Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gazelle Hybride/Sportieve Fietsen

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu mag ik via mijn werkgever een fiets uitkiezen en ben bij een lokale fietsenhandelaar geweest om de modellen te bezichtigen. Nu weet ik ongeveer welke fiets ik wil maar ben er niet helemaal zeker van. Ik ben erg aan het twijfelen tussen een viertal fietsen:

STADSFIETSEN:

1. Gazelle Orange Premium
http://www.gazelle.nl/nl/...&idFiets=121&idSegment=20
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_orangepremium_h_t7_popup.jpg

2. Gazelle Orange Limited Edition
http://www.gazelle.nl/nl/...&idFiets=200&idSegment=20
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_orange_ltd_h_popup.jpg

3. Gazelle Davos
http://www.gazelle.nl/nl/...&idFiets=123&idSegment=20
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_davos_blauw_h_t8_popup.jpg

HYBRIDE:

4. Gazelle Medeo City
http://www.gazelle.nl/nl/...ts=130&idSegment=21#fiets
Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_medeocity_blauw_h_t24d_popup.jpg

Nu is wil graag weten welke fietsen jullie mij zouden adviseren of welke zeker niet. :D
Daarnaast kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de Orange Premium en de Orange Limited? :/
En mijn fietsenhandelaar gebruikt nog altijd de catalogus prijzen van Gazelle terwijl er andere aanbieders zijn op internet die ver onder zitten en ook meedoen aan fietsenplan. Kan ik de lokale fietsenboer overhalen voor dezelfde prijzen of is dat gewoon not-done? :X

Thanks you guys! :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sjah, ik zou gewoon voor het model gaan als ik dit zo zie, gewoon de looks. Ze hebben grotendeels al dezelfde onderdelen, dus daar zit het hem niet zo in. Behalve dan de laatste, de Gazelle Medeo City. Die heeft een open kettingkast met derailleur, dus veel gevoeliger voor vuil en onderhoudsgevoelig!

Verende voorvork is erg lekker en een verende zadelpen ook wel, maar kun je eventueel ook achteraf monteren.

Voor de rest is Gazelle een prima merk, goede prijs/kwaliteit verhouding.

offtopic:
mijn eigen Gazelle :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.johnwillemsenbikes.nl/images/fietsen/gazelle/cross_hybride/puerto.jpg

Gazelle Puerto (Fitnessbike)

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-03-2007 13:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Als je niet sportief gaat fietsen, of in bergachtig terrein heb je denk ik weinig aan de extra versnellingen van de Hybride. Daarnaast kost het systeem van de hybride ook wat meer onderhoud. Omdat de derailleur helemaal open is enzo, in tegenstelling tot de naafversnelling in stadsfietsen.

Wat ik zo snel kan zien zit er weinig verschil in de fietshouding, dus dan komt het denk ik puur neer op de versnellingen en misschien het gewicht?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ing._Buttje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:39:
Sjah, ik zou gewoon voor het model gaan als ik dit zo zie, gewoon de looks. Ze hebben grotendeels al dezelfde onderdelen, dus daar zit het hem niet zo in. Behalve dan de laatste, de Gazelle Medeo City. Die heeft een open kettingkast met derailleur, dus veel gevoeliger voor vuil en onderhoudsgevoelig!

Verende voorvork is erg lekker en een verende zadelpen ook wel, maar kun je eventueel ook achteraf monteren.
De Medeo City is inderdaad onderhoudsgevoelig. Dat werd mij gisteren ook verteld. :)
Ik weet alleen niet wat ze daar echt mee bedoelen? Houdt het dan in dat ik om de paar weken de ketting schoon moet maken en invetten en zo?

