Discriminatie (

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 12:11
Kan iemand deze post verwijderen. Kan volgens mij niet door de beugel:

[reageer] Gepost door Aghilas - maandag 26 maart 2007 21:58 Score: 2 (Behulpzaam)
Zwarte hackert.

Deze 'reactie' is te vinden in het artikel: nieuws: Hacker Foundation: banden tussen witte hackers versterken

[ Voor 5% gewijzigd door T-men op 27-03-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een discutabele post, want in het artikel staat een afbeelding van een blanke persoon met een wit petje, dus waarom zou iemand dan niet een posting mogen maken van een zwarte persoon met een zwart petje? Ik zie hier niet de discriminatie in gezien de context waarin de link naar het plaatje gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of hij het (ín) direct discriminerend bedoelde? Misschien een misplaatste grap naar aanleiding v.d. post erboven. Ik heb hem in ieder geval -1 (overbodig) gegeven (ben geen moderator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-men
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 12:11
Robin schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:15:
Ik zie hier niet de discriminatie in gezien de context waarin de link naar het plaatje gebruikt wordt.
Omdat de hele context van de gelinkte foto niets met hacken te maken heeft. De enige link is "Zwart"
Daar zit mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
De context van die link is deze reactie en dit plaatje. De hele reactie is gelinkt met de bedoeling om de discussie 'witte hacker' op de hack te nemen. Een grap die net on the edge is met geen misplaatste of onjuiste bedoeling.

Laat het modereersysteem hier zijn gang gaan, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel eens met Robin. Binnen de context, vindt ik dit prima kunnen. Persoonlijk vindt ik het een heel aardige grap.

Alleen jammer dat de reactie optisch niet dichter bij de vraag staat. Dan valt het grappig zijn beter op, en krijg je minder racisme gevoel.

Wat veel racistischer is, is het gebruik van de termen 'witte hacker' voor goed, en 'zwarte hacker' voor slecht. Maar daar wordt gek genoeg geen aanstoot aan genomen.

De grap dat een zwarte hacker gewoon een persoon met zwarte huid is, is eigenlijk eerder ontwapenend, dan racistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

zwart2 (bn.)
3 clandestien <=> wit
"Zwart" betekent gewoon dat iets illegaal uitgevoerd wordt. Dat je hierbij direct een associatie legt naar buitenlanders is mijns inziens jouw probleem, aangezien het een uitdrukking betreft die al tientallen, zo niet honderden jaren in het Nederlands ingelijfd is.

Trouwens, van dezelfde site:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
De man op de foto ís zwart, dus er wordt helemaal niks gediscrimineerd.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 27-03-2007 01:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik vind dit totaal geen discriminatie. de opmerking is niet briljant, maar zeker niet racistisch oid.
de term is nou eenmaal gewoon black hat, of white hat.

zou je dan 'op zwart zaad' zitten ook willen laten wegmodden (oid) bijv?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 03-10 21:06
Aan de andere kant, als een bedrijf zwarte cijfers laat zien, maken ze winst :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1