Gezocht : ophangsysteem voor luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:41
Hoi

Ik heb een set KEF C60 speakers. Deze stonden op planken die ik aan de muur had geplaatst.
Vandaag is dus een speaker naar beneden gekomen. Gelukkig alles heel gebleven, behalve mijn laminaat (en als je dan bedenkt dat er onder dat ding een wii, een 32" LCD, mijn Denon 1803 en mijn digitale decoder staat, dan snap je dat ik mazzel heb gehad)

Nu wil ik dus mijn speakers gaan ophangen aan de muur. Hebben er daar mensen ervaringen met dat soort ophangsystemen die ze in de winkel hebben? Ik zie door de bomen het bos niet en weet eigenlijk nog steeds niet eens of ik wel gaten in mijn KEF's wil boren om ze vast et schroeven.
Ik kan wel naar de gamma, maar daar vind ik dit toch iets te delicaat voor.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer deze eens, van Vogel's. Hoef je niet te boren of te schroeven, gewoon klemmen is voldoende :)
Die C60's wegen volgens deze site maar 12 kilo en die beugels gaan tot 20, dus dat moeten ze makkelijk redden.

Moet je allen wel een beetje een stevige muur hebben, als je dat in gipsplaten vastzet gaat het zeker mis :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maartend
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:20:
Probeer deze eens, van Vogel's. Hoef je niet te boren of te schroeven, gewoon klemmen is voldoende :)
Die C60's wegen volgens deze site maar 12 kilo en die beugels gaan tot 20, dus dat moeten ze makkelijk redden.

Moet je allen wel een beetje een stevige muur hebben, als je dat in gipsplaten vastzet gaat het zeker mis :P
Kijk, dit lijkt me iets.
Iemand ervaring met die Vogels dingen?

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 08:14
ja ik heb mn 27inch samsung eraan hangen

mooie complete set en zeer stevig

maar zoek een winkel by jouw inde buurt
en ga zelf even kijken

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb deze voor m'n dyn's...

http://www.sweex.nl/produ...ie=2&item=106&artikel=475

Kost geen reet en is extreem stevig...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 27-03-2007 10:48 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:48:

Daarvan is de max load "maar" 10 kg. Iets te weinig voor de TS'er lijkt me...?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De mijne zijn ook wat zwaarder... Gaat prima... Moet je alleen de boutjes wat strakker aandraaien, lijkt me ;)

Overigens zal die 12 kilo wel per set zijn...
Geloof er geen zak van dat dat per stuk is...

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 27-03-2007 10:59 ]

Verwijderd

Heb ervaring met de zware uitvoering van de Vogel speakerbeugels, voldeden goed. Had ze wel in een steensmuur met Fisherpluggen zitten, bij zware bassen kwamen de speakers toen los uit de muur. Daarna met keilbouten en carroserrie waaien (van die ronde vulplaatjes) vastgezet, nooit weer losgekomen. Mooi was anders wat, maar het voldeed. Ben nu ondertussen over op kleine HC speakers :( omdat thewife@home dat mooier vond dus die beugels zijn samen met de speakers weg...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:58:
De mijne zijn ook wat zwaarder... Gaat prima... Moet je alleen de boutjes wat strakker aandraaien, lijkt me ;)

Waarom zou dat niet per stuk kunnen zijn? M'n 602's zijn 10.5 kilo per stuk. Die dingen zijn niet van plastic ofzo :/

• maartend
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:58:

Dat kost je dus een zak.

Is 12 kilo per stuk. Het zijn geen vliegdingetjes die bij elke surround set zitten ,dit zijn echte speakers.

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:28:
Heb ervaring met de zware uitvoering van de Vogel speakerbeugels, voldeden goed. Had ze wel in een steensmuur met Fisherpluggen zitten, bij zware bassen kwamen de speakers toen los uit de muur. Daarna met keilbouten en carroserrie waaien (van die ronde vulplaatjes) vastgezet, nooit weer losgekomen. Mooi was anders wat, maar het voldeed. Ben nu ondertussen over op kleine HC speakers :( omdat thewife@home dat mooier vond dus die beugels zijn samen met de speakers weg...
Ik zit dus ook te denken aan keilbouten en mogelijk iets van rubber matten tussen die bouten en de muurplaat om de trillingen op te vangen. Daaardoor zijn ze ws ook naar beneden gedonderd.
Maaruh, wat is dat carroserrie waaien? Nooit van gehoord

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57

sphere

Debian abuser

MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:48:

Daar moet je dus voor schroeven? Dat lijkt met niet ideaal.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sphere schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:59:
[...]

