IP adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Is het mogenlijk je ipadres te veranderen? K heb al wat dingetjes geprobeerd, maar t wil niet echt lukken.

Wie kan mij gelukkig maken?

Gegevens;

Kabel modem van @home (agere systems PCI Soft Modem)
Arris modem, model CM450B
1394-netwerkkaart
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Wireless PC! 802.11b.g adapter WN4201B
Een vaste kabel van pc naar modem niks draadloos.

Misschien is deze informatie wel handig.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je lokale IP, je internet IP :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je hebt dus @home? en wilt je internet ip veranderen?

dan is het antwoord: 'nee'
bij @home heb je een vast ip (met goede reden)

mag ik vragen waarom je dit ip zou willen veranderen? (ergens een ban gehad?)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Welk IP adres wil je wijzigen? En waarvoor wil je dit?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je lokale ip-adres, dat wil zeggen het ip-adres van je pc binnen je eigen netwerk kun je uiteraard veranderen. Ga hiervoor naar Network Connections in het Control Panel (uitgaande van Windows XP, de rest moet je zelf maar uitzoeken, dat is te gemakkelijk voor hier).

Je externe ip-adres kun je niet wijzigen, deze krijg je namelijk toegewezen door @Home.

In een game gebanned ofzo >:) ?

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 27-03-2007 16:27 ]

Verwijderd

Ik dacht dat je voor je externe IP (dus hetgeen andere mensen van buitenaf zien) dan contact met je leverancier (dus @home) moet aanvragen en dat ze dat niet zomaar doen (was dat niet gezeur dat de IP adressen op een gegeven moment 'op' raken?)

EDIT 1 Maar als je bij een spel IP banned ben geloof ik dat er wel manieren zijn om omheen te komen, maar daar heb ik 0% ervaring mee dus succes

EDIT 2 Bah *points to above* te laat

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 16:27 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 19:46

r0b

Kort antwoord: nee

Lang antwoord: Je externe IP bij @Home? Nee, of je moet je modem voor langere tijd ( ~ 3 weken tot ~ 1 maand ) uit laten staan. Een andere optie is het gebruiken van een extra cc-naam.
'Vroeger' kon je dit gratis aanvragen, en had je dus 3 cc-namen maximaal tot beschikking
cc-xxxxxa
cc-xxxxxb
cc-xxxxxc
waarbij xxxxx wel hetzelfde was. a b en c verschillen dan dus van hostname en IP-adres.

Sinds een tijdje kan je ze echter niet meer aanvragen.

Wel een erg karige topicstart hoor ..

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 27-03-2007 16:28 ]

• BasieP
r0b schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:27:
Kort antwoord: nee

Lang antwoord: Je externe IP bij @Home? Nee, of je moet je modem voor langere tijd ( ~ 3 weken tot ~ 1 maand ) uit laten staan. Een andere optie is het gebruiken van een extra cc-naam.
'Vroeger' kon je dit gratis aanvragen, en had je dus 3 cc-namen maximaal tot beschikking
cc-xxxxxa
cc-xxxxxb
cc-xxxxxc
waarbij xxxxx wel hetzelfde was. a b en c verschillen dan dus van hostname en IP-adres.

Wel een erg karige topicstart hoor ..
offtopic:
wat stiekum ook werkt is opbellen en zeggen dat je geen ip adres krijgt.. als je een beetje aanhoud dan 'resetten' ze je, en heb je een ander ip

• lil
Bedankt voor de erg snelle reacties. Het gaat om mijn eigen ip adres waarna je naar sites/forum connect.

@bassie
Waarom een nieuw adres? Ben een paar probleempjes tegen gekomen waarbij ook "vage" mensen mijn ipadres hebben. Daarom had ik het graag verandert.