Verende voorvork en een verende zadelpen hebben ze gelukkig allemaal en zo'n speciale verlichting ook. Ik vind de eerste drie eigenlijk bijzonder veel op elkaar lijken maar qua prijs zijn ze toch echt verschillend. 1. 849 euro 2. 799 euro 3. 949 euro

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zit hem vaak in de kwaliteit van de gebruikte onderdelen ( .. ahum .. en bovendien moeten ze de mensen met een grotere beurs ook wat kunnen aanbieden) ;)

Sjah, als je niet teveel door zand rijdt of over stoffige paden/wegen dan kun je best een poos ermee fietsen. Ik fiets veel buitenuit op schone wegen en ga er zeker niet mee op onverhard rijden en dan hou je hem ook lekker schoon. Zodra er zand op je derailleur komt, kan het best hard gaan met de slijtage. Met als gevolg misschakelen, of eraf schieten bij stevig afzetten .. en de afstelling zelf is ook onwijs kritisch!! Als het derailleur niet helemaal lekker staat afgesteld zijn het ronduit kleredingen :P

[ Voor 62% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-03-2007 13:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:40:
Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Als je niet sportief gaat fietsen, of in bergachtig terrein heb je denk ik weinig aan de extra versnellingen van de Hybride. Daarnaast kost het systeem van de hybride ook wat meer onderhoud. Omdat de derailleur helemaal open is enzo, in tegenstelling tot de naafversnelling in stadsfietsen.

Wat ik zo snel kan zien zit er weinig verschil in de fietshouding, dus dan komt het denk ik puur neer op de versnellingen en misschien het gewicht?
Maar er werd mij gisteren 61cm frame geadviseerd (zelf hadden ze geen 57 op voorraad) maar moet zeggen dat ik amper met mijn tenen de grond kon raken (ik ben 1.84m). Is het dan verstandig om nu 61cm te kopen of toch nog voor een 57cm variant te nemen?

situatieschets:
Met 1 voet op de grond moest ik echt met 1 been in de lucht bengelen. :+
Met een paar tentjes kon ik de grond raken terwijl ik nog altijd op de zadel bleef zitten. Is dit de juiste framehoogte?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Just_I

What did you just say?

Een paar verschillen tussen de Premium en de Limited zijn:
- Limited heeft 8 versnellingen, de Premium heeft er 7
- Gewicht van de Premium is wat lager
- De Premium heeft een verstelbare stuurpen waar geen gereedschap voor nodig is. Bij de Limited zeggen ze daar niks over.
- De Limited is wat goedkoper

Over de keuze, ik weet verder weinig van dat soort fieten, maar waarom kijk je alleen naar gazelle fietsen?

Voor de rest ben ik het wel eens met Orion86 over de keuze tussen een hybride en een 'normale' stadsfiets.

En Afdingnen kan natuurlijk altijd, je hoeft die fiets ook niet persé bij de fietswinkel te halen :) . Overigens is mijn ervaring dat Gazelle fietsen redelijk prijzig zijn ten opzichte van andere merken (in het MTB assortiment iig.).

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 27-03-2007 13:53 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:47:
Maar er werd mij gisteren 61cm frame geadviseerd (zelf hadden ze geen 57 op voorraad) maar moet zeggen dat ik amper met mijn tenen de grond kon raken (ik ben 1.84m). Is het dan verstandig om nu 61cm te kopen of toch nog voor een 57cm variant te nemen?

situatieschets:
Met een paar tentjes kon ik de grond raken terwijl ik nog altijd op de zadel bleef zitten. Is dit de juiste framehoogte?
Het gaat er vooral om dat je de knieën net niet helemaal strekt op het uiterste punt .. da's eerder belangrijker dan de hoogte. Volgens mij wordt de cranklengte (waar de trapper aan zit) ook vaak langer gekozen naarmate het frame groter wordt. Echter, bij een kleiner frame gaat het zadel ook ietsje naar voren, dichter op het stuur. Mjah, het zadel kun je altijd iets laten zakken natuurlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-03-2007 13:53 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:47:
[...]

situatieschets:
Geen idee, met die fietshouding bedoelde ik ook niet zo zeer de framehoogte ofzo. Meer de stand van zadel en stuur (ten opzichte van elkaar enzo). Zo te zien zit je op al die fietsen redelijk rechtop en zit daar in elk geval weinig verschil in. Dat je daarnaast inderdaad wel de goede maat moet hebben is wat anders. Fiets er gewoon eens een stukje op rond, dan weet je snel zat of het echt te hoog is denk ik. Al kan je een laag frame makkelijker compenseren (zadel en stuur omhoog) dan een frame dat standaard al aan de hoge kant is?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:50:

Over de keuze, ik weet verder weinig van dat soort fieten, maar waarom kijk je alleen naar gazelle fietsen?

