Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomst van casemodding.

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:09
Hallo,
Ik zat eens te denken en het zou me niets verbazen als over 10 jaar de pc's zo klein zijn dat er weinig meer aan te modden valt (vanwege kleine complexe kastjes), en dat er ook geen grote kasten meer uitkomen om te modden. Dan is alleen zelfbouw nog een optie. Wat denken jullie dat casemodden over 10 jaar nog voorstelt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige beperking bij casemodden is de fantasie en creativiteit van de modder. Dus ongeacht hoe systemen er over tig jaar uit zien, er zijn altijd mensen die ze mooier weten te maken.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kan ook altijd een heleboel van die mini-pc's in een dan retro lian-li proppen en zo een render farm oid... in elkaar modden. Creatieve mensen zullen er altijd zijn en dus ook over 10 jaar. Computers zullen er over 10 jaar ook nog zijn, je kan dan alleen meer met minder.

Bijv. ik heb mijn pc in mijn lcd- gemod ipv, ik heb een lcd in mijn pc gemod...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Ik denk sowieso niet eens dat de PC's over tien jaar kleiner zullen zijn dan nu. De PC's van nu zijn toch ook weinig kleiner dan de PC's van 10 jaar geleden ?

En buiten dat, modding blijft altijd wel, al zal de manier waarop hooguit veranderen :)

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Carpento schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:59:
Ik denk sowieso niet eens dat de PC's over tien jaar kleiner zullen zijn dan nu. De PC's van nu zijn toch ook weinig kleiner dan de PC's van 10 jaar geleden ?
Inderdaad, de kasten en de hardware worden niet (nauwelijks dan...) kleiner, maar er wordt juist veel meer prestatie behaald met dezelfde ruimte.

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Ik denk dat de computers veel verder geïntegreerd zullen raken in de woonomgeving van de gebruiker. En dat een positieve aanpassing van het uiterlijk dus normaler gaat worden.

Waar je vroeger de saaie beige kast zag, zie je nu al dat de gewone gebruiker een onopvallende zwarte kast kiest. In de toekomst zullen meer mensen hun pc aan de tv hangen (internet tv?) en de fabrikanten zullen hier dus op in springen. Zo heeft Fujitsu Siemens al behoorlijk geadverteerd met een pc die het uiterlijk had van een stereo setje. De standaard kasten zullen denk ik mooier worden en ietsje kleiner.

Met een kleine aanpassing kan tegen die tijd iedereen hun pc in het interieur integreren. Het ding zelf is al aardig mooi, even een blauw lichtje om de boel bij de rest te laten passen en klaar is kees.

De casemodders zullen dus creatief moeten blijven, en dat is maar mooi ook! Tegen die tijd is het grote kast modden concept toch ook geheel uitgemolken :+

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maar toch blijft het een uitdaging :) Ik vind kleine kasten leuk maar je wordt ontzettend beperkt in je mogelijkheden. Grotere dingen kun je veel meer nieuwe, creatieve,orginele en nutteloze dingen in stoppen. Waterkoeling intern is ook heerlijk. Dus ik denk dat er altijd wel een paar blijven die het gewoon lekker normaal houden 8)

• Tha Ra
Ik hoop in iid dat de Stacker-achtige kasten _/-\o_ nog lang blijven bestaan, anders zijn er altijd nog de hoekprofieltjes en de Dremel :Y) .

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Het wordt met schijven van 20 Terabyte in ieder geval wel overbodig om 10 HDD's in een kast te hangen :9

TabCinema : NiftySplit

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bozozo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:12:
Het wordt met schijven van 20 Terabyte in ieder geval wel overbodig om 10 HDD's in een kast te hangen :9
Dat zeiden ze jaren geleden ook over schijven van 20GB ;)

Maargoed, de hardware wordt nog niet echt kleiner hoor, neem een voorbeeld aan de Blu-Ray en HD-DVD die er nu is (kleiner dan dat kan al niet), en de nieuwe reeksen videokaarten van ATi en nVidia.

Daarbij denk ik dat Terw_Dan volkomen gelijk heeft.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37

_PM

Zo dachten ze X jaar geleden over 100 gigabyte...

