XP machine automatisch uitschakelen wanneer idle

Pagina: 1
Acties:

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 00:19
Mijn mediaserver (HP/Compaq D530) staat op dit moment zo ingesteld dat deze elke nacht om 1.00 uur automatisch uitschakelt met behulp van een "shutdown -s" batch file die ik in de taakplanner heb staan. Nu is het zo dat dit soms onhandig is als ik bijvoorbeeld in het weekend laat op de avond een film aan het streamen ben van deze machine. Bij de geavanceerde instellingen van taakplanner heb ik al aangegeven dat de computer de taak pas mag uitvoeren na een idle-periode van 10 minuten, maar blijkbaar rekent Windows XP netwerkactiviteit hier niet onder. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om een PC zonder toetsenbord, muis of scherm, welke in een aparte ruimte staat om films/series/muziek/foto's vanaf te streamen.

Waar ik eigenlijk dus naar op zoek ben is een mogelijkheid om de PC automatisch uit te laten gaan op een bepaald tijdstip, tenzij er op dat moment gestreamed / gedownload / een TV programma opgenomen wordt, en dan vervolgens wacht met uitschakelen totdat deze activiteiten voorbij zijn.

Heeft iemand tips?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou eens kunnen kijken of je met WMI CodeCreator ( http://www.microsoft.com/...BBC145C30E&displaylang=en ) iets kan doen.
Je kan daar ook op basis van eventtriggers mee scripten (bijvoorbeeld als bepaalde processen niet meer draaien iets doen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Powershell scriptje maken die de CPU load uitleest en dan een shutdown doet.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 00:19
Dank voor de tips, maar ik ben meer op zoek naar een kant en klare oplossing als die er is.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 11:59
Probeer MCE Standby Tool eens, werkt perfect op mijn Media Center PC.

Te downloaden vanaf: klik hier.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• Dikdoan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06-2025

Dikdoan

Kijk, ik kan nog lopen

Zolang ie het blijft doen....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:34:
Powershell scriptje maken die de CPU load uitleest en dan een shutdown doet.
Of bijvoorbeeld hoe lang de screensaver al actief is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 17:59
sanfranjake schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:49:
[...]

Of bijvoorbeeld hoe lang de screensaver al actief is :P
Screensaver is ook actief wanneer iemand via een share een bestand streamt.
Pagina: 1