wireless 802.11b

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik ben van plan thuis een klein draadloos netwerkje op te zetten. Moet ik als ik meer dan 2pc's draadloos wil verbinden een access point of kan ik in de server gewoon een wireless netwerkkaart stoppen en dan bv 2 notebooks mee verbinden ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 11:10
Zover ik het geprobeerd heb kan je een peer-2-peer verbinding maken met 2 systemen, dus zonder access point. De server kan je laten "IP-forwarden" als je van draadloos verder wil op "draad". Drie systemen laten commnuniceren zonder access point heb ik niet geprobeerd maar, ik denk dat het niet gaat.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

Verwijderd

Als je 2 ieee 802.11(b) netwerkkaartjes hebt kun je met een redelijk aantal pc's zonder basisstation werken. In de standaard is de ad-hoc mode gespecificeerd waarmee clients onderling kunnen communiceren.
Voor wireless geldt verder hetzelfde als voor bedraad vwb protocollen, file- en printersharing etc.

Verwijderd

Heb het netwerk nu ook aan de gang in adhoc mode.. Werkt als een trein. Ook nog rete snel. Zit alleen met 1 probleem. Ik heb een server die NAT doet met internet. Dan heb ik nu een (oude) laptop staan met een wireless en een utp netwerk kaart. Die staat nu als proxy maar wil eigenlijk een router hebben.. Is er een proggie onder win95 die gewoon kan ipforwarden ZONDER NAT...