Toon posts:

PANIEK outlook express - inbox is leeg na foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Grote paniek,

Op het werk gebruiken we nog steeds outlook express 6 (tegen mijn goesting). De baas laat al de mails gewoon in postvak in staan met het gevolg dat er nu +3000 mails instaan. Gevolg, outlook express opstarten duurt eeuwen (op win 98 pc).

Slimme ik dacht van, ik ga de mails in submapjes verplaatsen om zo de inbox te ontlasten en sneller op te starten. Alles gaat vlot tot ik een foutmelding krijg, outlook express sluit af, en bij het opnieuw opstarten is de inbox compleet leeg!!

De mails dat reeds verplaatst waren naar submapjes zijn er nog steeds, net als verwijderde, concepten,...

Het bestand Postvak in, waar normaal nog +1500 mails moeten staan, is 548mb groot. (C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{9E42D920-6CE5-11D6-B394-D40D7F96BB4A}\Microsoft\Outlook Express) Pc opnieuw opgestart, geen gevolg. De mails staan dus nog in het bestand "postvak in.dbx", maar komen niet meer op het scherm.

Ik heb reeds het bestand verplaatst, outlook opgestart en dan bestand teruggeplaatst, probleem blijft.
Ik heb ook een kopie van de map genomen, en vervolgens de mails geimporteerd. Het lukt voor alle mappen, behalve postvak in.
Het bestand "postvak in" veranderen in de naam van een van de submapjes geeft ook geen oplossing.

Eigenaardig is dat de balk bovenaan met "van" "onderwerp" "ontvangen op",... niet wordt weergegeven in de probleem map, wel in alle andere mappen waar geen probleem is. Er komt enkel een grijze boord met niets in.

Kan iemand mij helpen??

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50
Werkt een import naar Microsoft Outlook misschien?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:00

DinX

Motormuis

Staat er toevallig ook een postvak in (1).dbx bestand ? Zoueen heel klein bestand moeten zijn wat lijkt op Postvak IN. als dat het geval is heb je een corrupte Folders.dbx.

oplossing daarvoor is die kleine (1);dbx bestanden wissen, samen met je Folders.dbx (eventueel naar een andere map kopieren of .dbx_ noemen).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

misschien een recovery op dat systeem doen.. en die bestanden op een andere gedeelte van de schijf neer te zetten.
ik heb dit probleem laatst ook gehad. heb alles terug moeten halen.. en toen weer opnieuw te importeren. en toen deed ie het weer :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net microsoft outlook ingesteld met een test account en probeer nu de mails te importeren, het lijkt te lukken voor andere mappen, nu wachten tot hij aan postvak in zit....

Ik heb ondertussen ook het voorgesteld geprobeerd met het bestand folders.dbx maar dat brengt de mails niet terug.

Verwijderd

Topicstarter
F**K, die mails importeren in microsoft outlook bleef maar duren. Alles is geïmporteerd, behalve postvak in. Ik heb ondertussen ook geprobeerd om de mails te exporteren uit outlook express maar dat geeft hetzelfde probleem, alle behalve postvak in.

Carolino, je sprak over recovery doen, wat bedoel je daarmee? want is een win98 pc, dus geen "herstelpunten" mogelijk.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:00:
F**K, die mails importeren in microsoft outlook bleef maar duren. Alles is geïmporteerd, behalve postvak in. Ik heb ondertussen ook geprobeerd om de mails te exporteren uit outlook express maar dat geeft hetzelfde probleem, alle behalve postvak in.

Carolino, je sprak over recovery doen, wat bedoel je daarmee? want is een win98 pc, dus geen "herstelpunten" mogelijk.
ik bedoel niet de windows recovery.. maar gewoon een data recovery programma draaien.. meestal als er niks is overschreven kan je deze bestanden weer terug halen :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem, het aantal backups is nogal "beperkt".....

Is er geen enkele manier om outlook express te vertellen dat er toch mails zitten in dat bestand van 548mb? of enig ander programma?

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...mailbox&btnG=Zoeken&meta=

Er zijn veel repair/recover tooltjes beschikbaar. Ik zou zeggen download eens een trial om het te proberen, en als het iets is koop je voor een paar tientjes die licentie. Heb je in ieder geval je mail terug.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:58
Kun je je nog herinneren welke foutmelding je kreeg?
Is het niet toevallig een melding van Outlook Express geweest dat 'ie wil opschonen? In dat geval zou je nog in je Recycle Bin kunnen kijken of je nog iets terug kunt vinden.

Is dat niet het geval, dan moet je, zoals al is geadviseerd, op zoek naar een recovery tool.

Verwijderd

Kom toevallig net iets leuks tegen voor je:

http://www.microsoft.com/...ity/columns/oerepair.mspx

"An Outlook Express basic repair kit"

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 02:23

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Probeer eens DBextract http://www.blindsupport.be/werking_dbxtract.php.
Kun je de PostvakIn.dbx extracten in allerlei losse mailtjes.

De kick van Electric!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Recuva Freeware recovery tool.
Van de makers van CCleaner.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aan allen die gereageerd hebben op mijn probleem. Vooral de tips voor datarecovery waren goud waard.

Het probleem was dus inderdaad een corrupt bestand "postvak in". Ik heb gisteren meer dan 10 data recovery programma's geprobeerd maar de meeste waren brol.

Uiteindelijk ben ik bij Recovery Toolbox for Outlook Express gekomen (www.recoverytoolbox.com/outlook_express.html) en wat een gemak zeg!! Met de wizard is het enkel maar op volgende klikken en alles komt goed. Kostprijs 27 dollar maar het programma is elke cent waard. Nu pas zie ik dat er iemand een freeware prog voorstelt, ik kan het achteraf nog eens proberen maar de nood was hoger dan die 27 dollar.

Alle mails staan nu als eml bestanden maar door ze gewoon terug postvak in van outlook express te slepen, is het probleem opgelost.

De mails (en mijn werk) zijn gered dus bedankt aan allen.
Pagina: 1