aansluiten 5.1 voor xbox360 en dvd via Yamaha versterker

Pagina: 1
Acties:

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
ik heb de volgende Versterker: Yamaha RX-V692RDS en de volgende dvdspeler: Yamaha DVD-S796

Altijd heb ik mijn 5.1 aangesloten gehad via de dvd speler naar mn subwoofer en dan verdelen. Echter wil ik nu graag ook mn xbox360 op 5.1. geluid hebben. Nu zou ik dit graag via mijn versterker doen, alleen heeft deze geen optische ingang. Er kan wel gewoon 5.1 op aangeloten worden. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om zowel mijn xbox als mijn dvd speler op 5.1 te krijgen met deze versterker. Voor het gemakt heb ik er 2 plaatjes bij gedaan met de achterkant van mn dvd speler als mn versterker.

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.protasius.nl/plaatjes/versterker_klein.JPG
Klik hier voor het origineel

Dvd Speler (boven): Afbeeldingslocatie: http://www.protasius.nl/plaatjes/dvd_klein.jpg

Dus is het mogelijk om mijn dvdspeler via mijn versterker 5.1 werkend te krijgen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 11:15
The FLow schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 01:19:
ik heb de volgende Versterker: Yamaha RX-V692RDS en de volgende dvdspeler: Yamaha DVD-S796

Altijd heb ik mijn 5.1 aangesloten gehad via de dvd speler naar mn subwoofer en dan verdelen. Echter wil ik nu graag ook mn xbox360 op 5.1. geluid hebben. Nu zou ik dit graag via mijn versterker doen, alleen heeft deze geen optische ingang. Er kan wel gewoon 5.1 op aangeloten worden. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om zowel mijn xbox als mijn dvd speler op 5.1 te krijgen met deze versterker. Voor het gemakt heb ik er 2 plaatjes bij gedaan met de achterkant van mn dvd speler als mn versterker.

Versterker:
[afbeelding]

Dvd Speler (boven): [afbeelding]

Dus is het mogelijk om mijn dvdspeler via mijn versterker 5.1 werkend te krijgen?
Als ik het goed zie heeft je versterker geen digitale ingang. Dus stereo aansluiten en Dolby Prologic II aanzetten is een optie. Je kan ook een externe decoder kopen (deze bijvoorbeeld) , die zet digitale signalen om in analoog. Daarop kan je je DVD-speler en je X-Box aansluiten. ;)

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
ik zat nog eens te denken, maar er zit wel een 5.1 uitgang op, maar geen digitale ingang. Waar anders moet deze versterker dan zijn 5.1 signaal vandaan halen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Je kan ook 5.1 analoog aansluiten hoor. Je moet dus iets hebben dat optisch converteert naar 5.1 analoog (dus die 6 tulpingangen bovenaan.) Ik zou gewoon de xbox stereo aansluiten.