7300GS en Vista geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• nielzkuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11-2018
Heb hier een systeem van m'n neef staan, waar ik nogal tegen een vreemde klacht oploop vind ik zelf.
In heel Windows krijg ik artifacts te zien; op het bureaublad, in het configuratiescherm en zelfs in IE zie ik allerlei vreemde strepen, punten en blokjes wat er echt niet uit ziet. Als ik op vernieuwen klik of met de cursor er over heen ga verdwijnt het weer maar het keert telkens terug. Het is me pas opgevallen nadat ik de nVidia update via Windows Update heb gedraaid. Het lukt me echter niet om deze te verwijderen. Heb ook de nieuwe drivers van nVidia geprobeerd, zelfs de beta versie en de chipset drivers geinstalleerd maar tevergeefs. Het lijkt mij een driverprobleem te zijn maar ik kan er niet specifiek iets over vinden. Mijn vader draait tenslotte met een 7600GT op Vista zonder problemen.
Komt iemand dit probleem bekend voor?

Intel Core2Duo E6300
MSI P4M900M2 VIA P4M900
1024MB (2x 512) Corsair DDR2 PC5300/667MHz
ASUS GeForce 7300GS 256MB
WD Caviar SE16 250GB

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 11:31
Kijk ff of de kaart erg warm wordt.
En wat zeggen de temperaturen?

• nielzkuh
De temps zijn goed. Heb van het werk een andere vlamnieuwe 7300GS meegenomen om te testen maar deze geeft exact hetzelfde probleem. Ben elders iemand op een forum tegengekomen met exact hetzelfde probleem in een vergelijkbare combo, alleen dan met de MSI P4M890 die nagenoeg hetzelfde is. Wellicht gaat het hier dus om compatibiliteitsproblemen.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 15:49

Moortn

Hallo

Probeer eens met de onboard videokaart. Misschien is er iets mis met het PCI-E slot

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• nielzkuh
Nu heb ik er een BFG 7600GT OC van m'n vader inzitten en werkt het wel, dus het ligt ook niet aan de PCIe bus op het moederbord.
Dus moet het of een driverprobleem zijn of een compatibiliteitsprobleem, toch? Daar zijn we mooi klaar mee dan wat een ellende.
Overigens is er wel een update voor support of the 7300GS bij NVIDIA geinstalleerd via de Windows Update en ik zou toch echt zeggen dat ik voorheen geen problemen ondervond. Maar die is natuurlijk weer niet te verwijderen.

Verwijderd

nielzkuh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:34:
Nu heb ik er een BFG 7600GT OC van m'n vader inzitten en werkt het wel, dus het ligt ook niet aan de PCIe bus op het moederbord.
Dus moet het of een driverprobleem zijn of een compatibiliteitsprobleem, toch? Daar zijn we mooi klaar mee dan wat een ellende.
Overigens is er wel een update voor support of the 7300GS bij NVIDIA geinstalleerd via de Windows Update en ik zou toch echt zeggen dat ik voorheen geen problemen ondervond. Maar die is natuurlijk weer niet te verwijderen.
ik weet niet of het probleem al is opgelosd. Ik krijg binnenkort ook een 7300gs en een msi mobo, dus misschien kun je vertellen of en hoe je het hebt opgelosd?
Op asus.com staan wel vista drivers zie ik...
Pagina: 1