Weet iemand of het mogelijk is dat je een verzoek voor nieuw ip adres kunt indienen bij @home?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 19:46

r0b

BasieP schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:29:
[...]

offtopic:
wat stiekum ook werkt is opbellen en zeggen dat je geen ip adres krijgt.. als je een beetje aanhoud dan 'resetten' ze je, en heb je een ander ip
offtopic:
sssssst

je hebt gelijk ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
lil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:
Bedankt voor de erg snelle reacties. Het gaat om mijn eigen ip adres waarna je naar sites/forum connect.
Proxy's... B-)
Waarom een nieuw adres? Ben een paar probleempjes tegen gekomen waarbij ook "vage" mensen mijn ipadres hebben. Daarom had ik het graag verandert.
Lekker boeiend :z wat willen ze er mee gaan doen dan :P

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
lil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:

@bassie

Weet iemand of het mogelijk is dat je een verzoek voor nieuw ip adres kunt indienen bij @home?
Wat moeten mensen nou met jouw ip-adres? Zolang je ergens een firewall (of NAT) hebt heb je daar toch geen last van..

• BasieP
wat is er op tegen dat mensen je ip adres weten? heel de wereld kan mijn ip opvragen als ze dat willen..
als je bang bent om gehackt ofzo te worden:
gewoon windows updaten en geen rare programma's draaien.. klaar

• lil
BasieP schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:36:
wat is er op tegen dat mensen je ip adres weten? heel de wereld kan mijn ip opvragen als ze dat willen..
als je bang bent om gehackt ofzo te worden:
gewoon windows updaten en geen rare programma's draaien.. klaar
k heb t gewoon graag verandert :9 (k heb daar zo mijn redenen voor).

Misschien @home dan toch maar es bellen dat ik niet meer op internet kan omdat ik geen ip adres heb :*)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Voor de mensen die schreeuwen dat je bij @home geen ander ip kan krijgen..
Dat is achterhaald, @home is tegenwoordig overgegaan op meer dynamische ip's. Het moment dat je een ander ip adres krijgt is echter niet helemaal duidelijk.. het kan weeken duren, maar soms ook een dag of 2.

Trucje om sneller een nieuw ip te krijgen.. zorg ervoor dat je pc een ander mac adres krijgt.
Door bijvoorbeeld een nieuwe netwerkkaart te installeren. Of als je een router hebt.. verander het mac adres van je router.
Heb je een ander mac, stroom van het modem eraf en na een paar minuten er weer op.. router/pc opnieuw opstarten en klaar.

• lil
job schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:44:
Voor de mensen die schreeuwen dat je bij @home geen ander ip kan krijgen..
Dat is achterhaald, @home is tegenwoordig overgegaan op meer dynamische ip's. Het moment dat je een ander ip adres krijgt is echter niet helemaal duidelijk.. het kan weeken duren, maar soms ook een dag of 2.
gewoon bellen naar de helpdesk en vragen om een nieuw adres? Doen ze dit zomaar?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
lil schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:57:
[...]

gewoon bellen naar de helpdesk en vragen om een nieuw adres? Doen ze dit zomaar?
Bel en probeer :?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik zou echt niet weten hoe ik onderstaande post anders zou schrijven zodat je een duidelijker antwoord op die vraag krijgt 8)7
BasieP schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:29:
[...]

offtopic:

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28

Onbekend

...

Van @home zelf weet ik het niet. Als je echt een vast IP-adres hebt opgekregen van je provider is het niet mogelijk.

Anders kan je d.m.v. je MAC-adres te veranderen een ander IP-adres aangewezen krijgen.
(Let er wel op dat je geen MAC-adres gebruikt die iemand anders ook hebt. Anders krijg je conflicten.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

[...]

Hoe kan je dat nou uit m'n post concluderen? 8)7
Maarja, je kan het altijd proberen..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, iets basaals als het wijzigen van een IP adres van je provider zal je toch echt bij je provider neer moeten leggen. Daar kunnen wij je niet echt mee helpen.
De vraag is waarom je een nieuw IP adres wil. Dat kan te maken hebben met het feit dat je IP bekend is bij anderen, maar ik zie daar het probleem niet van in.
Zorg voor een goede Firewall en laat niet elk verkeer door (en stel in hemelsnaam je eigen PC niet in als DMZ host 8)7 )

Een 2e reden kan zijn dat je een IP ban hebt gekregen op een site/forum/whatever waar je omheen probeert te komen. Zoals in de policy duideljik te lezen is doen we daar niet aan.

Hoe dan ook: Ik zie geen reden om dit topic open te laten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.