Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Een aantal dagen geleden heb ik mijn bestelde HP iPaq 6815 binnengekregen in combinatie met een T-Mobile verlengen (gaat over 3 maanden in). Ik ben echter niet tevreden met de telefoon. De batterij gaat nog niet eens een dag mee terwijl deze niet intensief wordt gebruikt (sms'jes lezen, 30min bellen) en het geluid is niet eens luid genoeg om normaal te kunnen bellen in de trein.

Nu is mijn vraag, kan ik de telefoon omruilen voor een ander type? In de voorwaarden van de shop doen ze daar nogal moeilijk over, maar nu weet ik dat sommige webshops het niet al te nauw nemen met de wet omtrend dit soort dingen.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gewoon de shop een mailtje sturen. Dit lijkt me niet echt normaal voor een telefoon.

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
Als je het product via een website hebt besteld dan geld hiervoor de wet kopen op afstand.

http://www.vergelijk.nl/?...o&short=wetkopenopafstand

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

natuurlijk niet met 'n abbo voor 'n telefoon ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
"natuurlijk" ? Waar in de wet wordt er een uitzondering gemaakt op basis van betaalmethode?

Afgezien daarvan is ook de normale garantie van toepassing; je mag verwachten dat een telefoon een dag meegaat. Je kunt tenslotte niet altijd opladen, het ding is bedoeld om draadloos te zijn. Deze telefoon voldoet dus niet. Je mag 'm terugsturen en een ander exemplaar eisen (maar nog niet een ander model)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• CLB
  • Niet online

CLB

MSalters schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:35:
"natuurlijk" ? Waar in de wet wordt er een uitzondering gemaakt op basis van betaalmethode?
Dat heeft niks met de betaalmethode te maken :)

Je kan je telefoon niet om die reden terugbrengen natuurlijk, zit je met je abbo!

Omruilen ligt aan de winkel, maar waarschijnlijk geeft dat niet veel problemen hoor!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Hoe dan ook, geld voor koop op afstand altijd "de wet koop op afstand". Hoe de winkel/provider het regelen is hun zaak, maar ze zullen aan de wet moeten voldoen. In dit geval valt het mobieltje dus hieronder.

Het abbonoment valt hier echter niet onder. Het is een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken. Overigens geven veel providers de mogelijkheid om binnen een x aantal dagen het abbonoment ongedaan te maken.

De winkel zal dus het mobieltje terug moeten nemen een de waarde hiervan moeten uitkeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Nijn op 27-03-2007 21:46 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij wil z'n koop (lees: afsluiten abbo) helemaal niet ongedaan maken, hij wil 'n ander toestel...

Is nog steeds heel wat anders imho

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Ruilen geeft de wet geen mogelijkheid toe. Koop ongedaan maken wel. Hij wilt z`n koop dus ongedaan maken, en vervolgens de waarde uitgekeerd krijgen in de vorm van een ander toestel. Eventueel met bijbetaling of teruggave.

Ruilen zal de winkel voor kunnen kiezen omdat het goedkoper voor hun kan uitvallen. Echter heeft de TS recht op teruggave van zijn aankoopbedrag.

Een misverstand hier is dat de koop helemaal niet alleen het abonnement is. Het mobieltje is een aankoop, welke is betaald met het afsluiten van het abonnement. Op het mobieltje is de wet koop op afstand van toepassing. Op het abonnement alleen als het nog niet van start is gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Nijn op 27-03-2007 21:52 ]

• Lawrentium
Bedankt voor de reacties tot zover...

Heeft iemand ervaring met het stopzetten van een aangevraagd abonnement? Het gaat hier om T-Mobile. Ik ben nu het een en ander van de voorwaarden van T-Mobile aan het doorlezen maar nog niets kunnen vinden. Ik ga zo even de klantenservice bellen, en anders evt. de aankoop ontbinden via de betreffende webshop.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
abonnement stopzetten is weinig kans, maar de koop van de telefoon kun je - met een beroep op de wet koop op afstand - wel degelijk ontbinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• CLB
  • Niet online

CLB

De koop ontbinden (lees: het stopzetten van je abbo) kan alleen als 't nog niet is ingegaan heh! :)

@ Steven: Je koopt die telefoon dmv je abbo heh ;)
Je kan alleen een toestel eisen die een soortgelijke prijs heeft, of lager, of hoger (+ bijbetaling)

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 28-03-2007 14:01 ]

• Lawrentium
CLB schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:00:
De koop ontbinden (lees: het stopzetten van je abbo) kan alleen als 't nog niet is ingegaan heh! :)

@ Steven: Je koopt die telefoon dmv je abbo heh ;)
Je kan alleen een toestel eisen die een soortgelijke prijs heeft, of lager, of hoger (+ bijbetaling)
Het abonnement is nog steeds niet ingegaan. Deze gaat pas halverwege juni in.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan is het zo klaar als een klontje :)

-Je eist een nieuwe / andere telefoon en behoudt het abbo
-Je laat het abbo gewoon weer opzeggen en stuurt de telefoon terug

(ik zou trouwens niet weten waarom je je abbo zou willen stopzetten, maar toch)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wil je echt weten wat er allemaal wel en niet mogelijk is in dit geval? Bel T-Mobile gewoon!
Het kost je niets en je hebt het snelst een antwoord op je vraag.

:|

• Lawrentium
Dit lijkt mij persoonlijk de makkelijkste manier. De webshop zelf geeft al aan dat ze niet aan ruilen doen met een verlenging/nieuw abbo, alleen een RMA. Nu is dit waarschijnlijk niet volgens de wet koop op afstand, maar probeer maar eens je gelijk te krijgen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Lawrentium schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:03:
[...]

Het abonnement is nog steeds niet ingegaan. Deze gaat pas halverwege juni in.
Dan is het veel makkelijker: je kunt de hele overeenkomst ontbinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Lawrentium
Ik heb zojuist gebeld naar T-Mobile voor een annulering van de verlenging. Dit is gelukkig mogelijk binnen 8 dagen na ontvangst van de nieuwe telefoon.
Bedankt voor alle reacties!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dan kan deze nu wel op slot. Je had wellicht het beste eerst even kunnen bellen ;)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.