En Afdingnen kan natuurlijk altijd, je hoeft die fiets ook niet persé bij de fietswinkel te halen :) . Overigens is mijn ervaring dat Gazelle fietsen redelijk prijzig zijn ten opzichte van andere merken (in het MTB assortiment iig.).
Ja ik vond 'Limited Edition' wel pakkend klinken en ging meteen er van uit dat het om speciaal uitvoering ging. Mispoes dus :+ Nou dan valt die al af voor mij.

Nu ben ik dus erg benieuwd naar andere fietsen met dezelfde eigenschappen? Welke andere fietsen bedoel je dan? :*)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

't Is ook maar net hoeveel je denkt op de fiets te gaan vertoeven. Als het kortere dagelijkse ritjes zijn, is het allemaal niet zo belangrijk. Als je echter een lang eind rijden gaat, moet je fiets liefst optimaal staan afgesteld, qua stuur, zadelhoogte/framehoogte, maar ook cranklengte.

Verwijderd

Topicstarter
ing._Buttje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:55:
't Is ook maar net hoeveel je denkt op de fiets te gaan vertoeven. Als het kortere dagelijkse ritjes zijn, is het allemaal niet zo belangrijk. Als je echter een lang eind rijden gaat, moet je fiets liefst optimaal staan afgesteld, qua stuur, zadelhoogte/framehoogte, maar ook cranklengte.
Nou om daar ook duidelijkheid in te brengen: ik heb een mountainbike van giant waar ik in de zomermaanden dagelijks wat km's maak (niet veel zo rond de 25km). Nu wil ik graag wat meer gebruik maken van 'normaal' fiets met snelbinders en spatborden voor het bezichtigen van dorpen en andere onbelangrijke activiteiten :P (en het liefst ook tijdens de herfstdagen). Ik ben op zoek naar een 'allrounder' als fiets. Nu zag ik dus gisteren een hoop Gazelle fietsen en de bovenstaande 3 spraken mij wel aan. Gemiddeld genomen dus zo'n 50km fietsen per week. Ik ga denk ik straks naar een andere dealer en ga kijken of zij een 57cm uitvoering hiervan hebben. Ik kan mij namelijk niet herinneren of de 61cm van gisteren nou zijn zadel en stuur had verhoogd had staan.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maak vooral ook eens een proefrit op de 7/8/24 versnellingen fiets... Zit wel wat verschil in hoe het rijdt ook...

Dat je met jouw lengte niet op een 61 past kan wel kloppen... De verende zadelpen doet er ongeveer 5 centimeter bij op...
57 lijkt me dan ook beter als je een fiets met verende zadelpen neemt...

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:55:
[...]

Ja ik vond 'Limited Edition' wel pakkend klinken en ging meteen er van uit dat het om speciaal uitvoering ging. Mispoes dus :+ Nou dan valt die al af voor mij.

Nu ben ik dus erg benieuwd naar andere fietsen met dezelfde eigenschappen? Welke andere fietsen bedoel je dan? :*)
Zoals ik al zei, ik weet maar weinig van stadsfietsen en de verschillen tussen de stadsfietsen. Maar misschien is het wel interessant om een keertje hier rond te kijken.

offtopic:
Zelf rijd ik op een Intersens Cross Hybride. Intersens heeft overigens ook 'normale' hybride fietsen voor een goede prijs

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 27-03-2007 14:13 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:09
Nou qua merk zit je in ieder geval wel goed. Je moet gewoon een wensen/ eisen lijstje maken en daar mee gaan shoppen. Als je van weinig onderhoud houdt zou ik zeker niet voor een derailleur versnelling gaan daar moet je toch minimaal elke 150km aan smeren en de ketting na elke regenrit droogmaken. Bij een naafversnelling is het wat makelijker die hoef je maar 1 of 2x per jaar van wat olie te voorzien. Ook zit bij veel iets goedkopere fietsen tegenwoordig batterij verlichting en ik heb het idee dat die altijd leeg gaan als je ergens in het pikkedonker aan het fietsen bent dat is natuurlijk geen optie. En als laatste het oog wil ook wat.

