met deze post trouwens, ik werd er al moedeloos van...
Het rare vind ik dat ie in veilige modus wel goed doet.
Is het probleem met een nieuwe accu op te lossen? Of is er nog iets anders aan te doen?

In elk geval bedankt voor deze topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205911

Iemand al een oplossing? Hier hetzelfde probleem met een Acer Aspire 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar weer een schopje, wat zijn we weer lekker behulpzaam :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 12:14
Schopje.

Wij hebben zelf (op de zaak) nu 3 notebooks van Acer met 't zelfde probleem. Wij hebben zelf de indruk dat 't probleem ontstaat na een update van Windows. Maar zeker weten doen we het niet. Na een verse installatie van Windows werkt ie perfect, maar plots gaat 't mis. Aan/uit knop indrukken helpt niet en alleen de accu eruit (en van stroom) wil de notebook uit. Zodra de accu niet wordt gebruikt werkt 't probleemloos (idem onder Veilige Modus). Bij 1 notebook leek het even goed te gaan na Merge Ide gebruikt te hebben, maar de volgende dag gaf ie alweer problemen.

Drivers gedeinstalleerd, herstelpunt teruggezet, maar helaas. 't Vervelende is dat het iedere keer lijkt dat je 't probleem hebt gevonden (de oorzaak), maar dan gaat 't toch weer mis. Wij hebben nu dus in 1 week tijd 3 notebook met 't zelfde probleem. Alle van Acer, maar type nummer is niet gelijk. Biosupdate heeft bv ook niet geholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door VTec op 18-07-2007 22:03 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
Ik heb dit zelfde probleem met me acer
accu is echt ten einde
werd steeds minder
en sindsdien deed toetsenboard niet meer
nu appart van elkaar en geen problemen dus zonder accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnaap
  • Laatst online: 18-01 22:42
Ik heb hier ook hetzelfde probleem... Aspire 1692 WMLI

Mijn accu ging steeds korter mee (na anderhalf jaar intensief gebruik ^^). Op een gegeven moment gaf hij maar 7% aan, welliswaar heb ik nog ruim een uur nog kunnen laptoppen zonder stroom, Maar helaas, na het uur ging hij uit, en sindsdien heb ik hetzelfde probleem.

Als hier een oplossing voor is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245167

Hallo!

Ik heb precies hetzelfde pobleem gehad, tot vandaag.
Heb ook een acer aspire laptop.
Ben er 3 uur mee bezig geweest, maar uiteindelijk gevonden.
Hoop dat het voor jullie ook werkt.

Acer heeft eigen software.
Ook wel acer e-management geloof ik.
Vaak wordt er een keuze menu weergegevenrechtsbovenin
op je bureablad.
Wanneer je aangesloten bent op je netstroom, kies je in dit e-management menu:

1) Acer e-power management
2)Klik op het tabblad instellingen onderaan
3) vink hier beide opties uit (actie voor laag batt.vermogen insch. en actie voor kritusch batterijvermogen inscchakelen)
4)sluit het venster
5)sluit nu de accu aan
6)verwijder de kabel voor je netstroom
7) nu kijken of je muis en toetsenboord werken

Laat me even weten of dit de oplossing is voor jullie.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
Ik zal het uitproberen en de uitkomst posten.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245909

Spiral schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiral schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:49:
Probeer ook eens onder apparaatbeheer / Accu's / Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode uit te schakelen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lukt het laat het even weten AUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
Ik ben nog niet in de gelegenheid gekomen!
Het betreft dan ook een laptop van een familielid

[ Voor 37% gewijzigd door Spiral op 24-12-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
Goed nieuws!!! Het uitzetten van 'Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode' laat de muis en toetsenbord niet meer hangen! Alleen vraag ik mij af als de accu nog wel bij laadt, als deze functie uitgeschakeld is. Of geeft deze het alleen niet meer weer én kan ik daaruit concluderen dat de laptop zonder waarschuwing uitgaat nadat de accu bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiral schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:10:
Goed nieuws!!! Het uitzetten van 'Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode' laat de muis en toetsenbord niet meer hangen! Alleen vraag ik mij af als de accu nog wel bij laadt, als deze functie uitgeschakeld is. Of geeft deze het alleen niet meer weer én kan ik daaruit concluderen dat de laptop zonder waarschuwing uitgaat nadat de accu bijna leeg is.
Dit is een teken dat de accu ver aan zijn latijn is en vernieuwd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
Hij laadt wel bij en houd het wel een half uur tot drie kwartier vol. Laptop geeft geen waarschuwing meer, dat de spanning kritiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Nadat we een nieuwe accu besteld hadden was het probleem over.
Krijg er nu alleen geen geluid meer uit. Apparaat wil niet meer starten.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244832

Mijn aspire 5000 heeft hetzelfde probleem... Ga de instellingen even proberen te veranderen en dan kijken we verder. Ik koop in ieder geval nooit meer een Acer, die accu is sowieso écht klote. Ook mijn beeldscherm was al een keer kapot! Laptop is trouwens 1 jaar oud ofzo.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255413

Ik had inderdaad hetzelfde probleem, ACER Travelmate 2310. Zonder accu werkt alles perfect en met de accu erin begonnen de problemen exact zoals bij de anderen.
De accu uitschakelen bij apparaatbeheer lost het inderdaad op, helaas zie je dan inderdaad niet meer hoe lang je accu het nog volhoudt. :?
Is er iemand die een update weet voor een driver van ACER? Ik ga zelf nu ook even op zoek...
Acer zou hier toch ook iets aan moeten doen?

groetjes en iedereen bedankt! 8)
Anoniem: 244832 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:43:
Mijn aspire 5000 heeft hetzelfde probleem... Ga de instellingen even proberen te veranderen en dan kijken we verder. Ik koop in ieder geval nooit meer een Acer, die accu is sowieso écht klote. Ook mijn beeldscherm was al een keer kapot! Laptop is trouwens 1 jaar oud ofzo.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dit het geval is en de oplossing, dan is je accu aan vervanging toe.
Je kan ook zonder accu werken, maar is niet altijd handig.

MVG JPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe acers zijn een stuk beter nu.
Welke zou dan je voorkeur hebben: HP - Dell - Toschiba - Asus - , noem ze maar op er zijn er maar zat te koop maar problemen kan je overal mee krijgen nou is het wel zo dat Acer er een paar slechte series bij heeft gehad het afgelopen jaar daar hoort ook de 5000 serie bij, "jammer genoeg.

En een accu gaat ook bij andere laptops niet lang mee het gaat erom hoe je er mee om gaat en van nieuws af aan goed behandelen dus niet half opladen enz is heel slecht voor een accu.
Pagina: 1