Chipset gecrushed...

Pagina: 1
Acties:

• Re-Action
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06-2024

Re-Action

I like to move it...move it...

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een asetek watercoolings set aangeschaft, die tevens te zien is in mijn [CiP] LXfuSion. Probleem is echter dat ik er nog geen gebruik van heb kunnen maken, want heel vrolijk heeft mijn chipsetcooler mijn NF4 core gecrushed :( (DFI Lanparty Ultra-D) Er is een klein hoekje afgebroken...

Later nog al logisch: Montage = dwars met 2 punten. Er hangen slangen aan en die vormen een hefboom van heb ik jou daar.. Ik had de cooler niet te strak vast gedaan, omdat ik hem niet wilde crushen, maar nu word hij gecrushed onder een hoek 8)7

Ik baal er behoorlijk van, het lijkt me een beetje dom ontwerp of niet?
Oplossing tijdelijk = nieuw mb.... $$ :(

Hebben meer van jullie deze ervaring gehad?
En hebben jullie tips als ik mijn nieuwe mobo gebruik!

[ Voor 6% gewijzigd door Re-Action op 26-03-2007 23:46 ]

[CiP] LXfuSion - Dremel hier, Dremel daar =)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er staat vast ook duidelijk in de handleiding dat je moet zorgen dat er geen spanning op de koppelingen komt te staan. (hoewel dit meer is om lekkages/scheuren tegen te gaan) Vrijwel alle NB blokjes worden maar aan twee punten bevestigd, dus op zich zou het geen probleem moeten zijn.

Maar waarom 'hangen' jouw slangen er dan aan? Er wat hangt er nog meer aan dat het zoveel kracht geeft?

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
het is juist de bedoeling dat je redelijk wat spanning op de hele core plaats dan is druk gelijk verdeeld en niet zoals bij jou is gebeurt op 1 hoek.

Tip is dus goed vastdraaien de handel en probeer je slangen met zo min mogelijk moeite te monteren wat ervoor dat er minder stress op je chip staat