Ik denk dat de kasten wel kleiner worden, die trend van integratie in huiskamer zorgt daar wel voor. Maar dat wil niet zeggen dat er aan het uiterlijk niets te modden valt.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 14:46
Nou de software beslaat ook steeds meer ruimte....... Dus in vergelijking maakt het niet veel uit.
Meer en grotere software is ook grotere schijven.

Ik had een pentium 2 met een 3gb hdd dit was toen erg groot. Nu is 80gb klein.
Op de 3gig past net windows xp.

[ Voor 3% gewijzigd door dewil1990 op 27-03-2007 17:18 ]

• Jeroenotje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01-2022
De PC zou een grote rol gaan spelen in ons leven. En is ook een grotere rol gaan spelen.. Wordt straks ons hele leven beheerst door computers? Ik denk dat, dat de vraag is die je zou kunnen stellen. Welke rol gaan computers spelen... Dan pas hoe zien ze er uit? En welke rol speelt casemodding dan?
Computers worden steeds meer verweven met andere apparaten, zoals koelkasten en magnetrons. Daarnaast speelt het design een steeds grote rol, kijk maar naar laptops en telefoons. Ik denk dat casemodding dus ook een steeds grotere rol gaat spelen, als de PC zo belangrijk wordt, en je deze in andere apparaten wilt krijgen, zul je na moeten gaan denken over de ontwerpen van al deze apparaten. Kortom, de computer zal waarschijnlijk verder evolueren (kleiner of niet kleiner worden) en in dat geval zal casemodding waarschijnlijk mee-evolueren. Kleine complexe kastjes.. zijn ook modjes op zich en kunnen ook weer gemod worden. Hoe? Dat moet nog uitgevonden worden, net zo als de kleine complexe kastjes zelf.

[CiP] Black Betty - Links

Verwijderd

jemig, filosofisch!

Maar ik denk dat het nog wel ff duurt totdat casemodden dood is. Er bestaat namelijk altijd nog een die-hard casemodders kern die de boel wel in leven zal houden. Iig de komende 10 jaar wel...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 17:33 ]

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik denk wel dat er een grens gaat komen wat betreft de behoefte aan schijfruimte.

De afgelopen jaren is de hoeveelheid data op de gemiddelde PC explosief gestegen, volgens mij vanwege die nieuwe media die beschikbaar kwamen. Waar je vroeger over internet alleen nog text kon lezen kun je nu beeld en geluid binnenhengelen. Veel andere vormen van informatie kunnen er niet meer bijkomen lijkt me (geur misschien :P ).

Dus afgezien van hogere kwaliteit (hd-tv etc) en meer volume (je hebt altijd van die figuren die vinden dat het nuttig is om 2000 films en alle seizoenen van 200 tv-series te bezitten) is er geen groei meer te verwachten.

Tien TB is voldoende voor 200 films van 40 GB, 50 spellen van 20 GB en 100.000 liedjes van 10 MB. Dat lijkt mij toch ruim voldoende voor 90% van de "gebruikers-van-de-toekomst".

Maarja, iemand zei ook ooit iets over 640kB dus laat ik verder mn mond maar houden :+

Verwijderd

Hmm, stel nou dat er een techniek komt waarmee 3D films uitgezonden kunnen worden. En dat je bij deze films zelf de camera stand kan instellen... Idiote toekomstvisie, maar wel stoer. Dan heb je aan 10TB misschien wel nog niet genoeg voor 1 enkele film van 1,5 uur.

Maar het ging over de toekomst van casemodden niet? :)

Verwijderd

Denk ook maar aan de koeling: snellere pc's betekent meestal meer warmte grotere koelblokken,etc.
en de pc's zullen volgesmij ook niet zo veel kleiner worden. kijk inderdaad maar naar de oude AT's van een tijdje geleden het ATX mobo formaat kan veel groter of veel kleiner zijn (hangt er vanaf welk mobo je hebt) dan die ouwe trouwe AT's :) . Het zal ongeveer gelijk blijven denk ik :)

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:04:
Hmm, stel nou dat er een techniek komt waarmee 3D films uitgezonden kunnen worden. En dat je bij deze films zelf de camera stand kan instellen... Idiote toekomstvisie, maar wel stoer. Dan heb je aan 10TB misschien wel nog niet genoeg voor 1 enkele film van 1,5 uur.

Maar het ging over de toekomst van casemodden niet? :)
Idd een beetje offtopic, sorry.

