Toon posts:

[XP]Laptop kan wireless kanaal 12 niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik last van internet dat af en toe wegvalt of gewoon in snelheid fluctueerd (1-54MBit). Hier heb ik eerder geen last van gehad, maar het viel mij op dat er meerdere netwerken in de buurt ineens zijn (of mijn laptop pikt ineens meer signalen op).

Nu heb ik via het config scherm van de router, een WL-114 van Sitecom, het kanaal veranderd, van 4 naar 12.

Wat ik ook vernieuwde, mijn netwerk werd niet meer gevonden door de laptop! De andere computers hier in huis hadden geen probleem met het netwerk vinden. Heb dus uiteindelijk maar mijn kanaal naar 6 gezet en nu kan de laptop wel het netwerk vinden en verbinding maken.

De vraag is nu; kan ik er voor zorgen dat mijn laptop (zie sig) ook gewoon hogere kanalen kan pakken om eventuele storing met netwerken in de buurt te voorkomen?

PS. de laptop staat momenteel naast de desktop PC en op dit kanaal heb ik vol bereik en op kanaal 12 kan de laptop het gehele netwerk dus niet vinden

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Toevallig Intel WLAN kaartje erin? Die gaan over het algemeen maar tot kanaal 11, omdat er in de US maar 11 legale kanalen voor 802.11b/g zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:11:
Toevallig Intel WLAN kaartje erin? Die gaan over het algemeen maar tot kanaal 11, omdat er in de US maar 11 legale kanalen voor 802.11b/g zijn.
Geen idee, gewoon het ingebouwde kaartje... Dus kan best een WLAN kaartje zijn van Intel.

Ik had werkelijk geen idee dat sommige kaartjes maar tot kanaal 11 gaan, vanwege de US(A).. Dank u voor het antwoord, wordt dan maar even zoeken naar een programma die alle kanalen weergeeft.. las ergens iets van NetStumbler dus ga dat wel downloaden

merci voor het antwoord, weer iets geleerd O+

• BèR
Ook NetStumbler zal ze niet vinden, hardwarematige beperking in de kaart. Voor een Intel WLAN kaart bestaat er gewoon niks na kanaal 11.

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:16:
Ook NetStumbler zal ze niet vinden, hardwarematige beperking in de kaart. Voor een Intel WLAN kaart bestaat er gewoon niks na kanaal 11.
Ja, bedoelde dat ik even met NetStumbler wilde gaan kijken welke kanalen er in de buurt worden gebruikt, zodat ik een vrij plaatsje kan vinden :) Is inmiddels gelukt, wel irritant dat mijn internet niet werkt als NetStumbler draait :9

• BèR
Dan zou ik HereCast eens proberen. Hoofddoel van dat programma is je locatie weergeven a.d.h.v. de accesspoints die hij ziet (sla je zelf op, na een tijdje vertelt ie 't je), maar er zit ook een mooie kanaalscanner in, die verder niet stoort met je actieve verbinding.
Pagina: 1