Met deze puntjes ben ik 2 jaar geleden bij de gazelle davos uitgekomen. Hier heb ik inmiddels ruim 12.500 km op gefietst en er is weinig op aan te merken. Kost wel elk jaar een setje banden en een nieuwe ketting.

Wat mij ook is opgevallen dat het weinig uitmaakt of je in dat segment gazelle batavus giant of een ander a merk pakt. Het zijn allemaal frames uit taiwan met dezelfde shimano onderdelen afgemonteerd en allemaal een zadel / stuurpen in "eigen" beheer gemaakt. Dus eingelijk blijft het kiezen van een segment over en dan kijken welke van de grote merken je het mooist vind.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Wat zijn fietsen achteruit gegaan de laatste jaren. Hoe lang gaat zo'n fiets mee, jaartje of 10 hooguit?
Ik rijd op een Gazelle Sport Solide van inmiddels ruim 25 jaar oud, waar al die jaren al dagelijks op gefietst wordt! Banden zijn niet origineel meer, verder is hij nog helemaal origineel, en dat zal hij ook nog wel even blijven. Kwestie van bepaalde onderdelen netjes in de olie houden.
Maar om ontopic te blijven, ik zou voor no. 3 gaan, maar dat ligt puur aan je eigen eisen, het zijn alle vier goede fietsen hoor! Ik zou voor 3 gaan omdat hij een hoog frame heeft, maar ik ben ook lang. Ga eens naar de fietsenzaak en pas eens zou ik zeggen.
Versnellingen zijn Shimano zeker? Ik heb op mijn fiets Sturmey Archer remmen en naafversnelling. Niet kapot te krijgen. Met stangremsysteem dus ook geen heisa met remkabels.

Succes in je keuze!

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:04:
Maak vooral ook eens een proefrit op de 7/8/24 versnellingen fiets... Zit wel wat verschil in hoe het rijdt ook...

Dat je met jouw lengte niet op een 61 past kan wel kloppen... De verende zadelpen doet er ongeveer 5 centimeter bij op...
57 lijkt me dan ook beter als je een fiets met verende zadelpen neemt...
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op een 57 en 61cm en de 61 beviel mij dit keer uitstekend. Volgens mij stond zijn zadel gisteren te hoog gemonteerd waardoor ik moeite had met opstappen.
Dus ik weet nu in ieder geval dat 61cm bij mij past :)

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Zoals ik al zei, ik weet maar weinig van stadsfietsen en de verschillen tussen de stadsfietsen. Maar misschien is het wel interessant om een keertje hier rond te kijken.

offtopic:
Zelf rijd ik op een Intersens Cross Hybride. Intersens heeft overigens ook 'normale' hybride fietsen voor een goede prijs
Het is daar inderdaad goedkoper maar het voor mij te ver weg. Daarnaast is het zo dat wanneer jij kiest voor een fiets bedrijfsplan dat de prijzen omhoog schieten. Hier zou het mij 775 euro gekost hebben (excl verzending) terwijl het nu 799 kost in mijn dorp. Ik denk dat de keus dan snel is gemaakt :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sturmey Archer?????? AAARGHH!!!!!!! Inmiddels drie versnellingsnaven verder, nu doet ie het al een hele tijd goed gelukkig. Maar sturmey archer is failliet. Zover ik weet hebben ze geen doorstart gemaakt ofzo. (ze leven toch nog volgens Google)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 27-03-2007 20:14 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:12:
[...]

Het is daar inderdaad goedkoper maar het voor mij te ver weg. Daarnaast is het zo dat wanneer jij kiest voor een fiets bedrijfsplan dat de prijzen omhoog schieten. Hier zou het mij 775 euro gekost hebben (excl verzending) terwijl het nu 799 kost in mijn dorp. Ik denk dat de keus dan snel is gemaakt :)
Dat had ik idd ook gezien, maar ze kunnen het ook anders regelen daar. Lees dit maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Refro schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:28:
Nou qua merk zit je in ieder geval wel goed. Je moet gewoon een wensen/ eisen lijstje maken en daar mee gaan shoppen. Als je van weinig onderhoud houdt zou ik zeker niet voor een derailleur versnelling gaan daar moet je toch minimaal elke 150km aan smeren en de ketting na elke regenrit droogmaken. Bij een naafversnelling is het wat makelijker die hoef je maar 1 of 2x per jaar van wat olie te voorzien. Ook zit bij veel iets goedkopere fietsen tegenwoordig batterij verlichting en ik heb het idee dat die altijd leeg gaan als je ergens in het pikkedonker aan het fietsen bent dat is natuurlijk geen optie. En als laatste het oog wil ook wat.

