Toon posts:

[SBS2003] mail lezen op 2 pc's conflict?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb een vraag, We hebben 1 server SBS2003 en connecten daarna toe met VPN (werkt allemaal goed) Vervolgens via outlook via een exchange account word de mail uitgelezen.

Bij de laptop gebruikers gaat dat allemaal goed.

Nu is mijn vraag:

Er is iemand die met een desktop werkt (zowel thuis als op kantoor)
dus op 2 pc's met hetzelfde account. (exchange account)

Word er iedere keer een soort kopie van de mailbox op de server gemaakt en dan naar de pc gekopieerd ?

Ik ben bang dat ik dadelijk op de thuis pc mailtjes heb verwerkt + verstuurd
En dat ik de dag erna op kantoor kom en daar verschillen krijg.

Of is dit allemaal niet van toepassing zolang je ermaar voor zorgd dat je iedere keer netjes uitlogt en niet tegelijkertijd bent ingelogt op de twee pc's,,,,,?

Ik hoop dat mijn vraag goed is doorgekomen, zo niet hoor ik het graag...

Vast bedankt!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat is in principe het mooie van exchange. Alles wat je met je exchange account doet zal centraal worden bijgewerkt. Dus verschil kan er niet zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt eraan. Controleer in de eigenschappen van account of je mail in "Persoonlijke mappen / Personal Folders" of in "Postbus / Mailbox %UserDisplayNaam%" wordt opgeslagen.
Of verbind je via pop3/imap met de exchangeserver?

Op de exchangeserver zelf wordt je postbus in een mailbox store opgeslagen. Dat is een database met alle mailboxen. Als jij in Outlook een verbinding maakt wordt de inhoud daarvan getoond en als je acties uitvoert gelijk gewijzigd.
Eenvoudig te controleren of de mail in de exchange-mailbox staat of in persoonlijke mappen op de pc: via de companyweb op de owa-webmail van Exchange inloggen. Als de berichten daar staan zitten ze in de mailbox.
Verder kan je met Outlook 2003 cached modus gebruiken, waarbij de inhoud van de mailbox lokaal wordt gecached, en eventueel favoriete public folders. Als users een grote mailbox hebben kan het wel de lijn dichttrekken (zeker de eerste keer omdat dan een kopie van de mailbox opgehaald moet worden), maar daarna veel voordelen bieden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Oke helder verhaal bedankt allemaal.

Nee als ik via webmail de mail uitlees dan staat de complete geschiedenis er in.

Dan moet ik eens goed gaan kijken naar een foutmelding van een gebruiker die klaagt dat als ze op kantoor haar mail leest ze oude mailtjes van haar thuis pc zou zien.... Maar in principe zou ze hetzelfde moeten zien als wanneer ze thuis haar mail ophaalt van de server...

toch maar eens met mijn eigen ogen kijken :-)