[FreeBSD] Cyrus IMAPd push email

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi,

Ik google me scheel maar ik krijg alleen maar niets zeggende links :(

Weet hier imenad of het mogelijk is om met cyrus IMAPd, push email in te stellen?
Ik wil graag van mijn mail op mijn mobiel via push email kunnen ontvangen maar ik begin het idee te krijgen dat dit weer een MS-Only dingetje is en dus alleen met Exchange mogelijk is..
Dan hoeft het voor mij niet..

Zijn er mensen die mij kunnen zeggen of dit zo is?

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je mail server IDLE ondersteunen:

* OK [CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES SORT QUOTA IDLE ACL ACL2=UNION] Courier-IMAP ready. Copyright 1998-2005 Double Precision, Inc. See COPYING for distribution information.

En je telefoon ook dus. Onderstaande link laat post zien van iemand die met Sony Ericsson en Dovecot (o.a. gebruikt door xs4all op userimap.xs4all.nl) ook push mail voor elkaar krijgt:

http://www.dovecot.org/list/dovecot/2007-March/020646.html

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Ja de telefoon trekt het wel, dat is het probleem niet...
Nu de server nog..

Ik heb nog nooit van dovecot gehoord..
De site is veelbelovend, weinig resources en failsafe enzo.. ze noemen hem ook nog 'secure' en hij is sneller dan de meeste...

Klopt daar nog wat van ook? of zijn dat puur de verhalen van de maken? Anders laat ik cyrus wel hangen en probeer ik dovecot..

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:11
Cyrus ondersteund ook prima IDLE, daar is ook zat over te vinden in de documentatie op zich. Volgens mij hoeft dat dus niet direct een reden te zijn om naar Dovecot te gaan (alhoewel Dovecot verder ook prima is).

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
possamai schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:44:
Ja de telefoon trekt het wel, dat is het probleem niet...
Nu de server nog..

Ik heb nog nooit van dovecot gehoord..
De site is veelbelovend, weinig resources en failsafe enzo.. ze noemen hem ook nog 'secure' en hij is sneller dan de meeste...

Klopt daar nog wat van ook? of zijn dat puur de verhalen van de maken? Anders laat ik cyrus wel hangen en probeer ik dovecot..
Ik weet dat courier en Dovecot IDLE ondersteunen, dat is volgens mij het enige dat nodig is voor 'pushmail' aan server kant. Maar er zullen genoeg andere servers zijn die dit ook ondersteunen en Cyrus zal het allicht ook ondersteunen.
Aan client zijde: Outlook had vroeger nog moeite met IDLE (en logt dus iedere keer in en uit), het werkt een beetje als NOOP (No Operation) wat je bij FTP ziet voor het open houden van een connectie.
Daarom werkt pushmail achtige dingen niet bij POP3 en wel bij IMAP.

Maar met een beetje google werk op IDLE en cyrus moet je er ook wel uitkomen. Op de website bijv. http://cyrusimap.web.cmu.edu/imapd/install-compile.html

[ Voor 3% gewijzigd door smesjz op 27-03-2007 14:09 . Reden: zin afgemaakt... ]

• xzenor

xzenor

Topicstarter
imap idle en cyrus geeft inderdaad mee zinvolle hits. Maar ik heb ook pas net door dat ik op IDLE had moeten zoeken..

Ik heb nu dovecot draaien, en ondanks dat het IDLE deel nog niet werkt volgens mij (moet nog handmatig ophalen dus blijkbaar werkt het nog niet) vind ik het verder wel een ideaal pakketje.

Werkt gewoon simpel met PAM en mbox! Geweldig! :D

Nu nog het push verhaal aan de praat krijgen.. dat gaat vast makkelijker nu ik weet dat ik op idle moet zoeken..

Thnkx voor de dovecot tip in iedergeval :)

Verwijderd

Moet je telecomprovider niet push email ondersteunen?
Pagina: 1