[XP] Windows opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ik de computer opstart krijg ik de volgende foutmelding (een stuk of 50 keer achter elkaar 8)7 ):

RUNDLL Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\windows\system32\NvCpl.dll kan opgegeven module niet vinden.

Nou heb ik ook wel zitten zoeken op google en het heeft dus te maken met het Nvidia stuurprogramma. Er staan ook wel mogelijke oplossingen gegeven alleen deze helpen niet bij mij.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Verschillende versies van de Nvidia drivers geprobeerd (driver cleaner gebruikt)
- De NvCpl.dll handmatig toegevoegd
- NvCpl.dll tijdelijk uitgeschakeld bij het opstarten.

Het vreemde is dat ik meestal alleen de foutmelding krijg als de pc een tijd uit heeft gestaan, bijvoorbeeld als ik hem s'morgens aanzet, als ik daarna computer uitzet en weer aanzet, start hij normaal op.

Ik draai Windows XP home edition SP2 met laatste updates enz.

Specs:

CPU: Intel Pentium 4HT, 3000MHz
Moederbord: Asus P4SD-LA
Geheugen: 1536MB PC3200 DDR SDRAM
Videokaart Club 3D 7600GS 256MB
Harde schijf: Western Digital 160 GB
Voeding: Chieftec 350 Watt

• HammerNL
  • Niet online
*bump*

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
Als niemand reageert moet je niet zelf op je topic gaan posten met nonsens

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HammerNL, op GoT verwachten we dat je 24 uur wacht voordat je je topic omhoogschopt. Zeker als je zelf de laatste poster bent, je kan je bericht met de edit-knop wijzigen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• HammerNL
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:18:
HammerNL, op GoT verwachten we dat je 24 uur wacht voordat je je topic omhoogschopt. Zeker als je zelf de laatste poster bent, je kan je bericht met de edit-knop wijzigen.
Mijn excuses.