[OOo Calc 2.1] Uitkomst als cel verwijzing gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
ps. titel = te snel neergetzet "[OOo Calc] uitkomst als cel verwijzing gebruiken"

Ik heb al op google tweakers en F1 gezocht maar kon het niet vinden.
waarschijnlijk omdat ik de juiste termen niet weet.
calcABC
156=C(A2-A1) (met uitkomst 534)432
258534
353343

de formule klopt nu helemaal niet, maar dat is de vraag.
hoe zorg ik ervoor dat je met de uikomst (A2-A1) de rij bepaal van C. waardoor de waarde van C2 te voorschijnkomt, als gevolg van de uitkomst (2 van de A2-A1)?

alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuggler op 27-03-2007 17:27 ]

9.700Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 75kwh EV(Tesla), sigenergy 54kwh Tibber 2x Easee 22kw + 1x DC25kw Sigenergy

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Om van de rekenkundige uitkomst naar de kolom te gaan, heb je INDIRECT nodig. Ook heb je dan TEXT nodig om van cijfers naar tekst te gaan en CONCATENATE om van die twee losse onderdelen 1 geheel te maken.
edit:
Heb nog even verder gekeken en INDIRECT heb je dus niet nodig, je moet even kijken bij ADDRESS (OOo heeft een hele goede help). Maar nog steeds geldt dat ik het geen mooie oplossing vind!

Maar om eerlijk te zijn, vind ik de oplossing nogal lelijk en kan ik me niet voorstellen dat dit niet mooier kan met een tabelletje en VLOOKUP. Feitelijk maar een extra rijtje erbij zetten, met het kolomnummer, en dan ben je al klaar. Ben je meteen beter bestand tegen eventuele wijzigingen. Mocht nl. ineens een van die "verschil-waarden" veranderen, dan hoeft niet meteen heel de tabel op de schop, maar moet je een waarde aanpassen in de tabel:

DE
11432
22534
33343

Uit deze tabel kan je dus met VLOOKUP je data halen, die je weer in jouw kolom B gebruikt

[ Voor 10% gewijzigd door QuaQu op 29-03-2007 15:03 . Reden: Taalfouten en betere oplossing ]

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best