Met deze puntjes ben ik 2 jaar geleden bij de gazelle davos uitgekomen. Hier heb ik inmiddels ruim 12.500 km op gefietst en er is weinig op aan te merken. Kost wel elk jaar een setje banden en een nieuwe ketting.

Wat mij ook is opgevallen dat het weinig uitmaakt of je in dat segment gazelle batavus giant of een ander a merk pakt. Het zijn allemaal frames uit taiwan met dezelfde shimano onderdelen afgemonteerd en allemaal een zadel / stuurpen in "eigen" beheer gemaakt. Dus eingelijk blijft het kiezen van een segment over en dan kijken welke van de grote merken je het mooist vind.
Klopt ik vind de Davos ook erg mooi. :)
Alleen ik denk dat ik vandaag mijn oog heb laten vallen op de Gazelle Orange Limited Edition. Zelf erop gereden en zijn 8-versnellingen zijn echt super. Ik heb er niet meer voor nodig. Daarnaast zat het lekker en alles was vrij solide. Ik heb ook zijn directe concurrent onder me gehad :+ Batavus heeft namelijk ook een limited edition:
http://www.batavus.nl/pag...TypeId=1496&gearBoxId=866
http://www.batavus.nl/pag...xId=866&bikeCategoryId=20
Het is bijna identiek aan dat van Gazelle :+ Blijkt dat zij al jaren van elkaar copieren en zeer concurrerent bezig zijn. Het is overigens ook een Limited edition.
Nu vind ik qua vormgeving die van Batavus niet zo mooi daarnaast zat het niet lekker en tikte het steeds bij het fietsen.

Dus ik denk dat ik er uit ben :)
Het wordt een Gazelle Orange Limited Edition!

Ik zal mijn bevindingen hier noteren en hopelijk weer andere mensen helpen met een review! Iedereen bedankt voor je reactie! :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een tijdje geleden maar ik zal nog mijn review plaatsen.

Ik heb gekozen voor de Gazelle Orange Limited Edition. En wat ben ik blij zeg met mijn keuze! _/-\o_

Als eerste het fietst zo heerlijk. Echt als of 0,0 weerstand ondervind. Ik heb inmiddels zo'n 100km erop zitten en heb de versnellingen 1 t/m 8 allemaal gebruikt. Ik gebruik voornamelijk de 5de versnelling. Echt ideaal voor gebruik in de stad.

Ik heb voor de Limited Edition gekozen omdat je dan 8 versnellingen kreeg, een kettingslot in een tasje onder je zadel en natuurlijk vanwege zijn stoere kleuren. Ik bedoel zijn frame is super maar zijn wielen ook. Zeker zijn spaakindeling. Nu kreeg ik ook een officiele Gazelle Bidon erbij als een extra :+ (zelf geritseld). Zijn verlichting gaat automatisch aan wanneer het donker wordt en het blijft aan wanneer je stilstaat. Hoe stoer is dat? ;)

Nou ja ik weet niet wat ik nog meer hierover moet schrijven behalve dat het echt super fietst en het mag gezien worden 8) . Mocht iemand hierover vragen hebben zie ik het graag hier voorbij komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gazelle.nl/nl/imagebank/fietsen/2007_orange_ltd_h_popup.jpg
http://www.gazelle.nl/nl/...&idFiets=200&idSegment=20

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mooie fiets! Ook de kettingkast is erg stijlvol. De spaakindeling is idem als mijn Puerto.
Veel plezier ermee! d:)b

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, die spaken zijn leuk... Totdat je een slag in je wiel hebt ;)

Verder, puik ding!
Pagina: 1