Ik heb vandaag een 2de HD raptor74 gig erbij gekocht. De oude Maxtor 200 gig wil ik als opslag gebruiken voor films enz.
Windows XP geinstalled op de raptor ,,,dit ging allemaal goed... in de bios heb ik de SATA op "auto"
gezet met de raptor als eerste voor de boot.
Maar als ik nu opstart ( cold boot ) dan ziet hij alleen in de POST mijn Raptor
maar.... 1maal in windows is mijn maxtor wel gewoon zichtbaar ..... start ik hem nog een keer op zie ik in de POST de Maxtor er wel bij staan...
Als hij de Maxtor wel in de POST wel dedecteerd staat hij ook gewoon op udma-5.... ziet hij hem niet bij de POST dan staat hij op udma-2
In de bios heb ik de volgende keuze's
1.auto
2.enhanced
3.sata only
4.combined
Hij staat nu op auto ..... als ik enhanced gebruik maakt hij van mijn Maxtor een Mass Storage Controller ..... dit is volgens mij niet goed.
Ik ben het SATA topic doorgelopen maar kan daar niet veel verder komen ..... en ik ga er vanuit dat ik geen driver hoef te installen.
Iemand een idee waar die op moet staan ? of hetzelfde probleem bij de hand heeft gehad.
mobo is van aopen: i865PEa-7iF
Windows XP geinstalled op de raptor ,,,dit ging allemaal goed... in de bios heb ik de SATA op "auto"
gezet met de raptor als eerste voor de boot.
Maar als ik nu opstart ( cold boot ) dan ziet hij alleen in de POST mijn Raptor
Als hij de Maxtor wel in de POST wel dedecteerd staat hij ook gewoon op udma-5.... ziet hij hem niet bij de POST dan staat hij op udma-2
In de bios heb ik de volgende keuze's
1.auto
2.enhanced
3.sata only
4.combined
Hij staat nu op auto ..... als ik enhanced gebruik maakt hij van mijn Maxtor een Mass Storage Controller ..... dit is volgens mij niet goed.
Ik ben het SATA topic doorgelopen maar kan daar niet veel verder komen ..... en ik ga er vanuit dat ik geen driver hoef te installen.
Iemand een idee waar die op moet staan ? of hetzelfde probleem bij de hand heeft gehad.
mobo is van aopen: i865PEa-7iF