Daar moet je dus voor schroeven? Dat lijkt met niet ideaal.
Omdat?

• maartend
Gewicht van de speakers.
Geluidsverkrachting van de speakers
Zonde van de speakers.
gevoel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartend schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:19:
[...]

Gewicht van de speakers.
Geluidsverkrachting van de speakers
Zonde van de speakers.
gevoel
Onzin... Vrijwel alle originele speaker-steunen werken met schroefbevestiging...

Gewicht maakt geen zak uit, mits je de goede schroeven gebruikt...
Geluid help je met ophangen sowieso om zeep...

• maartend
MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Onzin... Vrijwel alle originele speaker-steunen werken met schroefbevestiging...

En dat alle originele daar mee werken wil niet zeggen dat ik mijn redelijk zware speakers aan 4 schroefjes ga ophangen. Tenminste geen 4 schroefjes in het hout, dat is daar niet voor gemaakt met al die trillingen.
En dat van dat geluidsachteruitgang weet ik, maar als je de TS leest dan weet je waarom ik hier nu voor moet kiezen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MikeyMan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Dat wil TS dus eigenlijk niet:
Ik zie door de bomen het bos niet en weet eigenlijk nog steeds niet eens of ik wel gaten in mijn KEF's wil boren om ze vast et schroeven.
Kan me d'r wel iets bij voorstellen, ik schroef ook het liefste niet in mijn speakers. Al zal het dan voor het geluid weinig uitmaken. Maar dan blijft dus alleen een klemsysteem over als je ze op wilt hangen :)

Ik heb mijn speakers zelf op wat ze destijds noemden "Creative Pedestals" (niet verwarren met de fabrikant van geluidskaarten, die heeft er niks mee te maken :P ) staan. Dat zijn feitelijk gewoon zelfbouwzuilen waar je iets op kunt zetten. Is gewoon MDF, ca 70 cm hoog, en daar staan mijn twee Technics fronts prima op :)

Geeft ook een iets ander geluidsbeeld denk ik; de mijne staan precies op oorhoogte. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben ;)

* The Eagle zal even plaatje zoeken :Y)

Edit: Gevonden (als het goed is). Plaatje komt hhier op mijn werk niet door de proxy heen :(
Maar ik ga er vanuit dat dit bij jou nog wel werkt:
Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/2987/p4040004klein1wb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 27-03-2007 14:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28
Ik zou inderdaad ook iets van stands nemen. Ben nog steeds blij met m'n bijpassende B&W stands. Kost wat, maar dan staan ze ook perfect :)

Atacama heeft bijvoorbeeld ook genoeg leuke stands.

No way dat ik in mijn speakers ga boren.

Verwijderd

@maarten d : carroserie waaien, in normaal nederlands borgringen. Zijn die ronde plaatjes welke enigszins opengebogen zijn die je tussen twee oppervlakken inlegt om de bout te borgen.

• maartend
InZane schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:02:
Ik zou inderdaad ook iets van stands nemen. Ben nog steeds blij met m'n bijpassende B&W stands. Kost wat, maar dan staan ze ook perfect :)

Atacama heeft bijvoorbeeld ook genoeg leuke stands.

No way dat ik in mijn speakers ga boren.
Probleem is, ik heb geen plaats voor stands waar ze nu zijn (boven piano en boven tv).
Alhoewel, geen plaats? Het is meer dat er dan een stand op de piano staat (nee daar wordt je vrolijk van) en de ander bovenop allerlei snoren bovenop een kastje (waar je dus ook niet vrolijk van wordt).

Zou vervangen dooor iets kleiners (maar wel net zo goed een optie zijn? Er staan nu even Mission MKII 70 op die plaatsen, maar ik vind het geluid toch minder.
Zou ik moeten vervangen door surround boxen? Kleiner, maar ik weet niet of die ooit kwaliteit hebben.

