[OOo Calc] arbitraire limiet van 30 items in een som

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik was zelf niet zo'n Excel freak, dus Calc daar heb ik ook niet zulke hele ingewikkelde dingen mee gedaan, maar nu duiken er dus problemen op in een oud Excel bestand wat we gebruiken om wat statistiekjes in bij te houden: de SOM functie telt maar 30 vakken op! En zo bij heel veel functies! 8)7

Is dit te omzeilen? Anders vrees ik echt dat het hele bedrijf hier aan de MS Office moet. Dit gaat nergens over natuurlijk, een spreadsheet die niet verder kan tellen dan 30 regels! |:(

iOS developer

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Die 30 *argumenten* limiet geldt ook in MsOffice :) Het lijkt me sterk dat je in Oo.org geen range zou kunnen opgeven?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BikkelZ
Het gaat om een lange lijst met enen en lege vakken, zo'n 300 rijen. Die worden onderaan opgeteld. De totalen die kloppen gewoon totaal niet, maar het lijkt wel te kloppen met het aantal velden (30) waar die opmerking over gaat, heel toevallig.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Maar het probleem blijft: OOo Calc kan niet een lange lijst me lege velden en enen bij elkaar optellen lijkt het.

Als ik een nieuw document aanmaakt werkt het merk ik nu ook (echt supertoevallig dat het overeen stemde met die 30 dan |:( ). Het probleem is wel dat het in een heel ingewikkelde combinatie van werkbladen gebeurt, en niet iets wat ik even snel opnieuw maak.

[ Voor 24% gewijzigd door BikkelZ op 27-03-2007 21:52 ]

iOS developer

• BikkelZ
Wat bleek, er zat in sommige velden stiekem de waarde '1 in plaats van 1 als je er op klikte en naar de formule keek. En dat kreeg ik alleen fatsoenlijk weg door alles te kopieren naar een goede tekst editor, de cellen te deleten, de complete opmaak van die cellen default te maken en vervolgens weer terug te pasten vanuit die tekst editor.

Dit en nog wat gekloot zoals zoek & vervang zorgde er uiteindelijk voor dat het fatsoenlijk werkte.

Maar waar die '1 nou vandaan kwam.....

iOS developer