Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke PDA bij deze eisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wil voor zijn werk graag een PDA aanschaffen. Omdat hij eigenlijk geen flauw idee heeft waar te zoeken probeer ik hem hierbij te helpen. Ik ben net zogoed ontwetend op het gebied van PDA's dus vandaar dit topic. Hij heeft zich hiervoor ookal laten adviseren in de winkel maar is nog niet helemaal zeker.

De volgende eisen (op volgorde) worden gesteld:

- Naadloze uitwisseling met Outlook
- Zeer goede GPS functie (voor tracking - het programma Arcpad)
- Standaard PDA functies
- Bediening / menu's goed en overzichtelijk

Functies die niet nodig zijn (eigenlijk liever niet dan wel):

- Telefoon functie
- Camera functie

De prijs speelt geen rol.

Wat voor eigenschappen een PDA moet bezitten om aan de bovenstaande eisen te voldoen
durf ik niet te zeggen, ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.
Kortom het gaat hier dus om een kwalitatief zeer goede PDA waar hij weer een (flinke) tijd mee vooruit gaan. Mijn vader heeft zich al laten adviseren in de winkel en daar is het volgende type uitgerold:

E-TEN X500
http://www.pdashop.nl/product/32866/e-ten-x500-gps.html

Ik hoop dat jullie ons zouden kunnen helpen zo dat mijn vader zo spoedig mogelijk een keuze kan maken.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Tijdje terug heb ik een PDA gekocht. Toendertijd twijfelde ik tussen een Asus MyPal en een Fujitsu Siemens Loox n560. De Siemens was wat duurder maar had een hogere schermresolutie, betere GPS ontvanger en een snellere CPU.

Tot op heden ben ik er zeer tevreden over. Goed te gebruiken met TomTom Navigator en verder heeft het ding geen camera en en geen GSM functie.

Wat tegen valt zijn de beperkte accessoires die je er bij krijgt maar een houdertje voor in de auto heb je voor een paar €. Ook heb ik gehoord dat de standby tijd wat minder is dan bijvoorbeeld de Asus MyPal.

[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Malsain op 26-03-2007 22:37 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je wil er liever geen belfunctie en camerafunctie inhebben en komt met 'n E-TEN 700 aanzetten :?

Die heeft zelfs 'n uitschuifbaar qwerty toetsenbord, wat handig is voor MSN/ email/ smsen :|

Kijk dan eens naar de E-TEN X500, die heeft geen uitschuifbaar toetsenbord, wat dikte scheelt!
Voor de rest zijn er weinig PDA's met ingebouwde GPS-module.. bv nog de Mio A701! Succes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Vanwege Outlook synchro kom je eigenlijk al zoiezo uit op een PDA met Windows Mobile. Dan zijn eigenlijk alle PDA's wel geschikt, je hoeft dus eigenlijk alleen te kijken naar een PDA met een goede GPS-ontvanger :)

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:43:
Vanwege Outlook synchro kom je eigenlijk al zoiezo uit op een PDA met Windows Mobile. Dan zijn eigenlijk alle PDA's wel geschikt, je hoeft dus eigenlijk alleen te kijken naar een PDA met een goede GPS-ontvanger :)
De nieuwere PDA's hebben steeds vaker een SIRF Star III GPS ontvanger. Die blijkt wat beter te zijn dan de SIRF Star II. Misschien dat je zo wat specifieker kunt zoeken in het grote aanbod.

Over synchroniseren met Outlook hoef je je niet druk te maken. Het is vrij standaard om dit via ActiveSync te doet en werkt bijna zonder omkijken.

Als je voor een Windows Mobile PDA kiest kun je er van uit gaan dat de menu's vrij duidelijk zullen zijn. De kaarten zijn een gevalletje software en staan eigenlijk los van de PDA. Wellicht is het meer een kwestie van de juiste software zoeken dan de juiste hardware.

Als je dus alleen GPS belangrijk vindt kun je een hoop duurdere PDA's wegstrepen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Malsain op 26-03-2007 22:52 ]

Verwijderd

@TS mss is het ook handig te vermelden welke GPS-tracking software je pa dan gebruikt (ivm drivers en al dat gedoe wat er niet voor alle PDA's is helaas).

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:37:
Je wil er liever geen belfunctie en camerafunctie inhebben en komt met 'n E-TEN 700 aanzetten :?

Die heeft zelfs 'n uitschuifbaar qwerty toetsenbord, wat handig is voor MSN/ email/ smsen :|

Kijk dan eens naar de E-TEN X500, die heeft geen uitschuifbaar toetsenbord, wat dikte scheelt!
Voor de rest zijn er weinig PDA's met ingebouwde GPS-module.. bv nog de Mio A701! Succes
Jaa sorry, in mijn haast heb ik inderdaad het verkeerde type nummer opgeschreven. Het type dat wordt geadviseerd is de E-TEN X500!

Ik ben nog even verder wezen zoeken en de HTC P3300 GPS NL lijkt mij ook geen gekke keuze.
http://www.pdashop.nl/product/32294/htc-p3300-gps-nl.html
Bij één van de reviews van de X500 stond namelijk vermeld dat het ding nog maar net op de markt is, en minder geschikt is voor mensen die direct aan de slag willen zonder eerst allerlei tweaks etc uit te voeren. De HTC wordt daarnaast geleverd met TomTom6. Voor de rest is er genoeg accesoires te vinden voor de HTC itt de X500. De naam HTC P3300 GPS suggereert dat het ding gericht is op GPS, weet iemand hier misschien iets meer over te vertellen? Beide genoemde toestellen hebben overigens een ingebouwde SiRFstar III GPS-ontvanger. Welke van de 2 toestellen is het meest aan te raden? Heeft iemand een persoonlijke ervaring (of voorkeur)? Ik hoor het graag

De zoektocht naar een PDA zonder allerlei toeters en bellen lijkt toch wel voorbij, de meeste modellen die ik tegen kom zijn namelijk vaak al voorzien van telefoon functie en camera. Of heeft iemand nog een alternatief?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 20:19 ]

Verwijderd

er is ook nog een verschil in formaat...

De HTC P3300 is (net als de x500) kleinder dan de meeste normale pda's.

Ik weet niet wat je vader er precies mee van plan is een standaard pda heeft een scherm van ongeveer 3,5 inch.. bij de meeste kleinere telefoon pda's is dit 2,8 inch... Wellicht ook iets om rekening mee te houden.

Ik heb overigens zelf de P3300 (die ik ook gebruik als telefoon) en hij bevalt erg goed! (bijna) alle functies zitten er op en alles werkt goed en intuitief. Hij is alleen wel aan de trage kant. (200mhz processor) voor mij geen groot probleem, maar voor iemand anders misschien wel..

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt het de X500. De schermgrootte maakt niet uit aangezien hij hem niet speciaal voor navigatie in de auto wil gebruiken. De tracking software die mijn vader wil gebruiken is Arcpad
http://www.geometius.nl/p...?id=153&active_menu_item=
Naar mijn weten zou dit in combinatie goed moeten werken, tevens is dit een vereiste. Zou iemand nog een argument kunnen noemen wat doorslaggevend is?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is gewoon een goede keuze! PUNT _/-\o_

Onwijs veel plezier ermee :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:15:
Het is gewoon een goede keuze! PUNT _/-\o_

Onwijs veel plezier ermee :)
idd, keuze gemaakt, hartelijk dank voor de info :)

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dan kan hier nu wel een slotje op. Hopelijk bevalt het toestel je vader :)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.