[High-End] Een systeem voor VMWare

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo mede-tweakers,

Omdat ik dagelijks met virtuele machines werk ben ik op zoek naar een systeem waarmee ik meerdere virtuele systemen kan starten binnen VMWare.
Het systeem moet een 64 bits systeem zijn aangezien ik Exchange 2007 wil gaan draaien (in clusters etc).

De processorkracht maar voornamelijk het geheugen speelt een belangrijke rol.
Video en audio dus een mindere rol (mag onboard).

Het budget is tussen de 500 en de 700 euro.

Ik heb het volgende systeem voor mezelf samengesteld:
AMD Athlon 64 X2 4600+ (AM2, 2x2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
De 64 bits processor waarvan ik denk dat deze meerdere systemen kan starten.
ASUS M2NPV-MX
Het plankje waarom de processor komt
Kingston 2048MB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
Geheugen is dus erg belangrijk, het belangrijkste denk ik. Deze dual channel kit kan snel schakelen.
AOpen H500E Behuizing
Nieuwe kast, niet erg belangrijk
Apacer Int. Card Reader USB2.0
Het ook een digicam, hiervoor deze reader.
Spire RockeTeer IV 600W PSU
Deze 600 W voeding biedt uitbreidmogelijkheden voor de toekomst.

De prijs van het bovenstaande is +/- € 525 euro.

In mijn huidige systeem heb ik IDE harde schijven, deze wil ik dmv een kabel omzetten voor SATA.
Het videoplankje zit OnBoard.
De koeler voor de CPU zit in de box.

Mijn vraag is of dit allemaal een beetje bij elkaar klopt en of ik zaken mis. Ik ben namelijk erg slecht in hardware.
Daarnaast las ik in een topic dat de AMD prijzen gaan zakken de komende dagen, wordt dit ook direct in de winkel doorgevoerd?

Alvast bedankt !!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het belangrijkste is hoe zwaar je de virtuele servers daadwerkelijk gaat belasten. Hoeveel gebruikers komen er aan de Exchange server te hangen e.d.

Met m'n huidige systeem, xp2600 1GB ram, kan ik ook 3 virtuele systemen opstarten, maarja als ze wat moeten gaan doen, dan is het een ander verhaal.

Voor de rest ziet het er prima uit. Waarom eigenlijk de IDE schijven aan SATA hangen? Of zit er geen normale IDE meer op dat mobo? Ik denk trouwens dat RAID0 een leuke toevoeging kan zijn voor je systeem. Of op z'n minst een Raptor :)

[ Voor 30% gewijzigd door Noork op 26-03-2007 22:43 ]

• RedCellNL
Noork schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:41:
Ik denk dat het belangrijkste is hoe zwaar je de virtuele servers daadwerkelijk gaat belasten. Hoeveel gebruikers komen er aan de Exchange server te hangen e.d.

Met m'n huidige systeem, xp2600 1GB ram, kan ik ook 3 virtuele systemen opstarten, maarja als ze wat moeten gaan doen, dan is het een ander verhaal.

Voor de rest ziet het er prima uit. Waarom eigenlijk de IDE schijven aan SATA hangen? Of zit er geen normale IDE meer op dat mobo? Ik denk trouwens dat RAID0 een leuke toevoeging kan zijn voor je systeem. Of op z'n minst een Raptor :)
Het is voor eigen gebruik. Dus geen echte gebruikers. De belasting valt dus ook mee. Het moet wel snel draaien natuurlijk want ze moeten iets gaan doen :)

Ivm het budget wil ik het liefst die IDE schijven behouden ipv SATA schijven kopen.

RAID is denk ik niet zo interesant omdat die VMWare machines op een externe harde schijf staan die via USB 2.0 worden gestart.

Verwijderd

Het is misschien een n00b vraagje... maar konden de core 2 duo's ook niet al 64 bit draaien :) Die zijn namelijk veel sneller in prijs/kwaliteits verhouding.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RedCellNL schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:46:
[...]

Het is voor eigen gebruik. Dus geen echte gebruikers. De belasting valt dus ook mee. Het moet wel snel draaien natuurlijk want ze moeten iets gaan doen :)

Ivm het budget wil ik het liefst die IDE schijven behouden ipv SATA schijven kopen.

RAID is denk ik niet zo interesant omdat die VMWare machines op een externe harde schijf staan die via USB 2.0 worden gestart.
Aha, dan lijkt me eerder gezegd dat een grotere bottleneck dan b.v. de processor. USB is toch iets van 15 a 20 MB/s terwijl je met een IDE schijfje al minimaal 60MB/s haalt.

SATA is niet per definitie sneller dan gewoon PATA (IDE). Alleen ik snap niet dat je ze dan toch aan de SATA poorten wilt hangen.

Maar goed, als je niks wilt doen aan je schijven, dan lijkt 't me een prima systeempje. Maar ik ben niet zo thuis meer in de processor-business. Dus misschien kan iemand anders hier z'n licht over doen schijnen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:07
Beste RedCellNL,

Kijk hier eens naar: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/62514 ik heb hem toevallig vandaag op internet te koop aangeboden. Specificaties staan aangegeven.

mail me anders *knip*

[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 07-01-2010 22:35 ]

discogs

• RedCellNL
Noork schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Aha, dan lijkt me eerder gezegd dat een grotere bottleneck dan b.v. de processor. USB is toch iets van 15 a 20 MB/s terwijl je met een IDE schijfje al minimaal 60MB/s haalt.

SATA is niet per definitie sneller dan gewoon PATA (IDE). Alleen ik snap niet dat je ze dan toch aan de SATA poorten wilt hangen.

Maar goed, als je niks wilt doen aan je schijven, dan lijkt 't me een prima systeempje. Maar ik ben niet zo thuis meer in de processor-business. Dus misschien kan iemand anders hier z'n licht over doen schijnen.
Ik dacht dat er alleen sata schijven in konden maar dit is dus niet correct. Dan hang ik ze gewoon aan de PATA poort.
loewie-643- schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:13:
Beste RedCellNL,

Kijk hier eens naar: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/62514 ik heb hem toevallig vandaag op internet te koop aangeboden. Specificaties staan aangegeven.

mail me anders *knip*
4 Ghz en 1 GB is helaas te weinig.

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 08-01-2010 08:45 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

op zich wel een interessant topic voor CSL, helaas is de topicstart niet volgens de policy Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Er zit geen onderbouwing in je keuzes en ook geen verwachte problemen bij de gekozen configuratie en daarom gaat je topic dicht.

Ik ben echter wel van mening dat de reden waarom je dit topic start wel zeer interessant is en daarom wil ik je vragen om een nieuw topic te starten die wel aan de policy voldoet :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.