Over casemodden dan: ik denk dat casemods meer high-tech gaan worden met de dalende prijzen van electronica. OLED schermpjes en touch-screens bijvoorbeeld bieden enorme mogelijkheden.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:05:
Denk ook maar aan de koeling: snellere pc's betekent meestal meer warmte grotere koelblokken,etc.
en de pc's zullen volgesmij ook niet zo veel kleiner worden. kijk inderdaad maar naar de oude AT's van een tijdje geleden het ATX mobo formaat kan veel groter of veel kleiner zijn (hangt er vanaf welk mobo je hebt) dan die ouwe trouwe AT's :) . Het zal ongeveer gelijk blijven denk ik :)
Niet mee eens. C2D is sneller dan P4 maar koeler ;) Het bakken gebeurt op steeds kleinere schaal dus minder oppervlakte betekent minder warmte.

Verwijderd

Straks je pc in een wandcontactdoos, dus even een paar ledjes in de muur rossen, een blits goud roostertje en Voila !

Miss dat ik dat maar even moet gaat pattenteren, dan wordt ik slapend rijk.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:09:
De enige beperking bij casemodden is de fantasie en creativiteit van de modder. Dus ongeacht hoe systemen er over tig jaar uit zien, er zijn altijd mensen die ze mooier weten te maken.
Bij jouw mods kan ik me daar wel iets bij voorstellen, jij maakt geen mod van een kast, maar bouwt een mod om een kast (simpel gezegd). Maar 't gaat (gelukkig) wel 't einde zijn van de standaard mods als raampje hier, CCFL daar, en zo hier en daar een beetje sleeven.

Maar een stuk of 8 mini-PC's in een AluMaxX zou ik ook wel prachtig vinden! ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:16:
[...]
Bij jouw mods kan ik me daar wel iets bij voorstellen, jij maakt geen mod van een kast, maar bouwt een mod om een kast (simpel gezegd). Maar 't gaat (gelukkig) wel 't einde zijn van de standaard mods als raampje hier, CCFL daar, en zo hier en daar een beetje sleeven.

Maar een stuk of 8 mini-PC's in een AluMaxX zou ik ook wel prachtig vinden! ;)
Ach, zou het erger zijn als we wat meer vragen van onze creatieve talenten? Ik moet zeggen dat ik het CCFLtje hier en raampje daar wel gehad heb. Ik vind de creaties van sommige mensen echt heel mooi, maar zelf wil ik gewoon wat extemers.

Ik heb hier nog een thin client liggen, ding is slecht 3cm hoog. Ik wil hier ook nog eens wat mee doen dat nog niet eerder gedaan is, ik heb alleen nog geen idee wat (of het wordt een carputer, maar dat is meer functioneel dan leuk).

• Tha Ra
Of natuurlijk de hardware uit een mini-pc slopen en het in iets anders bouwen (hifi-component etc.)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tha Ra schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:03:
Of natuurlijk de hardware uit een mini-pc slopen en het in iets anders bouwen (hifi-component etc.)
Tja, maar dat is al een keer gedaan: [CiP] Sony Tapestation

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Niet alleen die, ook de verschillende HK mods op GoT en ik ben zelf ook de trotse bezitter van een dergelijke mod (al ligt hij nu helemaal uit elkaar). Het inbouwen van pc's in apparaten waar je het niet in verwacht blijft leuk, ook over tien jaar wel :).

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Skav
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01-2023
Over 10 jaar hebben we allemaal een computer in ons hoofd ingebouwd.

Casemodding is dan overbodig... nieuw forum op tweakers: Kopmodding ! 8)7

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Skav schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:16:
Over 10 jaar hebben we allemaal een computer in ons hoofd ingebouwd.

Casemodding is dan overbodig... nieuw forum op tweakers: Kopmodding ! 8)7
Daar is Deze gast en wel veel meerdere personen met hem dagelijks druk mee ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Tha Ra
Godric schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:41:
[...]
Het inbouwen van pc's in apparaten waar je het niet in verwacht blijft leuk,
Of in andere dingen waarin je het helemaal niet verwacht (barbeques, WC-potten) :) .

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik wil nog altijd een PC in een grote beeldbuis-televisie bouwen (en dan gelijk de beeldbuis eruit halen, en een TFT ervoor in de plaats zetten) :*)

En ik zie de computers echt niet kleiner worden (of iig de normale computer niet, de tomtom's ed. wel)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik verwacht niet dat PC's veel kleiner worden. De afgelopen 20 jaar is er ook weinig aan veranderd, het standaard-formaat-kast is gewoon vrij praktisch en ingeburgerd :)

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
Heel veel mensen beweren dat over 10 jaar bijna iedereen een laptop heeft, wat mij trouwens onzin lijkt want op een normaal beeldscherm, toetsenbord en muis werkt het veel lekkerder. Wel denk ik dat mini-itx tegen die tijd standaard is en dat componenten zo zuinig zijn dat je ook geen kast met airflow nodig hebt ofzo, waardoor je alleen nog maar wii-formaat of nog kleinere kastjes krijgt.

De vraag is natuurlijk: wat noem je modden. Wat de meeste mensen hier modden noemen is een raampje maken, beetje neon erin, zooitje LED-fans en enorme cpu-koelers enzo. Ik denk dat dat tegen die tijd allemaal weg is en dat custom case bouwen overblijft (wat natuurlijk ook het vetste is :P).

End of Transmission

• RemcoDelft
Chesta schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:43:
Heel veel mensen beweren dat over 10 jaar bijna iedereen een laptop heeft, wat mij trouwens onzin lijkt want op een normaal beeldscherm, toetsenbord en muis werkt het veel lekkerder. Wel denk ik dat mini-itx tegen die tijd standaard is en dat componenten zo zuinig zijn dat je ook geen kast met airflow nodig hebt ofzo, waardoor je alleen nog maar wii-formaat of nog kleinere kastjes krijgt.
Ik denk dat je hier fout zit... De 486 was de laatste processor die zonder ventilatoren verkocht werd. Vanaf het begin van de microprocessor is het stroomverbruik van thuis-computers alleen maar toegenomen. Nu zit het redelijk tegen het maximum wat praktisch is, een computer die meerdere malen meer energie verbruikt dan het beeldscherm. Meer zal het niet worden, maar ik zie het ook niet snel verminderen.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat je hier fout zit... De 486 was de laatste processor die zonder ventilatoren verkocht werd. Vanaf het begin van de microprocessor is het stroomverbruik van thuis-computers alleen maar toegenomen. Nu zit het redelijk tegen het maximum wat praktisch is, een computer die meerdere malen meer energie verbruikt dan het beeldscherm. Meer zal het niet worden, maar ik zie het ook niet snel verminderen.
Pentium D gebruikt 140 watt geloof ik, ik denk niet dat er (desktop) cpu's komen die meer dan dat zullen verbruiken. De core 2 duo gebruikt 65 watt, minder dan de helft aan energie en hij presteerd veel beter. Ik denk dat we alweer zakken met energieverbruik :) Meeste van het vermogen is trouwens gewoon verlies, zelfde als dat je met je auto met een lekke benzinetank gaat rijden. De technieken hierin worden steeds beter en ik denk dat over 10 jaar de meeste CPU's < 10 watt stressed verbruiken.

End of Transmission

• RemcoDelft
Chesta schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:34:
[...]

Pentium D gebruikt 140 watt geloof ik, ik denk niet dat er (desktop) cpu's komen die meer dan dat zullen verbruiken. De core 2 duo gebruikt 65 watt, minder dan de helft aan energie en hij presteerd veel beter. Ik denk dat we alweer zakken met energieverbruik :) Meeste van het vermogen is trouwens gewoon verlies, zelfde als dat je met je auto met een lekke benzinetank gaat rijden. De technieken hierin worden steeds beter en ik denk dat over 10 jaar de meeste CPU's < 10 watt stressed verbruiken.
Al het vermogen is verlies! Er is geen "minimum energie" nodig voor het maken van een berekening, dus alles wordt gewoon omgezet in warmte... Net als je bij "vervoer" geen minimumenergie nodig hebt om van A naar B te komen (hoogteverschillen daar gelaten). Je kan wel allerlei tussen-rendementen berekenen (motor, weerstand, etc.) maar het totaal rendement blijft gewoon 0...
(hoogovens voor staalproductie hebben wel een minimum nodig, en de meest efficiente zitten rond de 16% daarvan).

• Tha Ra
En nu weer ff ontopic aub :)

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Leuk topic, ik heb hier ook al vaker aan moeten denken namelijk. Gezien de miniatusering zie ik de toekomst van het modden toch wel iets veranderen. Een goed voorbeeld van een complete PC is bijvoorbeeld de Mac Mini, en zeg nou zelf, waar kan je die nou NIET inprakken ? :-)

Afbeeldingslocatie: http://japan.cnet.com/media/2005/photo/050112_mac/050112macmini5.jpg

De fabrikanten kijken zeer zeker met onze forums mee, en de cases die je nu standaard in de winkel kunt kopen, waren 2-3 jaar gelden nog winnaar op casemod wedstrijden. Voorbeeldje wat ik in 0.0002 sec van google pik

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/323394.jpg

Wat ik de laatste tijd zie op onze forums verwacht ik binnen 2 jaar terug in de winkels te koop.

De winnaars van casemod compo’s zullen het moeten gaan zoeken in extreme vormen ( bijv. Batcase ),

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/0315/cebit12_21.jpg

en/of materialen ( bijv. Granite case)

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/3zqekjp.jpg

en/of radicale ideeen( bijv. Nautillus).

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Model_Nautilus/large_grille_off.jpg

Kleine micro PCs zijn goed en worden steeds beter, de vorm die wij eraan geven is daardoor niet meer gelimiteerd.

Your mind is your only limitation!

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:05:
Ik verwacht niet dat PC's veel kleiner worden. De afgelopen 20 jaar is er ook weinig aan veranderd, het standaard-formaat-kast is gewoon vrij praktisch en ingeburgerd :)
Alles wordt zeker wel kleiner. De snelheid en features van de eerste Pentiums (en Pentium II's) worden tegenwoordig ingebouwd in een smartphone.
Er komt een tijd dat je geen losse videokaart en dergelijke meer nodig hebt omdat het onboard net zo goed is en kunnen pc's heel wat kleiner worden. Er wordt toch al steeds meer geintegreerd op het moederbord, dat wordt alleen maar meer. En als er geen losse kaarten meer op hoeven kan zo'n moederbord ook een stuk kleiner worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
Leuk topic!!
Ik hier een keer een discussie met me vader over gehad en wij hadden het idee dat er in de toekomst helemaal niet meer zoiets als een "eigen" pc meer is. Maar meer een soort van uniform groot netwerk.

Je krijgt dan een interface met toegang tot een onvoorstelbaar groot netwerk (internet 120.0 ofzo) waar jij een account op hebt. En alles wat jij wilt is daar beschikbaar. Van die 120 serie's tot alle muziek die je, je kan bedenken. Dit word allemaal live en direct gestreamed, zodat dingen als harddisk's en zware hardware niet meer nodig is. Een soort van steam, je gaat op PC zitten, logt in, en jouw hele verzameling is toegankelijk, programma's,films,muziek en etc. En het enige wat je nog nodig hebt, is een geintegreerde thinclient, waar alles op verschijnt.

En wat betreft gaming, ja dat doe je natuurlijk niet meer achter zo'n prehistorisch beeldscherm, je sluit gewoon een neurointerface op je hersenen aan, en gaat lekker gamen. (Kent iemand de strip Johnny Quest? Zoiets bedoel ik) En die is weer gelinkt aan je thinclient, zodat je die films ook hierdoor kan bekijken.

Maar dat modden, nee persoonlijk denk ik dat dat een langzame dood sterft. Je hebt hoogstens alleen nog maar een beeldscherm, en daar zit alles in.

En dan zoals Skav zei.

Ze hebben een manier gevonden, om je hersenen als pc te gaan gebruiken, en dan heb je wel zo'n ziekelijk hoeveelheid rekenkracht en capaciteit tot ej beschikking, dan ben je ook klaar.

hoi

• Tha Ra
Mielmania schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:48:
Leuk topic!!
Ik hier een keer een discussie met me vader over gehad en wij hadden het idee dat er in de toekomst helemaal niet meer zoiets als een "eigen" pc meer is. Maar meer een soort van uniform groot netwerk.

