[excel] Sterretje * in formules*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 17:09
Hallo,

Ik heb te maken in SAP met WBS-elementen.
Het gaat mij alleen om de letter en de eerste 3 cijfers. Cijfers zijn als volgt opgebouwd. G.001.14.01
Kan ik een het aantal in een lijst optellen die voldoet aan de voorwaarden. G.001
De rest van de info mag gewoon zijn wat het is en hoeft daar niet aan te voldoen.

Ik probeerde =AANTAL.ALS(S406:S419;G.023.**.**) maar dit werkt niet.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

het is net zo handig om het pakket waar je mee werkt in de topictitel te wrotten. ik pas nu je topctitel even aan, maar let daar zelf ook op ajb. Verder verwacht ik niet dat de meeste bezoekers van dit forum goed bekend zijn met SAP, dus zou het handig zijn als je de syntax van SAP's aantal.als() uitlegt, cq de relatie SAP - Excel.

En last but not least: 'dit werkt niet' zegt helemaal niks! Wat gaat er mis? Foutmeldingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 27-03-2007 10:46 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 17:09
Ik dacht dat ik in Officesuitesforum zat en dat er dan automatisch van uitgegaan wordt dat ik in Excel zit te praten. Bij deze gaat het om formules in excel.
Ik kreeg als foutmelding "de formule die u hebt getypt bevat een fout" Misschien is er een andere manier om tot een oplossing te komen voor dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door m.theloosen op 27-03-2007 11:24 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

=AANTAL.ALS(S406:S419;"G.023.*.*")

De voorwaarde dus tussen aanhalingstekens zetten. Of als het er helemaal niet toe doet wat er na G.023. komt:
=AANTAL.ALS(S406:S419;"G.023*")

Aangezien een sterretje voor een willekeurig aantal tekens staat is het niet nodig er 2 naast elkaar te zetten. Wil je zoeken naar het een exact aantal tekens, moet je vraagtekens gebruiken.

And I'm the only one and I walk alone.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je de syntax van aantal.als erbij pakt zie je dat criterium een tekststring is, maw het tweede argument bestaat gewoon uit tekst inclusief vergelijkingsoperator. Iets als "=xyz*" dus, waarbij bovendien het =-teken mag worden weggelaten.

edit:
wat hierboven zegt dus

Maar dit is tamelijk eenvoudig in de help te vinden. Wat had je zelf gevonden dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Lustucru op 27-03-2007 11:54 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland