geheugen fout met 2 module's?

Pagina: 1
Acties:

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 22:59
Hallo,

Ik heb hier sinds ca. 9 maand een D930 in combinatie met een Asrock 775duall-880pro en 2 * 1024MB 667mhz DDR2 twinmos geheugen.

Dit systeem heeft last van spontane reboots en haperend geluid. In verband met de spontane reboots heb ik memtest 86 gedraaid. Deze vindt een aantal fouten. Ik dacht dus aan brak geheugen. Alleen wanneer ik de geheugen modulen individueel test geeft memtest geen fouten.

Nu heb ik dit geheugen ook getest op x2 3800+ icm een ASUS moederbord. Hier geeft het geheugen minder fouten wanneer er 2 module’s gebruikt worden en geen fouten als ze individueel getest worden. Grofweg het zelfde beeld dus. Heeft iemand enig idee waar dit op kan duiden?

edit: De timing van het geheugen staat volledig op auto. Maar door ook flexibility option op enabeled te zetten verdwijnen de geheugen fouten. Ik heb nu alleen nog steeds geen idee waarom dit alleen gebeurt met 2 module's.

[ Voor 14% gewijzigd door weekend warrior op 27-03-2007 09:39 ]

Verwijderd

ik neem aan dat je ze in de goede banken heb geplaats?

• weekend warrior
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:19:
ik neem aan dat je ze in de goede banken heb geplaats?
Dat zijn ze. Dit bord beschikt over 2 DDR2 sloten die beide gevuld zijn.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Lijkt me duidelijk dat ze dan gewoon niet kunnne samewerken als het op twee verschillende mobo's gebeurd.

http://specs.tweak.to/16567

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je het geheugen als dual-channel kit gekocht? Zoja RMA aanvragen want geheugen hoort geen fouten te geven.
Zonee, dan kunnen ze kennelijk niet samenwerken?

• weekend warrior
Kurios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:29:
Heb je het geheugen als dual-channel kit gekocht? Zoja RMA aanvragen want geheugen hoort geen fouten te geven.
Zonee, dan kunnen ze kennelijk niet samenwerken?
Het is geen dual-channel kit, het zijn wel 2 identieke module's. Mischien kunnen ze inderdaad niet samenwerken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50
Dualchannelkit is iets wat verzonnen is door de marketingafdelingen. Los geheugen zou prima moeten werken in dual channel mode.
Krijgen de reepjes wel genoeg spanning?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

Zjemm

...

heb dit ook een keer gehad, gekocht bij paradigit en daar ook zonder problemen om kunnen ruilen waarna het euvel opgelost was.

gewoon garantie claimen dus

opensecure.nl

• weekend warrior
Jimster schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:02:
Dualchannelkit is iets wat verzonnen is door de marketingafdelingen. Los geheugen zou prima moeten werken in dual channel mode.
Krijgen de reepjes wel genoeg spanning?
Dit weet ik niet. Het voltage staat ingesteld op normaal, er staat echter niet bij welk voltage dit is.
Pagina: 1