Je krijgt dan een interface met toegang tot een onvoorstelbaar groot netwerk (internet 120.0 ofzo) waar jij een account op hebt. En alles wat jij wilt is daar beschikbaar. Van die 120 serie's tot alle muziek die je, je kan bedenken. Dit word allemaal live en direct gestreamed, zodat dingen als harddisk's en zware hardware niet meer nodig is. Een soort van steam, je gaat op PC zitten, logt in, en jouw hele verzameling is toegankelijk, programma's,films,muziek en etc. En het enige wat je nog nodig hebt, is een geintegreerde thinclient, waar alles op verschijnt.

En wat betreft gaming, ja dat doe je natuurlijk niet meer achter zo'n prehistorisch beeldscherm, je sluit gewoon een neurointerface op je hersenen aan, en gaat lekker gamen. (Kent iemand de strip Johnny Quest? Zoiets bedoel ik) En die is weer gelinkt aan je thinclient, zodat je die films ook hierdoor kan bekijken.

Maar dat modden, nee persoonlijk denk ik dat dat een langzame dood sterft. Je hebt hoogstens alleen nog maar een beeldscherm, en daar zit alles in.

En dan zoals Skav zei.

Ze hebben een manier gevonden, om je hersenen als pc te gaan gebruiken, en dan heb je wel zo'n ziekelijk hoeveelheid rekenkracht en capaciteit tot ej beschikking, dan ben je ook klaar.
Zoiets verwacht ik ook, maar niet over 10 jaar.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier ooit van de wet van Wirth gehoord?
We hadden het hier laatst over met Informatica, en zolang die wet geldt, zullen computers niet kleiner worden ;)
Immers: We kunnen nu de snelheid van een Pentium 1 systeem in een mobiele telefoon stoppen, maar door de wet van Wirth hebben we nog steeds computers even groot als de Pentium 1 systemen..

En inderdaad: Waarom kleiner als het sneller kan? Veel mensen (waaronder ikzelf) zijn meer dan tevreden met de grootte van hedendaagse computers.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• TEAMIKKE
  • Niet online
Doet me denken aan een beroemde quote: ''Why? Because we can!''

• Tha Ra
link0007 schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:51:
En inderdaad: Waarom kleiner als het sneller kan? Veel mensen (waaronder ikzelf) zijn meer dan tevreden met de grootte van hedendaagse computers.
Maar wij zijn tweakers. Het merendeel van de mensen denkt daar anders over, die wil alles zo klein mogelijk. Ik snap die mensen niet :?

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 21:06
Eumh.. ik denk dat ik binnen tien jaar mijn eerste MOD pas af heb

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:04
If denk dat er verassend veel minder zal gaan gebeuren dan dat er gedacht wordt. Zo'n beetje het 2001: A Space Odysee idee, maar dan op iets kleinere schaal ;)

Als je kijkt naar tien jaar terug, zie je een hoop meer beige kastjes, waar je nu veel zwart, zilver en donker blauw tegenkomt, vormgeving is belangrijk geworden. Echter, dit is in de wereld van de gewone PC, niet in de wereld van casemodden, maarja, om eerlijk te zijn draai ik nog niet lang genoeg mee om te durven zeggen hoe casemodding tien jaar terug was ;)

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:02
We gaan de goede kant op: Via heeft een nieuw moederbordje gereleased ter grootte van een 2,5" harde schijf.

Spec's:
VIA presented during the CeBIT 2007 their micro motherboard for PC, measuring only 10x7.2cm, which is the exact size of a 2.5” hard disk. This nifty little motherboard has a 1GHz VIA CPU, a U533/400 DDR RAM slot, VGA, LAN, USB 2.0 and audio ports, and is available in Akihabara for only €230. Don’t expect too much out of it, but this could be an ideal solution for a small car PC or integrated into a frame.

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13551/PX10000GX_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13551/PX10000GX_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13551/PX10000GX_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.akihabaranews.com/news_pics/13551/PX10000GX_4.jpg

Uiteindelijk een moederbordje waarmee je echt kleine casemod's mee kan maken _/-\o_

Verwijderd

Zie nog niet echt een moederbord, wel groene varkens? lol

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:57:
Zie nog niet echt een moederbord, wel groene varkens? lol
Misschien een idee voor een nieuwe casemod :D. Dat is weer eens iets extreem anders dan waar ik nu mee bezig ben.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ons een beetje nieuwschierig maken hé! Erg flauw hoor :N Nee grapje, maar voor mij persoonlijk is het de kunst om een mooie,leuke,orginele kast te bouwen zonder dat het helemaal niet meer op een computerkast lijkt :P Hoewel extreme vormen vaak leuk zijn zou ik het niet hele dagen naast me willen hebben staan ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:35:
Ons een beetje nieuwschierig maken hé! Erg flauw hoor :N
Dat is een hotlink-beveiliging. Nog altijd netter dan een goatse oid :>