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:12:
@maarten d : carroserie waaien, in normaal nederlands borgringen. Zijn die ronde plaatjes welke enigszins opengebogen zijn die je tussen twee oppervlakken inlegt om de bout te borgen.
Bedankt, gesnapt, zat ik ook al aan te denken.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Afbeeldingslocatie: http://opruiming.mycom.nl/Images/Products/m/108564.png.image

http://opruiming.mycom.nl...ils.aspx?ProductId=108564

NewStar Speaker Mounting Set
Totale armlengte (plafondmontage) 150mm
Totale armlengte (wandmontage) 90mm
Draagvermogen tot maar liefst 5 kilo!
Eenvoudig op vier punten te kantelen
€ 5,00

(goede optie, als je dus kleinere/lichtere speakers aanschaft,)

[ Voor 9% gewijzigd door schaduw op 27-03-2007 16:00 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tsjah, mijn dynaudio 52se zijn -denkik- wat kleiner dan je kef's, en waarschijnlijk beter ook... maar die kosten wel 650 p/s...

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
is het niet gewoon mogelijk ze opnieuw op de plank te zetten en ze te zekeren met een latje wat je ervoor zet? dan kan je eventueel daar nog een rubbertje tegenaandoen als je bang bent voor fibraties, hoef je niet in je speaker te boren en ben je(relatief) snel en goedkoop klaar^^

• maartend
LlamaWereldOver schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:50:
is het niet gewoon mogelijk ze opnieuw op de plank te zetten en ze te zekeren met een latje wat je ervoor zet? dan kan je eventueel daar nog een rubbertje tegenaandoen als je bang bent voor fibraties, hoef je niet in je speaker te boren en ben je(relatief) snel en goedkoop klaar^^
Dit was dus het systeem dat ik de afgelopen 15 jaar had.

Maaruh, het lijkt erop dat het een vraag is waar ik geen antwoord op nodig meer heb.

Blijkbaar zijn de tweaters/midtones aan gort.
De één door het vallen, de ander door een uur hard te draaien zonder dat hij uitging en met maar één speaker aangesloten.

Kan ik dus voor iets anders gaan kijken en dan wordt het ook wel wat kleiner, zoiets als mijn Missions.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-12 12:16
The Eagle schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:20:

Ik heb mijn B&W 601's hiermee ook hangen. Steunen zijn netjes afgewerkt en oerdegelijk. Je kan makkelijk de helling ook nog instellen, schroeven in mijn speaker had/heb ik ook geen trek in. Maar goed, deze speakers zijn maar 6,1 kg/stuk.

Voor de bevestiging heb ik Toggler pluggen gebruikt, zijn vrij prijzig maar die dingen zijn echt super. Elke bouwmarkt heeft ze, iets van 5-6 euro voor 20 pluggen (groen/oranje zakje, afhankelijk van hol of massieve wand). Mijn kapstok met tig jassen hangt aan een gibo wandje met maar 2 van die pluggen. Weliswaar rond 10mm met dikke schroeven, maar het geeft geen krimp.
Zelfde geldt voor de speakers, maar dan rond 6mm. Per steun zijn 4-5 schroeven die het spul aan de muur verankeren. De schroeven en pluggen die vogels meelevert moet je gelijk in de kliko mikken. Die dingen braken gewoon in 2en toen ik mijn centersteun ophing.

Ik had de steunen HIER besteld, scheelt 13 euro met de winkelprijs en nette levering.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• maartend
Sunder schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:37:
[...]
Voor de bevestiging heb ik Toggler pluggen gebruikt, zijn vrij prijzig maar die dingen zijn echt super. Elke bouwmarkt heeft ze, iets van 5-6 euro voor 20 pluggen (groen/oranje zakje, afhankelijk van hol of massieve wand). Mijn kapstok met tig jassen hangt aan een gibo wandje met maar 2 van die pluggen. Weliswaar rond 10mm met dikke schroeven, maar het geeft geen krimp.
Zelfde geldt voor de speakers, maar dan rond 6mm. Per steun zijn 4-5 schroeven die het spul aan de muur verankeren. De schroeven en pluggen die vogels meelevert moet je gelijk in de kliko mikken. Die dingen braken gewoon in 2en toen ik mijn centersteun ophing.

Ik had de steunen HIER besteld, scheelt 13 euro met de winkelprijs en nette levering.
Bedankt voor de tips. Bijgeleverde schroeven was ik toch al niet van plan te gebruiken, ook al heb ik ze niet gezien. Ik neem altijd kwaliteitsspul daarvoor, ga echt geen dure boxen aan goedkope pluggen ophangen.

En de tip om te bestellen is ook oke, maar eerts maar even mijn speakers naar de las brengen en kijken wat er mee te doen is. Wordt het te gek, dan g aik kijken voor een set bookshelf
Pagina: 1