VPN: Wel verbinding, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik heb op mn pc een vpn client (cisco) geinstalleerd om verbinding te kunnen maken met de universiteit. Dit is gelukt, maar als ik een verbinding met de uni heb dan heb ik verder geen internet meer. En het is dus de bedoeling dat ik via de uni naar een site kan zodat ik daar naar literatuur kan zoeken.

Ik heb het ingesteld volgens de tutorial: http://oit.rutgers.edu/vpn/vpn_files/jabbo...co_clients.php3

Dit is met transparent tunneling uit. Maar als ik port 10000 forward en ik zet 'm op IPSec over TCP dan kan hij niet eens connecten. En IPSec over UDP geeft het zelfde probleem als wanneer transparent tunneling uit staat.

Het maakt niet uit of ik Allow Local LAN Acces aan of uit zet.

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3435/vpnhj3.png

Ik heb trouwens Gigaset SX551 WLAN dsl router/modem (KPN IPB)

Verwijderd

Als je kijkt met ipconfig /all in een dos box, krijg je dan wel een default gateway,

en als je pingt naar bijvoorbeeld 195.121.1.34 (dns server van planet internet) krijg je dan wel een response?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Kijk de geavanceerde instellingen van je TCP/ip protocol eens na voor die VPN verbinding. Bij gewone windows VPN verbindingen staat dit namelijk standaard aangevinkt: "Standaard gateway in externe netwerk gebruiken". Als je die uit zet gaat internet over je gewone gateway, en alleen het specifieke verkeer voor de vpn over de vpn.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Eboman

Ondertitel

[knip] startpost niet goed gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Eboman op 27-03-2007 16:13 ]

Signature

Verwijderd

De vraag is of dat überhaubt wel kan. Dat ligt aan de instellingen van de vpn concentrator dan wel de client. Je moet split tunneling aan hebben wil je je eigen internet kunnen benaderen tijdens een VPN sessie. De meeste bedrijven hebben dit uit staan. Want dan zou je alsnog een bedreiging kunnen vormen voor het corporate netwerk..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 16:21 ]

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
@eyerule: maar het is dus de bedoeling dat ik op een site naar artikelen kan zoeken (wat alleen is toe gestaan vanaf de universiteit). Dus dan moet ik toch nog internet hebben, want wat heb ik eraan om een verbinding te hebben als ik er verder niets mee kan doen? Ik weet iig dat het wel moet kunnen.

Ik weet dat iig een vriend van me het wel kan (al doet zn verbinding dan wel een beetje vaag, bv msn die ineens offline gaat ed). Maar bij sommigen (zoals bij mij) wil het dus niet lukken.

@Mishmash: Wat jij zegt kan ik niet vinden. Bovendien krijg ik een foutmelding als ik op 1 vd tabjes klik (zie screen)

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/9730/vpn2gf7.png

Als ik ip en dns op automatisch zet dan krijg ik niet die foutmelding, maar ik kan het nog niet vinden

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3056/vpn3pg1.png

Ps: dit zijn dus screens van lan verbinding 2 ( cisco systems vpn adapter) in netwerkverbindingen.

Ps2: Ik kan nu trouwens geeneens verbinding meer maken nadat ik de pc weer had aangezet, dit was nog voordat ik iets had verandert. Ik kan nog wel naam+pass invoeren, maar ik krijg nu een error: reason 427: unknown error occurred at peer

[ Voor 42% gewijzigd door Reemster op 27-03-2007 17:27 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:01:
Als je kijkt met ipconfig /all in een dos box, krijg je dan wel een default gateway,
Dat zie je meestal niet met een IPsec VPN.
en als je pingt naar bijvoorbeeld 195.121.1.34 (dns server van planet internet) krijg je dan wel een response?
Ik zou er dan nog eerder een traceroute achteraan gooien ;) dan zie je tenminste of er over je VPN wordt gewerkt of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1