Even in een nieuw venster openen en Ctrl+F5 doen en je ziet ze ;)

@onder: Wss hologrammen, of kleischijven, maar da's wel enorm offtopic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 03-04-2007 21:01 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
als je hoort dat ze binnen nu en 5-10 jaar de opvolger van blu-ray willen uitbrengen. Die opvolger (naam vergeten) heeft dan schijfjes ter grote van een dvd met 10 TB.....En ja dat kan, op de universiteit in nijmegen hebben ze al een opstelling staan die schijfjes van 1 TB kan lezen

(die is alleen nog wel iets van 10m²)

• TEAMIKKE
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:39:
[...]

Dat is een hotlink-beveiliging. Nog altijd netter dan een goatse oid :>

Even in een nieuw venster openen en Ctrl+F5 doen en je ziet ze ;)
Grapjas :> Ik had het tegen Terw_Dan met betrekking tot zijn werkzaamheden op het modgebied.

• TheZeroorez
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:09:
[...]

Grapjas :> Ik had het tegen Terw_Dan met betrekking tot zijn werkzaamheden op het modgebied.
Tja.. die valt zo zonder ikoon niet meer op als 'Terw_dan', maar is 'gewoon, een user' :+

@onder: En hij wordt barbie-roze B)
EDIT: OMFG, Terw_dan is terug, en die n00b is weg :o :D :P

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 03-04-2007 21:26 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TEAMIKKE schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:09:
[...]

gehehehehe :P wacht nou maar in spanning af. Het wordt een kubus, meer vertel ik niet :P

• Tha Ra
Het lijkt me wel dat in de toekomst processors hun warmte-energie om moeten zetten in rekenkracht. Anders hebben we straks cpu's die 1000 Watt verbruiken, waarvan 90% in warmte wordt omgezet. En dat is zonde :'(

• TheZeroorez
  • Niet online
Tha Ra schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:06:
Het lijkt me wel dat in de toekomst processors hun warmte-energie om moeten zetten in rekenkracht. Anders hebben we straks cpu's die 1000 Watt verbruiken, waarvan 90% in warmte wordt omgezet. En dat is zonde :'(
Nooit gehoord van 45nm en nog kleiner?

Eigenlijk alles wordt op het moment zuiniger zonder er op achteruit te gaan qua specs. Enkel de high-end videokaarten zitten nog niet aan het milleu vast.

• TheZeroorez
  • Niet online
Tha Ra schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:06:

Eigenlijk alles wordt op het moment zuiniger zonder er op achteruit te gaan qua specs. Enkel de high-end videokaarten zitten nog niet aan het milleu vast.

Verder is 1000w niet iets waar we zomaar doorheen gaan, zeker niet voor enkel een processor. Dat is gewoon niet mogelijk, zonder krachtstroom te hebben ;)

Mag ik jullie er verder aan herinneren dat het om CM gaat? O-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheZeroorez schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:09:
[...]
Verder is 1000w niet iets waar we zomaar doorheen gaan, zeker niet voor enkel een processor. Dat is gewoon niet mogelijk, zonder krachtstroom te hebben ;)

Maar in een CM moet je ook rekening houden met hitte natuurlijk ;)
ik ben bang dat mijn kubusmod nog wel eens wat warmte probs kan gaan geven als het tegen zit (en dat is maar een p3 600je).

• TheZeroorez
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:19:
[...]

Maar in een CM moet je ook rekening houden met hitte natuurlijk ;)
Ja, maar met die redenering kun je het wel over alle hardware tot in de puntjes gaan hebben. In deze context had het gewoon weinig relevantie, daarbij nog eens dat het niet klopt.
ik ben bang dat mijn kubusmod nog wel eens wat warmte probs kan gaan geven als het tegen zit (en dat is maar een p3 600je).
Vééél alu >:)

• Tha Ra
TheZeroorez schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:09:
[...]

Mischien moet Tha Ra wat meer nadenken, of juist helemaal niet... ;)
Pagina: 1