Toon posts:

[Vista]Kan share alleen via ip-adres benaderen]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probeelm. Ik kan op mijn laptop (Vista HP) alleen maar andere computers binnen het netwerk benaderen via hun ip-adres. Dit is mijn configuratie:

router (KPN Experience)
-------------------------------------
pc1
pc2
pc3
switch:
xbox pc laptop(probleem)

Dit kwam ik op GoT tegen. Ik heb dat dus geprobeerd, d.w.z. op beide pc's Netbios over TCP IP ingeschakeld, maar het probleem blijft. Ook de register key komt niet voor en staat dus ook niet fout :)

De Vista pc hangt dus aan de switch. Met mijn vorige install van vista werkte het wel gewoon, dus het ligt niet aan de opstelling.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat er een DNS server ingesteld? Geef even de ipconfiguratie op die bij je pc en je laptop staat, dan kan je daar je probleem in vinden. Verder, hoe staat de firewall ingesteld, netwerkomgeving, er zijn meer dingen dat de oorzaak kan zijn. Geef wat meer info over je netwerk.

Commandline FTW

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb je norton internet security geinstalleerd? Die veroorzaakt het ook nog wel eens.
Zitten de pcs in dezelfde workgroup?

Verwijderd

Topicstarter
MindStorm schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:26:
Heb je norton internet security geinstalleerd? Die veroorzaakt het ook nog wel eens.
Zitten de pcs in dezelfde workgroup?
Haha, het is inderdaad de firewall van norton security. Gelijk maar even uitzonderingen toegevoegd dan maar. Bedankt!