Toon posts:

[Vista] Traag 1e 30 sec*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik het bureaublad te zien krijg kan ik een hoop "proberen" te starten maar niets doet het , na 30sec is hij uitgedacht ofzo en gaat alles gewoon snel.

wat ik nu doe is eerst aanzetten ff eten en dan werkt alles gewoon snel , maar als het net is vista komt is het klote , bij xp was mijn oude pc ook langzamer maar deed outlook express het bijv. wel , wel langzamer als nadat hij een tijdje is opgestart maar goed.. ik snap er nix van....

Dit is mijn config :

kast : Intel SC5400BASE (670 watt)
Mobo : BOXD975XBX2
Mem : 2 X Kingston KVR800-1GB
VGA : MSI NX7600GS512EH
CPU : Intel Core2 Duo E6600
HDD : Seagate ST3250620NS ( ES schijf met 16MB cache)
DVD-RW : GSA-4167B ( zwarte duallayer van LG )
Vista Ultimate MSDN

zou genoeg moeten zijn dacht ik zo , aero enz werkt allemaal , score is iets van 4,8 door beetje budget vga , maar ik game niet , alleen winamp msn outlook en IE......

Verwijderd

staat er een hoop in de autostart ofzo? moeten er een hoop services gestart worden?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

DaWaN

'r you wicked ??

Waarschijnlijk zijn het gewoon de apps die inladen de 1e 30 seconden, zoals je sidebar, WLM en je virusscanner e.d.
Let vooral eens op je HD led, die knippert op dat moment waarschijnlijk continu.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 22:47
Ik heb exact hetzelfde verschijnsel, en een soortgelijke pc. Ik denk dat dit gewoon hoort bij het opstarten, veel sneller kan het niet. Misschien helpt het iets als wordt gekozen voor een Raptor hardeschijf of een RAID0-opstelling (of beide). Bij mij is het trouwens eerder 15 seconden dan 30, en ik maak me er niet zo druk om. Zal wel zo horen.

Je kunt ervoor kiezen om je pc altijd aan te laten staan, en in slaapstand te zetten. Dan start de pc erg snel op. Maar das niet zo goed voor het milieu, en als de pc in je slaapkamer staat geeft het lawaai.

Verwijderd

Topicstarter
oke meer mensen dus met hetzelfde , dan maar van te voren aanzetten :) , dank U

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Wat je kunt doen:

Uitvoeren > msconfig en dan alle overbodige dingen uitvinken bij Opstarten.

De service 'superfetch' uitschakelen. Dit gaat namelijk bij het booten van windows eerst alle programma's die je het meest gebruikt cachen in het geheugen.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Late reply misschien, maar ik heb hier ook met alle Vista installs op diverse configs last van. Eerste paar boots zijn ze supersnel, en op een gegeven moment worden ze allemaal traag en blijven ze (lijkt het) op de (draadloze) netwerkverbinding opbouw hangen.

Iemand al oplossingen?

Default blanke hetero

Pagina: 1