[C#/SOAP] SOAP Service ZONDER ASP.NET?

Pagina: 1
Acties:

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26
Heren/dames tweakers, ik zit met een probleem... nee, een uitdaging...

Ik ben onlangs over gegaan van Delphi 2005 naar Visual Studio 2005, tot nu toe gaat de overgang erg soepel. Maar nu wil ik wat dingen proberen met SOAP en het enige wat ik kan vinden (en echt belachelijk en overdreven veel) is met .aspx pagina's maken als SOAP service.

Echter zoek ik een methode om zonder tussenkomst van een webserver een SOAP service te maken.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Zo ja, heb je voorbeeld code / website met meer info?

Google, forumsearch en andere standaard methodieken van zoeken (inclusief rooksignalen) hebben tot nu toe nog niet geholpen. :(

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik zou zeggen, zoek eens op WebServices, maar een webservice wordt ook binnen een webserver gehost.
Wat wil je precies doen ?

https://fgheysels.github.io/

• Zay
whoami schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:52:
Ik zou zeggen, zoek eens op WebServices, maar een webservice wordt ook binnen een webserver gehost.
Wat wil je precies doen ?
In feite komt het neer op SOAP over TCP.

Als ik op PC 1 een soap service heb, wil ik dit gewoon als service draaien op port x zodat pc 2 alleen via deze port aan de wsdl komt.
Dan wil ik niet ook nog eens een webserver willen onderhouden en beveiligen.

Ik heb dit in Delphi al eerder gedaan, en ik had eigenlijk wel gedacht dat dit in C# ook wel kon, maar ik kom alleen maar asp.net tegen, ook op de sites van MS...
Het enige wat ik tegen ben gekomen op het net is een vieze workaround waar je in je app zelf een webservertje opzet... 8)7

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Echter zoek ik een methode om zonder tussenkomst van een webserver een SOAP service te maken.
Misschien een goed idee om dit eens goed te lezen !?
Dan wil ik niet ook nog eens een webserver willen onderhouden en beveiligen.
Dus je gaat een of andere service provider toepassen, terwijl deze standaard aangeboden wordt door IIS !? En qua onderhoud valt IIS ook wel mee, daarnaast is beveiliging goed uitgewerkt.

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 27-03-2007 11:14 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• whoami
Je zou eens kunnen kijken naar .NET Remoting, of naar de opvolger er van ( WCF ).
Echter, ook daar zal je er moeten voor zorgen dat je service ergens in gehost wordt. Je kan dit doen in een eigen / custom service, of je kan dit doen in IIS.

• Zay
Ik dacht dat .NET remoting alleen tussen .NET applicaties kom?

Het grote voordeel van SOAP is dat ik er bijvoorbeeld zowel een Delphi als een PHP client tegenaan kan gooien.

Uiteraard kwam deze vraag ook vanuit ontwikkelingen op mijn werk. Ik ben aan het onderzoeken of we over kunnen op .NET wat betreft SOAP. We moeten ons systeem koppelen met een extern systeem, en deze slag zal vaker voorkomen. Dus ik wil een standaard SOAP service aanmaken voor aan 'onze' kant en dan kan ik voor 'hun' kant een maatwerk stukje kunnen maken wat de boel naar ons formaat kan omwerken.

Maar als ik het goed begrijp zit ik dus vast aan ASP en dus aan Windows.... Dan gaan we dat maar eens in de groep gooien en testen. Of eens thuis met mono spelen... oh well, bedankt voor de reacties. :)

• whoami
Zay schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:14:
Ik dacht dat .NET remoting alleen tussen .NET applicaties kom?
Eh ja, maar je had niet in je startpost vermeld dat het de bedoeling is om met niet .NET app's te communiceren.

Ik snap wel niet wat het probleem is om je webservice (want dat is duidelijk wat je wil) te hosten in een webserver zoals IIS . (Het hoeft zelfs geen IIS te zijn).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Maar als ik het goed begrijp zit ik dus vast aan ASP en dus aan Windows.... Dan gaan we dat maar eens in de groep gooien en testen. Of eens thuis met mono spelen... oh well, bedankt voor de reacties.
Nee, je hebt een webserver nodig. Dus deze kan je met behulp van Mono ook op Linux draaien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Zay
whoami schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:50:
[...]
Eh ja, maar je had niet in je startpost vermeld dat het de bedoeling is om met niet .NET app's te communiceren.
Ik heb ook niet gezegd dat ik alleen .NET wilde gebruiken... :P
Maar serieus, het stond er inderdaad niet, maar ook niet andersom. Op mijn werk hebben we op dit moment applicaties in delphi, c#, asp en php en zijn we ook regelmatig bezig met koppelingen tussen verschillende pakketten... SOAP is daarvoor in mijn persoonlijke visie dan ook de ideale manier voor.
whoami schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:50:
[...]
Ik snap wel niet wat het probleem is om je webservice (want dat is duidelijk wat je wil) te hosten in een webserver zoals IIS . (Het hoeft zelfs geen IIS te zijn).
Hehe, niet zozeer een probleem, meer een hekel aan microsofts aanwezigheid op het internet in combinatie met zeer pijnlijke ervaringen met ASP :P

Echter ben ik nu wel serieus aan het kijken naar ASP.NET als webservice, aangezien dat toch de manier lijkt om met .NET wat over internet voor elkaar te krijgen...

Al wel wat kleine vraagjes gevonden, maar daar zal ik als het wat concreter is geworden wel posts voor maken. :Y

Pagina: 1