Toon posts:

[testcase] avondje groningen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 73839

Topicstarter
Ik heb al heel lang het idee dat ik veel meer moet fotograferen om het echt te leren. Heb de apparatuur ervoor maar het is er nooit echt van gekomen. Vandaag was het mooi weer dus ik heb Groningen even verkent. Hier de beste foto's van me. Ze zijn bewerkt. Graag jullie commentaar en suggesties

http://www.carpenter.nl/erwt/26-03-07/huis.jpg
http://www.carpenter.nl/erwt/26-03-07/jaguar.jpg
http://www.carpenter.nl/erwt/26-03-07/eendje.jpg
http://www.carpenter.nl/erwt/26-03-07/boten.jpg
http://www.carpenter.nl/erwt/26-03-07/stoel.jpg

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2020
foto 1, gebouw met veel raampjes en belicht door de zon. niet heel bijzonder

foto 2, leuke foto met mooie kleuren vooral de jaguar xk coupe is erg leuk:P

foto 3 de beste uit de serie, leuke kleuren, en vignetering past ook goed

foto 4 de gevels van de huizen ietwat te vel belicht door de zon

foto 5 zou ik een grotere f waarde kiezen, de gebouwen zijn nu onscherp, kijkt wat vervelend weg

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 19:54
Nummer 2 en 3 doen het helemaal voor mij, heerlijke kleuren!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ben zelf wat minder onder de indruk. Ik woon ook in groningen, maar tja... Ik kan het niet echt thuis brengen, mischien is het onderwerp steeds wel niet intressant. Een halve jaguar, een eendje, een stoel, een huis..niet echt boeiend. Ik zelf bak er ook niks van maar toch.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Anoniem: 175347

ik vind ze ook niet uitermate boeiend.
1 had ik als landscape genomen met minder saturatie
2 zw met een beetje kleur heeft nu wel z'n tijd gehad. Ik vind het niet mooi en het past totaal niet bij deze foto
3 die auto heeft rare kleuren ivm de rest. vignetting is veel te heftig
4 HDR/tonemapping had em beter gemaakt
5 wanneer de foto recht was genomen, zou het een goede plaat geweest zijn. een kleinere dof OF een grotere, maar niet op deze manier, waarbij het gebouw net niet scherp is.

• Britta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2018

Britta

Mislukken is een recht

1. ik vind het gebouw nu niet heel boeiend om naar te kijken, juist omdat ik het idee het dat ik naar 1 a2 grote vlakken aan het kijken ben, waarop heel weinig variatie te vinden is.

2. ja dit is oneerlijk ik hoe van schepen. Maar tch die auto, ik weet dat je er weinig aan kan doen. Maar de koplamp valt weg tegen de cahtergrond, je auto ziet er daardoor heel raar uit (stomme auto-ontwerper)

3. vignetringen zijn te hefig. Maar ik hou juist wel van deze kleuren, omdat het iets is wat de plaat anders maakt, dan een plasat met alleen maar grijze auto's in een een grijze straat.

4. de huizen zijn te licht, en trekken daardoor te veel de aandacht, ook is het jammer dat het schip er niet totaal op stat, en dan bedoel ik toch de top van de mast.

5. je diafragma, mag inderdaad een hogere waarde krijgen, maar toch nog een best leuke, dan wel niet heel originele plaat
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee