[XP] Default User Uitrollen

Pagina: 1
Acties:

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik ben op zoek naar een manier om default user "uit te rollen".
Dit vanwege het gemak met instellingen om ellende lange scripts te voorkomen.

Waneer ik met een batch script ntuser.dat, ntuser.dat.log, een paar dingen op de desktop en als laatste nog een paar dingen in de quicklaunch.

Als ik dit script start dan krijg ik access denied (ben lokale admin en de bestanden staan ook lokaal), terwijl ik het met de hand doe (ctrl-c en dan ctrl v) werkt het wel. 8)7

Ik heb al gezocht op google en GoT, niks waarde vol's gevonden.

Mijn vraag is dan ook: Hoe hebben jullie dit opgelost?

Gerrit Jan

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
wat wil je precies? je beschrijft in je post nu niet echt duidelijk wat precies het doel is van wat je wilt doen (ik kan er in ieder geval geen wijs uit worden)..

Probeer je post nog 'ns aan te passen en te beschrijven wat je precies wilt :9

• Gerrit Jan
Mijn vraag is: Hoe rollen jullie default user profielen uit bij een unattended installatie? (als jullie dit doen)

Verwijderd

Maak een tijdelijke gebruiker aan waarmee je het default user profile insteld... daarna reboot jij je systeem en log je in als administrator. Dan kopieer je het profiel van de tijdelijke gebruiker naar het default profiel... klaar is kees.

• Gerrit Jan
Oke dat had ik al, maar nu wil ik gemiddeld 300 pc's per jaar installeren dus heb ik een unattended installatie gemaakt.
Deze installeerd netjes zet het profiel op de c:\ neer en dan moet ik heb overschrijven en dat wil niet.
wil dat niet op 300 pc's gaan doen als ze klaar zijn want dan is de installatie niet meer unattended :p

[ Voor 17% gewijzigd door Gerrit Jan op 27-03-2007 14:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een default user voor je hele netwerk wil hebben:
How to Create a Base Profile for All Users
Let wel dat dat echt voor _alle_ nieuwe profielen is, dus test zoiets goed in een separate testomgeving voordat je het uitrolt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1